Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Alfa Bergen

#241
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny software oppdatering
onsdag 18. desember 2013, klokken 13:30
Sitat fra: fredag på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:23
Sitat fra: Emilsen på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:16
Etter oppdatering til .30 i natt fikk jeg meg en overaskelse da jeg skulle starte forvarming via app. Ingen  respons. Vel, går ut til bilen, håndtakene kommer ikke ut og jeg må trykke på fob`en for å få opp døra. Vel inne i bilen er alt dødt. Ingen skjermer kommer på,  jeg forsøker med bremsepedal, gå ut og inn, og konstaterte at de nå var min tur til å oppleve 12v problemer. Men plutselig er det noe som tikker og Teslalogoen kommer opp i begge display, bilen klager på lav 12v, men våkner til liv og alt er tilsynelatende ok. Jeg kjører Visible Tesla 24/7 og etter og ha tittet på grafene kuttet den lading nøyaktig kl. 0100 da den startet oppdatering. Lading tok seg aldri opp igjen etter dette. Kan også se at  Visible Tesla har hatt kontakt fram til  kl. 0700, etter dette er det intet. Forbanner meg over UMC, hadde jeg vært litt senere ute så hadde den ikke våknet. Fra nå av kjøres oppdateringer enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden slik at jeg faktisk kan følge med på om det går noe galt i forbindelse med lading.

Oppdatering av programvare har alltid stoppet lading for meg.

Meg også. Derfor har jeg satt oppdateringene til kl 0400 om morgenen. Da er i alle fall bilen ferdig ladet.

Jeg fikk .30 installert i natt, og i dag fungerte DAB uten problemer i de 35 kilometerne jeg har til jobb. For første gang slapp jeg å bli tvangsoverført til "Klem FM" og "Radio Rock".
#242
Model S 2013 - 2022 / Sv: Under 30 minusgrader
onsdag 11. desember 2013, klokken 11:53
Sitat fra: bb på onsdag 11. desember 2013, klokken 11:01
Det kan jo hende 5 A faktisk gir treg nok lading da. Hvor lenge har du tenkt å være på hytta?

Tja.. Av og til er jeg på hytta i helgen, skjeldnere i en hel uke. Poenget er jo at det hadde vært greit å slippe slike tilpassinger for å kunne bruke bilen og ladekabelen slik reklamen, og instruksjonsboka sier.

Håper dette ordner seg snart ;)
#243
Sitat fra: NTesla på onsdag 11. desember 2013, klokken 10:38
Har Tesla noen offisiell info på dette eller er det bare å lukke øynene for UMC-problematikken og følge anvisningene i manualen om å hele tiden ha den plugget i når bilen ikke er i bruk?

Ukas beste spørsmål!
#244
Model S 2013 - 2022 / Under 30 minusgrader
onsdag 11. desember 2013, klokken 10:23
Jeg ringte til Tesla i Bergen her forleden og informerte om at jeg alltid får "Charge cable problem" når bilen er ferdigladet og at bilen deretter ikke tar til seg strøm. Dette er normalt sett ikke noe problem her i Bergen, men når jeg skal på hytta på fjellet, risikerer jeg jo at bilen i praksis blir stående uten tilkoblet strøm i under 30 minusgrader i flere dager til tross for at ladekabelen står i.

Min bekymring overfor Tesla var at batteriet kunne ta skade til tross for at jeg fulgte rådet om å la bilen være tilkoblet ladekabelen.

Vedkommende hos Tesla som jeg snakket med sa at han så problemstillingen, og at eneste mulighet var at jeg kontaktet Tesla på forhånd slik at de kunne overvåke bilen min spesielt når den ble parkert på hytta midtvinters.

Glad for at de er villige til å overvåke bilen min, og at dette i det hele tatt er mulig, men også litt dumt at ladekabelen tilsynelatende ikke fungerer etter hensikten og at jeg ikke får informasjon om hvorvidt denne vil bli fikset for å fungere under Norske forhold.
#245
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny software oppdatering
onsdag 11. desember 2013, klokken 10:06
Sitat fra: OleJA på onsdag 11. desember 2013, klokken 08:47
Fikk en mindre oppdatering til en annen 5.8 variant for noen dager siden. Ingen merkbare forskjeller bortsett fra at 'sleep mode' sluttet å virke >:(. Tesla fikset dette med å logge seg inn på bilen, men synes fremdeles at bilen mister mer lading nå en den gjorde før oppgradering.

Hmm... Jeg har også fått varsel om ny oppdatering som jeg satt til kl 0230 i natt. Kanskje jeg bør vente å se...
#246
Model S 2013 - 2022 / Sv: Pris alternativ lading. Salto boks.
mandag 09. desember 2013, klokken 18:16
Jøss! Tar en tur innom Tesla Bergen i morgen jeg.

Må uansett høre om det er mulig å få tak i et deksel til takfestet som brakk i går.
#247
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skistativ til Model S
søndag 08. desember 2013, klokken 17:50
Da var whispbar montert på min bil også. Ser veldig bra ut! Enkel montering som sikkert går mye raskere neste gang.

Knakk det første dekselet da jeg forsøkte å lirke det av med en liten flat skrutrekker. De tre neste lot jeg stå under monteringen, og de knakk ikke...
#248
Jeg har i de siste dagene fått testet Pirellidekkene på skikkelig snøføre. Ikke så veldig imponert. Blandede erfaringer. Har stått fast to ganger, men kommet meg løs med litt jokking frem og tilbake.

Når bilen først er i fart, mener jeg den sitter vel så bra som A6-en med Hakkapelitta dekk.

På våt asfalt er Pirellidekkene utrolig mye bedre enn de Nokian dekkene som sto på en P85 jeg lånte i forrige uke.
#249
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skistativ til Model S
mandag 02. desember 2013, klokken 18:56
Sitat fra: toS på mandag 02. desember 2013, klokken 18:38
Sitat fra: janmb på mandag 02. desember 2013, klokken 17:48
Det er ikke hverken unødvendig eller støy. Stoppes du med takstativ på en bil med null tillatt vekt på tak risikerer du forelegg - din mening er dessverre rimelig irrelevant for den som må punge ut.
Sukk!!! Du kan kjøre med takstativ på Teslaen. Sjekk den gamle bilen din, samme der. Det er ikke min mening det dreier seg om.

Vel... Jeg sjekket den gamle bilen min. I vognkortet på den står det "maks taklast: 100 kg" (Audi A6) I Teslaens vognkortet står det "maks taklast: 0kg"
#250
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tomt for strøm på 12 volt ...
mandag 02. desember 2013, klokken 07:30
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 02. desember 2013, klokken 06:28
Nå synes jeg fokus bør være på å få Tesla til å fikse 12 V  problemene ikke all slags remedier og støttehjul for å kompensere for denne i mine alvorlig konstruksjons feilen på bilen. Får håpe det kan løse seg med software, men jeg tror Tesla har satt inn ett 12V batteri i bilen som gir for lite margin i kaldt klima eventuelt en dc til dc converter som ikke er egnet.
+1
#251
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lyssignal og feilkoder på UMC og ladeport
lørdag 30. november 2013, klokken 17:08
I dag opplevde jeg at jeg kun fikk fast grønt lys og "Charging complete" i både display og på appen. Dette til tross for at den ikke var ferdig ladet. Kom hjem fra tur da dette skjedde. Inn og ut med ladeplugg noen ganger, snu schuko, av og på med adapter, resette skjermen, satte lading til max på appen. Ingen ting hjalp før jeg låste bilen og lot den stå i 5 minutter før jeg gikk ut og forsøkte å plugge inn på vanlig måte. Da virket det
#252
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny versjon av Tesla app til iPhone ute
tirsdag 26. november 2013, klokken 22:32
Sitat fra: Libbis på tirsdag 26. november 2013, klokken 22:21
Får opp kupetemp når du starter varmen...
Lurte på dette selv :-)

Trenger ikke starte varmen. Det holder å trykke på den ikke-aktiverte temperaturvelgeren. Da kommer kupetemp opp.
#253
Har ikke lest hele tråden, så med forbehold om ar det er besvart allerede: Er det noen som har klart å aktivere serviceposisjon på vindusviskerne? På min bil skjer det ikkeno når jeg trykker den nye knappen
#254
Model S 2013 - 2022 / Sv: Grøftelys kun når jeg rygger? :-)
mandag 18. november 2013, klokken 11:19
Er dessverre ikke grøftelys, men "svingelys" som uvisst av hvilken grunn lyser i revers, men som lyser i lav hastighet når du svinger.
#255
Fått 5.8 jeg også, og har satt opp kl 0130 i natt for installasjonen. Dette er min første softwareupdate, og jeg har et spørsmål:

Må ladekabelen være tilkoblet når installasjonen finner sted?

Grunnen til at jeg spør er at jeg får en feilmelding om chargecable hver gang batteriet er ferdigladet og lurer på om denne feilmeldingen kan skape problemer ifm installasjonen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA