Noen som vet:
- hvordan du de-registrerer en MyTeslaAccount?
- emailadr til Tesla Motors USA?
- emailadr til Tesla, Oslo?
- hvordan du de-registrerer en MyTeslaAccount?
- emailadr til Tesla Motors USA?
- emailadr til Tesla, Oslo?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. januar 2013, klokken 00:30Stand corrected!
Du misforstår igjen;)
Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 01. januar 2013, klokken 08:23"Hver sin smak", sa vintapperen. Han drakk mens de andre sloss.
foretrekker fjellet fremfor statusymboler som ................
Sitat fra: jkirkebo på mandag 31. desember 2012, klokken 21:45SORRY,
GenIII skal jo liksom være en rimeligere, mindre bil da. Jeg forutsetter at den leveres med en mindrre batteripakke enn 60kWh. Model S 40kWh ville kostet ca. 385k i Norge så 300k for en mindre bil med like stor batteripakke ser jeg ikke som urealistisk.
Sitat fra: jkirkebo på mandag 31. desember 2012, klokken 19:32Madre mia!
Så om Tesla kommer med GenIII til en startpris på f.eks 300k om 3-4 år vil jeg tro vi kjøper en slikt også. Jeg kommer ihvertfall til å reservere en for sikkerhets skyld, når det går
Sitat fra: jkirkebo på mandag 31. desember 2012, klokken 19:43Som motytelse bidrar hun vel med sin lønnsslipp + avstår fra kjøp av klær og sko og dyr trynekjemi mv. ett år eller to? Hun har jo sikkert nok i skapet allerede til å vare en hundre års tid?
Case: Kona forlanger at du kjøper ny familie- og langtursbil. Hun er litt status-interessert og forlanger en fabrikkny premium-bil (mao. utgår Prius osv.).
Sitat fra: Runarbt på mandag 31. desember 2012, klokken 20:40Min Avensis kostet ca 300K ny i 2008. Jeg gjorde da som jeg pleier, kjøpte utgående modell og fikk bil med max utstyr til prisen for en skrapet. Prisen har faktisk ikke øket noe særlig siden da.
Realisisk for vår del hadde det ikkje vert aktuelt med noke premium bil, det er alt for mykje penger å kaste vekk på fossilbil.:-) Nyere toyota avensis hadde nok blitt valget, ein pent brukt ein til 300k eller rundt der.
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 31. desember 2012, klokken 16:34Dette er den naturlige tolkingen som jeg opprinnelig tok som en selvfølge.
Svarer kort, for jeg skal straks i selskap
3: Jeg regner med du enten kan ta service hvert år, eller hver 20.000km. Det avhenger av hva som inntreffer. Bilen skal følge serviceprogrammet, og er dette forhåndsbetalt er det likegyldig når servicene utføres. Forhåndsbetalt varer altså enten 4 år, eller til bilen har gått 80.000km.
Sitat fra: jkirkebo på mandag 31. desember 2012, klokken 18:03Etter hvor mange år og med hvor mange km totalt kjørt planlegger du å selge?
90.000 kroner nå er ikke en investering, det er en forsikring. Sannsynligvis kommer man dyrere ut ved p gjøre det på denne måten, akkurat som med all annen forsikring. Det er et tilbud til den som vil ha kontroll på alle kostnadene på forhånd.
Personlig forventer jeg at batteriet varer vesentlig lengre enn 8 år og kommer ikke til å kjøpe noe på forhånd. Sannsynligvis selger jeg bilen med fullt bruktbart originalbatteri og bekymrer meg derfor ikke for byttekostnaden.
Sitat fra: OleJA på søndag 30. desember 2012, klokken 17:29Manual mv finner du her: https://www.teslamotors.com/mytesla/manuals/Sitat fra: Øyvind.h på søndag 30. desember 2012, klokken 15:29
I følge manualen må bilen være plugget i om bilen skal stå kaldere enn -30 i mer enn 24 timer. Ellers er det ingen krav til å la bilen være plugget, selv om det selvfølgelig er å anbefale.
Hvor finner vi manual til bilen? Kunne tenkt meg å lese litt om dette selv.
Planlegger å bruke bilen t/r Trondheim - Oppdal uten lademuligheter på hytta om vinteren.
Det blir nok neppe kaldere enn -30, men godt under -20 kan forekomme. Det er derfor en showstopper om jeg kan risikerer å finne batteriet med for lite kapasitet, eller 'bricked' når jeg skal hjem etter en helg på hytta.
Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 31. desember 2012, klokken 12:50Galt oppfattet.
OK, har likevel noen ubesvarte spørsmål:
4.
Vi mangler objektive data (eksempelvis restkapasitet i %) for hva batterigarantien faktisk omfatter i tillegg til rene produksjonsfeil.
Riktig eller galt oppfattet?
SitatGalt oppfattet.
8.
Vi mangler troverdig forklaring på hvorfor en teknologisk nybrottsbedrift ikke legger ut brukerhåndbøkene/User Manuals på web'en slik eksempelvis Mercedes og de fleste produsentene av elektroniske dingser gjør.
Riktig eller galt oppfattet?
Sitat fra: jahnarne på mandag 31. desember 2012, klokken 14:10Giga takk!
Orker ikke å gå igjennom påstandene dine fra mobil, så tar den enkleste - pkt 8: https://www.teslamotors.com/mytesla/manuals/
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 30. desember 2012, klokken 21:50OK, har likevel noen ubesvarte spørsmål:
Jalopnik er en elendig kilde til informasjon. Les artiklene de skriver om Tesla så skjønner du raskt at de har en agenda. De er tidvis helt drøye i sin jakt på Tesla, men artiklene har sin underholdningsverdi. Og de er helt kurante å lese, bare man har forstått at de ikke bryr seg om en balansert fremstilling av Tesla.