Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Quattro

#31
Model S 2013 - 2022 / Sv: FW 5.9
lørdag 05. april 2014, klokken 08:54
Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 05. april 2014, klokken 08:46
Bare positiv erfaring m. 5.9 :)

Husk at hvis 12V batteriet ha vært utsatt for dyputlading så må det skiftes. Har gjort det på begge mine.

Sjekk 12V. Ta av nesa på bilen etter lading og bilen har stått noen timer og mål V styrken på batteriet. Bør ha en hvilespenning på mellom 12.8 og 13.1 V
Viktig at bilen ikke startes før måling slik at event. 12V lading startes.

Best er og gjøre det klart på forhånd og måle etter endt lading.

Skal se på det, men har hatt bilen i 10 dager, 12v problemer to ganger, bør jeg forvente dårlig 12v batteri?
#32
Model S 2013 - 2022 / Sv: FW 5.9
lørdag 05. april 2014, klokken 08:08
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 05. april 2014, klokken 07:54
For de med vedvarende ladeproblemer er det en lykkens dag idag!!
v5.9 (1.51.94) ser ut til å løse alle ladeproblemene. Denne versjonen er spesialdesignet  for IT lading har jeg fått sagt. Hos meg kan jeg for første gang stoppe- og starte lading med app- og det er ingen 12V-problem etter at bilen var tilkoblet UMC selv om den var ferdigladet fra igår.

Jau, jeg har 5.9 og får 12v problemer hvis lading ferdig før jeg er i bilen. Ikke alltid jeg kan restarte lading fra appen heller.....
#33
I forbindelse med problemer med rdio etter overlevering av bilen (fungerer nå), klagde jeg på funksjonaliteten, de jobber med saken for å forbedre brukergrensesnittet.

En annen ting jeg satt igjen med etter samtalen med tesla, jo flere som gir beskjed om forbedringer, jo raskere vil det implementeres;-). Jeg nevnte forøvrig parkeringssensorer forbedringer, se egen tråd...
#34
Må det postes så mye tull?
#35
Model S 2013 - 2022 / Sv: Parkeringssensor - sideveis sensor
onsdag 02. april 2014, klokken 20:35
Fikk en oppfølgingstelefon fra Tesla i dag vedr rdio, nevnte i forbifarten sensorene ved rygging, det ble notert. Tesla representanten antydet at det ville komme en oppdatering på dette.
#36
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 01. april 2014, klokken 22:31
Sitat fra: SIS på tirsdag 01. april 2014, klokken 22:17
Sitat fra: flux på tirsdag 01. april 2014, klokken 18:23
Tesla slår åtte år gammel rekord
http://e24.no/bil/tesla-slaar-aatte-aar-gammel-rekord/22848767

Det koker i kommentarfeltet der ser jeg.  8) Helt utrolig hva enkelte skriver..

Hehe, jeg ser det. Heldigvis kan jeg regne i stedet for å sutre og har nettopp mottatt min nye miljøvennlige bil:-D

Orker ikke delta på slike kommentarfelt, jeg bruker energien på å overbevise min omgangskrets i stedet.
#37
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopass brikke i nosecone
tirsdag 01. april 2014, klokken 17:47
Mulig du har rett, men passeringene er registrert på min brikkenummer.
#38
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopass brikke i nosecone
tirsdag 01. april 2014, klokken 13:02
Min brikke ligger løst i bagasjerommet bak (der noen har barneseter) og det også fungerer fint. Grunnen til at den ligger der er at jeg ikke har fått montert den ennå.... Jeg sjekket passeringer på Fjellinjen og alle passeringer er registrert på brikken.

Det er tydeligvis ikke så viktig hvor brikken plasseres :-p
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: FW 5.9
mandag 31. mars 2014, klokken 21:09
Når jeg ser på Bjørn sin video ser jeg at han har en "cold weather" valg under "controls". Dette har ikke jeg på min 5.9 versjon, må man ha vinterpakken for å ha dette valget?
#40
Sitat fra: Olatho på mandag 31. mars 2014, klokken 19:54
Stjålet fredag kveld og returnert litt senere?
Høres ut som noen som hadde det kult på vei til fest, og som siden kom på bedre tanker (heldigvis).
Det er de utroligste ting som kan havne i gangen hos noen som ofte har vorspiel...

Returnert er vel "å dra det litt langt"....
#41
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 31. mars 2014, klokken 19:50
Det er også mange dammer i Norge som fungerer som magasin ("batteri") og ikke har turbin, men supplerer nedstrøms dammer med vann.
#42
Model S 2013 - 2022 / Sv: Parkeringssensorer
mandag 31. mars 2014, klokken 19:46
Mine fungerer ikke foran når jeg rygger, det er også til god hjelp ved lukeparkering. Merkelig at er slik.

Hvordan kan vi påvirke Tesla slik at de kan implementere dette?
#43
Sitat fra: akseln på mandag 31. mars 2014, klokken 18:53
En tanke som slår meg er at det er pussig at tyven ladet med skjøtestykket ditt på akkurat samme ladepunkt dagen etter. Risikoen er jo rimelig stor for at rettmessig eier skulle oppdage dette. Kan det være at noen andre hadde "lånt" ledningen og så plugget det tilbake senere og at det hang på stolpen til dagen etter?

Det kan det godt være, jeg tror jeg skal trå litt varsomt med mine antagelser. Kan ringe vedkommende "og trå litt forsiktig frem" med f. eks. din vinkling.
#44
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 31. mars 2014, klokken 18:33
Sitat fra: pekle på mandag 31. mars 2014, klokken 17:53
Er berre å lese diskusjonssidene i Teknisk Ukeblad ei stund for å innsjå at det fins mange synspunkt i standen som ikkje alltid er fundert i realismen.

Å bruke ein (halvvegs uspesifisert) akademisk tittel er ein vanleg metode for å bløffe seg sjølv litt meir truverde på urelaterte fagområde.

mvh Senior Consultant pekle

Sivilingeniør er en beskyttet tittel og hvilke utdanninger som gir denne graden er spesifisert.

Uten at jeg har gjort annet enn å lese artikkelen vil jeg anta at personen er utdannet Sivilingeniør fra NTH ved Institutt for Maskinteknikk (et kjapt googlesøk ga lite informasjon). Forøvrig syntes jeg uttalelsen til vedkommende er en skam for min profesjon; ubegrunnet og med tydelige svakheter, han latterliggjør seg selv i stedetfor å underbygge påstandene.

Mvh. en Sivilingeniør
#45
Adapteret hadde jeg laget et intrikat opphengssytem på med strips og skolisse så det finner ikke to slike i hele verden. ClasOhlson til 199,-.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA