Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Maartensommer

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Tesla delivery
tirsdag 20. august 2019, klokken 22:01
Sitat fra: Petter Skaar på tirsdag 20. august 2019, klokken 16:01
Har ringt delivery i 2 dager nå. Ikke et menneske som har tatt tlf. Begynner æ lure på om det er noen der. Noen andre som har vært i kontakt med dem idag eller igår?
Hvilket nummer ringer du?  Sliter med det samme, men har kun epostadresse.
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: Inventory biler
søndag 18. august 2019, klokken 08:55
Ok.  Bilen har oppgitt rekkevidde på 505km.  Da tyder det på at det er en Raven??
#3
Model X 2014 - 2022 / Inventory biler
søndag 18. august 2019, klokken 07:43
Jeg sliter med å komme i kontakt med Tesla.  La inn en reservasjon på en inventory Long Range i går, men sliter med å se om dette er en Raven utgave eller ikke.  Er det noen som kjenner til hvordan man kan finne ut av dette?  Ingen VIN tilgjengelig på den bilen jeg reserverte, fikk kun RN-nummer etter reservasjon.
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: Nyere brukt TMX 90/100
torsdag 03. januar 2019, klokken 17:57
Takk for nyttig info.

Jeg har fått tilbud om en tysk importert TMX.  Hvordan stiller man seg til imorterte biler?  Bilen er vel i utgnagspunktet lik, men hvordan håndterer Tesla Norge en bil som ikke er solgt gjennom dem?
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: Nyere brukt TMX 90/100
tirsdag 01. januar 2019, klokken 21:51
Takk for flotte svar. 
Denne gangen har jeg lagt budsjettet til kr. 800´og betaler kontant.  Ser for meg en 2017 mod hvor 90D er mest realistisk.  Helst ikke mer enn 40´km på telleren og 6/7 seter.  Jeg hadde en TMS som stod flere dager på SC enn i min egen garasje de 3,5 årene jeg slet med den (det er ikke kødd!!), så jeg er fullstendig klar over at "jo nyere dess bedre" gjelder :) 
Alignment på FWD har jeg fått med meg, men "acceleration shudder" var nytt.  Det kan jo være aktuelt å prøve å fremprovosere dette under prøvekjøring.
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: Nyere brukt TMX 90/100
tirsdag 01. januar 2019, klokken 18:50
Takk for svar.  Når kom AP2.5?
#7
Model X 2014 - 2022 / Nyere brukt TMX 90/100
tirsdag 01. januar 2019, klokken 18:32
Hei,
Da har jeg kjørt fossilt i 1,5 år siden jeg endelig klarte å bli kvitt min problematiske P85.  Savnet til elbil har meldt seg hardt den siste tiden og jeg ønsker derfor å bytte ut bilen med en nyere brukt TMX 90 eller 100.  Har ikke fulgt med så mye den siste tiden så jeg tar gjerne i mot tips på utstyr, klassiske svakheter med bilen jeg bør være obs på når jeg nå leter etter ny bil.
Første spørsmål jeg har er hva er forskjellen på AP2 og AP2,5......
#8
Volkswagen VW / Sv: Problemer med ladekabel
søndag 07. september 2014, klokken 12:02
Sliter med at ladekabelen er død til tider.  For meg så virker det som om VW har gått for en "billigløsning" når det kommer til ladekabelen.  Ettersom jeg også har en Tesla har jeg begynt å bruke Mennekes kabelen til Teslaen på eGolfen.  Den er det ingen utfordringer med.  Det kan virke som om IP graden på VW kabelen er for lav for nordiske forhold.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rustne bremserotorer
lørdag 07. juni 2014, klokken 11:09
Sjekket mine nå. Så og si ingen rust foran, men ganske kraftig bak. Bilde fra v.bakhjul:
#10
Clever har også en 22kW på Bryggen kjøpesenter i Vejle (plassert på parkeringen på taket rett ved inngangen til kjøpesenteret).  Ellers er det ikke mer enn ca 40min fra Billund til Middelfart (SC).
#11
20.000km og et snitt på 239kWh/km
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: FW 5.9
torsdag 10. april 2014, klokken 23:05
Sitat fra: pej på torsdag 10. april 2014, klokken 22:19
Idag observerte jeg noe interessant.

Jeg testet UMC med medfølgende shuko for første gang idag. Har nyeste sw og lader vanligvis på saltoboks hjemme. Prøvde på en vanlig kurs i garasjen men da jeg skulle slå av lyset (lysstoffrør på samme kurs) ble det slutt på grønn blink og både UMC og bil lyste grønt og ladingen startet ikke igjen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at om man har et eller annet på samme kurs som bilen som slås av eller på vil UMC bryte ladingen. Dette virker litt vel følsomt gjør det ikke? Kan fremprovosere dette hver gang. Lysbryter på, lading stopper. Lysbryter av, lading stopper.

Er kontakten koblet på bryteren- må lyset stå på for at det skal være strøm i kontakten?
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: kjøre til Legoland
søndag 06. april 2014, klokken 23:30
Sitat fra: fredag på søndag 06. april 2014, klokken 12:11
Sitat
Clever har nevnt ovenfor meg at de har planer/ønske om å sette opp Type2 på en av parkeringsplassene til LEGOLAND.  De kunne ikke si noe om når denne eventuelt vil være på plass, men håpte på før sommeren.

E.On har 6 stk 11kW type2-uttak rett ved inngangen til Legoland.

http://www.eon.dk/e-mobility/Oversigt-over-ladepunkter/

Disse var ikke i drift i mars.  Er det noen som har erfaring med eOn i DK? Hørte rykter i DK at eOn har kjøpt opp disse etter Betterplace og at mange av ladeplassene var blitt fysisk koblet av strømnettet etter konkursen til Betterplace.  eOn skal vistnok ikke ha oversikt over hvilke som er tilkoblet.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: kjøre til Legoland
søndag 06. april 2014, klokken 11:41
Da vil jeg anbefale å sjekke svømmehallen og lade der. Kun 5 min å gå til Svanen (gå forbi svømmehallen med LEGOLAND i ryggen så kommer du til en park/sti/grusvei som tar deg forbi Hotel Propellen og vidrre til Svanen)
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: kjøre til Legoland
søndag 06. april 2014, klokken 11:07
Sitat fra: Li-Ion på søndag 06. april 2014, klokken 10:59
Sitat fra: Maartensommer på søndag 06. april 2014, klokken 10:45
Da jeg kjørte nedover i mars hadde jeg med følgende:
- Overgang fra 1-fase 16A CEE
- Type 2 kabel
- UMC med schuko-, blått- og rødt adapter
- "schuko jordingsadapter" - jordkontakten på "DK schuko-stikk" er litt annerledes enn på norske.
- forhåndsbestilt ladekort hos Clever

Jeg brukte alt sammen ila den uken jeg var i DK. Jeg kommer nok ikke til å benytte schuko m/u "jordadapter" i DK noe mer.  Da jeg ladet i Ålborg fikk jeg alle slags feilmeldinger og UMC slo seg skikkelig vrang.

Eller er det flust av lademuligheter ellers på Jylland.  Jeg la ut info om dette på FB gruppen.

Kristiansand: Gronnkontakt.no har ladestasjon ved innkjøringen til Colorline.
Takk :)

Spørsmål: Jeg sjekket med hotellet i skal bo på i Billund om jeg kunne lade der, og fikk følgende spørsmål tilbake: "Kan din elbil lades op med et almindeligt 2 stik?" Kan dette være et slik jordet stikk som ikke fungerer/passer (ref. ditt schuko jordadapter) ?

Hvilket hotell skal du bo på? 
Ved svømmehallen i Billund (rett utenfor Hotel LEGOLAND) er det to offentlige ladeplasser (gratis), men du trenger 16A CEE overgang.  Jeg kjøpte denne på Clas Ohlson i Norge.

Clever har nevnt ovenfor meg at de har planer/ønske om å sette opp Type2 på en av parkeringsplassene til LEGOLAND.  De kunne ikke si noe om når denne eventuelt vil være på plass, men håpte på før sommeren.

Jeg tok turen til Bryggen kjøpesenter i Vejle og fylte opp batteriet på Clevers type2 stasjon der (ligger på øverste plan/taket) i parkeringsgarasjen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA