Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chlangum

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Maks fart 128km/t på 70D lånebil
lørdag 11. mars 2017, klokken 04:48
Husker de amerikanske demobilene som de hadde på Flesland for prøvekjøring hadde en slik begrensing. Husker ikke i hva farten var begrenset til. Var tross alt før Model S var lansert i Norge.

Representanten som var med på turen forklarte at det var en del prøvere som hadde problemer med å begrense seg (må ha vært noen østlendinger ;D) Derfor var hastighetsbegrenser lagt inn i software.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Det spøker i bilen min..
tirsdag 14. februar 2017, klokken 01:33
Nå skal jeg ikke uttale med om AP bil siden jeg har veterantesla men slike ulykker skjedde med pre-AP biler også før lansering av AP. Og min bil har aldri foretatt seg noe den ikke har fårr beskjed om å gjøre-

Det med å trykke på gasspedalen i stedet for bremsen er en helt plausible hendelse som kan skje. Bare å ta seg en runde på youtube så ser du flere biler som bykser dit den vel under forsøk på rolig parkering

Jeg har faktisk klart det selv en gang da jeg var fersk sjåfør med en gamme Suzuki Swift jeg hadde. Den hadde manuell gir så heldigvis i samme refleks så trakket jeg også inn clutch'en også. Og jeg klarte å styre unna det jeg egentlig prøvde å bremse for så det ble ikke noe kollisjon.

Men det var nok i forfjamselsen at turtallet buttet på sperren i et sekund eller to før jeg fikk summet meg og trakke på rett pedal
#3
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 09. februar 2017, klokken 20:11
Jeg fikk lakkert sideskjørtene for 1500,-. Men da demontere og monterte jeg de igjen selv. Ønsket ikke å lakkere det når det står på bilen siden resultatet blir mye bedre med de demontert. Lakkerte heller ikke frontleppa på min.
Er demonteringene som er mest styr. Noen lakkerer når det står på også for rundt 5000kr.

DIY på demontering av sidekjørt?
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reversj aktiverer kurvelys
lørdag 04. februar 2017, klokken 13:10
Skulle hatt noen slike lys bak også  ;D
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Motorlyd simulering i bilen
søndag 04. desember 2016, klokken 22:32
Sitat fra: BMW850 på torsdag 24. november 2016, klokken 16:00
Jeg ELSKER at bilen er lydløs. Har også en BMW V12 som har gromlyd, og det er greit det også av og til :) Men jeg foretrekker å slippe motorstøy i det daglige  ;)

Helt enig. Har selv bare 8 sylindre å rutte med på hobby bilen men med TTI, Flowmaster og Magnaflow med krysspiper så låter hun riktig så bra.

Elsker likevell stillheten i Teslaen og ville aldri funne på å installere kunstig motorlyd c",)
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Spania i sommer.
tirsdag 05. juli 2016, klokken 11:14
Låner denne tråden så slipper jeg å lage nytt emne:

Noen som har prøvd seg på strekket Barcelona - Biarritz via Zaragoza eller Huesca?

Aller helst ønsker jeg å kjøre ruten via Huesca.
Har funnet en 22kW type 2 lader hos en Renault forhandler der men har ikke lykkes å komme i kontakt med dem.

Alternativt kan jeg kjøre via SC i syd-Frankrike men vil helst unngå det.

Tips mottas med stor takk
#7
Oppe igjen nå c",)
#8
Flere som opplever at linkmytelsa er nede idag. Får den ihvertfall ikke opp på computeren.
#9
Finnes det ikke et oversiktskart alla http://supercharge.info/ for destinasjonsladerene?
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla RWD på vinterføre?
søndag 21. februar 2016, klokken 09:39
Sitat fra: Muffinman på lørdag 20. februar 2016, klokken 19:05
Det ble til at jeg fortsatte på halv åtte flere hundre meter og kjørte nesten som et fly med kraftig sidevind.

Var ikke det bare gøy da?  :P

Forøvrig så har jeg kun opplevd sleng pga regen på islagt parkeringsplass i veldig lav hastighet. Nå var hastigheten så lav at det er fullt mulig at det ikke var regen som var skyld i det hele tatt. Det var jævlig klatt. Gikk rett på ræv når jeg gikk ut av bilen.

Jeg kjører alltid med regen på normal og ser ikke behovet med å sette den i low.

Har ingen betenkninger med å kjøre i noen som helst værforhold med min RWD Tesla. Den er en helt super vinterbil. Men det er en stor og tung bil og det må tas hensyn til.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gasspedal?
onsdag 17. februar 2016, klokken 23:43
Er vel egentlig ett potentiometer  :)
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremsefeil igjen?
onsdag 13. januar 2016, klokken 20:28
Har aldri opplevd svikt i mine bremser på min 2013 bil. Men disse bremsene trenger et hardere tramp en andre biler for å oppnå samme bremseeffekt. Jeg er så vandt til det og min gamle chevrolet var på samme viset så jeg reagerer ikke på det. Men jeg står med fortenna i rattet når jeg av en eller annen grunn kjører en annen bil av nyere dato.

Jeg har en bakke ned fra huset mitt og jeg passer på å sette bilen i "N" slik at jeg bremser hele veien ned baken. Pluss at jeg er påpasselig å tørke bremsene før jeg parkerer. Mulig der har vært nok til å forebygge.

Jeg er blitt helt avhengig av regen og bremser ellers svært skjeldent. Og kjører med full regen året rundt.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Endelig kom Spotify
onsdag 13. januar 2016, klokken 20:13
Sitat fra: lunitiks på onsdag 13. januar 2016, klokken 18:08


Og dette var SISTE glasset med rødvin

Det sier de alle
Skål!
#14
Hvis alternativet inkluderte superlader nettverk så nei.
Hvis ja så hadde det absolutt blitt vurdert.

Men da måtte alternativene også kunne levert tilsvarende effekt og innovativitet.
#15
Med unntak av min 45 år gamle 'cuda så har jeg aldri opplevd dette. Verken med andre biler eller med Tesla'en. Bare sånn for å balansere litt. :P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA