Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Quattro

#226
Snakket med Tesla Norge på fredag. De anslo ca. 10 måneders levering for de som bestiller nå, men det er vel antagelig ikke så relevant for dere "tidligreservatører".....
#227
Model S 2013 - 2022 / Re: Finansiering, hvilken bank benytter du?
mandag 28. januar 2013, klokken 18:23
Skandiabanken er det gunstigste jeg har funnet, evt. Dnb.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
#228
Jeg prøvekjørte fredag, iflg tesla representant kommer 1,2 og 4 snart som valg.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
#229
Da har jeg prøvekjørt, fikk en tur fra Alnabru til Fjellhamar og tilbake. Det var veldig glatt så fikk ikke helt testet ut bilen som jeg ville.

Tidligere har jeg hatt et par 911'er og en godt trimma Audi S3 som har prestanda på 0-100 km/t på 5-6 sekunder. Opplevelsen av Model S sin akselerasjon fikk jeg ikke helt testet ut pga. føret, men bilen drar "skinnet av pølsa" på en sivilisert måte. En helt annen erfaring en jeg har fra tidligere raske fossile biler som føles langt mer brutal. Jeg er veldig imponert over prestandaene til Model S og Traction Control fungerte, men kunne slått inn raskere, men ikke lett å kontrollere så mye krefter på et slikt føre antagelig.

Hele prøvekjøringsseansen var litt hektisk pga. den korte tiden som er satt av, men jeg fant en brukbar sittestilling og førermiljøet var godt. Solskjermingen var noe jalla mikk som Tesla kan gjøre bedre, men det fungerte. Synsfeltet bakover var også ganske begrenset, men det kan jeg leve med.

Eneste støy i bilen var vind og hjul, det er alt, syntes systemet med kun gass og brems uten følte girskift var helt suverent.

Bilen er utrolig godt skrudd sammen og jeg må si jeg er imponert over hvor god kvalitetsfølelsen er, helt på høyde, om ikke bedre, en de tyske premium merkene. Dette ble enda tydeligere når jeg satte meg inn i min Audi og kjørte hjemover som da var en nedtur (og jeg er Audi "fanboy").

Min personlige konklusjon er at jeg hadde forventet litt mer, antagelig da jeg har lest litt vel mange "fanboy" uttalelser her på forumet o.l. steder. MEN, jeg er ikke skuffet da det er en fantastisk bil og jeg kommer definitivt ikke til å kanselere reservasjonen min. Jeg tror bare jeg må ha denne bilen!!!

Jeg håper også at Tesla kommer med en midtkonsoll og jeg ser frem til Tesla utvider sitt ekstrautstyr overfor oss som skal bruke bilen i kaldt klima (dette skal vistnok skje i løpet av en ukes tid om jeg ikke misforsto Tesla sin representant).


Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
#230
I romjula betalte jeg forskuddet og dertil mye tankevirksomhet om det er lurt å gå for denne bilen. Økonomisk kan det forsvares, men begynner å bli litt skeptisk til å kjøpe noe så nytt hvor man har en begrenset erfaringsdatabase.

Er denne bilen godt nok utviklet og er Tesla et levedyktig firma i fremtiden?

Til fredag 25.01 skal jeg prøvekjøre bilen så får vi se om jeg blir overbevist. Vil poste et nytt innlegg da for å dele min opplevelse.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
#231
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prøvekjøring, noen som vet?
tirsdag 22. januar 2013, klokken 14:33
Jeg ringte nå og fikk time fredag kl. 13 :-D
#232
Model S 2013 - 2022 / Kostnader ved å eie Tesla Model S
søndag 20. januar 2013, klokken 16:56
Hvilke kostnader ser dere for dere bortsett fra innkjøp av bil og utgifter til elektrisitet?
#233
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tap av stivhet med panoramatak?
søndag 20. januar 2013, klokken 15:07
På denne linken kan man se bilens rammekonstruksjon (langt ned på siden): http://www.teslamotors.com/models/features#/safety

Jeg tror ikke det er noen forskjell, min oppfatning er at det er ramma som distribuerer kreftene i konstruksjonen.
#234
Model S 2013 - 2022 / Re: Performance vs. Standard
onsdag 16. januar 2013, klokken 21:37
Jeg har regnet ut følgende for performance og standard, identisk utstyrt. Alt utstyr er valgt, bortsett fra 20 kW lader. Valgte i tillegg metalikk lakk og 19''. I tilegg har jeg tatt med 1700 euro rabatt for oss som bestilte i fjor:

Standard:              ca. 560.000,- NOK
Performance:       ca. 630.000,- NOK

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
#235
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tåler batteriene fartshumper
onsdag 16. januar 2013, klokken 20:52
Batteripakka ligger vel mellom "frontaksel" og "bakaksel", det er vel ikke der man slår ned i om det går litt fort over en fartshump vil jeg tro.
#236
Bestilling og levering / Sv: Forsikring på Tesla Model S
onsdag 16. januar 2013, klokken 08:18
Min sum hos Storebrand ble 7428,- Jeg har maks bonus, 12'km og bor i Oslo. Er godt over 24 år.
#237
Jeg innbiller met at de som betalte reservasjonsbeløpet før 2013 fikk noe prisavslag.

Ha er dette avslaget?

Hvordan gjenspeiles dette på oppgitte priser på Tesla sidene?

Eller er jeg helt på jordet?

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
#238
Model S 2013 - 2022 / Re: Model S - reservasjonsoversikt
mandag 14. januar 2013, klokken 18:51
Når blir de første Model S levert til sine kunder i Norge?

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
#239
Model S 2013 - 2022 / Re: Sutretråd over Tesla S - saklig og usaklig
lørdag 12. januar 2013, klokken 19:18
Var oppe på Alnabru og skulle se på en Model S etter at jeg betalte inn forskuddet. De hadde ikke noen Model S inne, snakk om tullete opplegg, er rimelig overbevist over at 90 % av de som reiser til Tesla er for å se Model S.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
#240
Tesla / Re: Tesla aksjer
fredag 11. januar 2013, klokken 22:06
Hvis jeg kjøper Tesla aksjer bør dere vurdere å selge :-p

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA