Gammel Android (HTC Desire fra 2011) viser ikke covergrafikk.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 14. januar 2014, klokken 14:26
Det finnes jo en haug med abonnement med enten fri datatrafikk (med hastighetsbegrensning etter så og så lang tid) som man kan kjøre tvillingsim med som sikkert funker bra i bilen Men går ut ifra at vi har gratis abonnement i flere år framover!
Sitat fra: Orcuz på tirsdag 14. januar 2014, klokken 13:59
Hvordan fungerer det med Android telefon da?
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Sitat fra: turfsurf på mandag 13. januar 2014, klokken 09:06Sitat fra: Cirion på mandag 13. januar 2014, klokken 08:50
Det kommer en fiks, og den burde ha kommet før, men det stopper da ingen å bruke bilen.
Ikke ? F.eks på fredagen så kjørte jeg ca 25 mil, hadde vel 8 mil range igjen når jeg kom hjem. Satte i UMCen, så at det blinket grønt, og gikk inn. Skulle til Sverige morgenen etter, en 16-17 mils tur. Hadde jeg ikke dobbeltsjekket litt senere, og sett at den ikke ladet, så ville jeg måttet kansellere turen dagen etterpå. Det stopper meg fra å bruke bilen.
Enda værre er de tilfellene når den faktisk stopper å lade etter å ha ladet en stund, si at den stopper etter man har lagt seg for natten, det har man ikke mulighet til å fange opp. Det siste jeg gjør før jeg legger meg er å sjekke at bilen lader, det samme når jeg står opp. Det er rett og slett håpløst og for dårlig.
Sitat fra: Lanber på søndag 12. januar 2014, klokken 17:45
Dere med ladeproblemer. Har dere bilen i range mode som kobler ut batterivarme?
Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:49SitatI know the early sigs have the soft sub-frame bushings which is why they require a new sub-frame when doing a P+ conversion. I do not know when the change was made but know my 4288 P85 had the improved sub-frame bushings (early Feb delivery) but did not have the new lower a-arm bushings. My wife's Sept delivery S85 had the new lower a-arm bushings. I thought it was just the coils that made the car feel sooooo much better than my original P85 but it was the combination of a-arms and coils. Apparently the new a-arms were used initially in the P+ then migrated to production wide.
A Tesla Service Center parts guy/gal can check the sub-frame part number for your ViN and tell you what you have (I think as they do parts by ViN).
I følge brukeren "lolachampcar" har S også de nye foringene fra minst september. Yay, 1/2 +
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 07. januar 2014, klokken 09:28Sitat fra: turfsurf på tirsdag 07. januar 2014, klokken 09:24UMC blir antakelig ikke bedre -det er jeg enig i. 12V problematikken ligger imidlertid i bilen og kan godt hende bedres/ rettes med den nye FW.Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 07. januar 2014, klokken 09:02
Ser ut som om de jobber videre med UMC-feilfunksjonen- man reduserer ladehastighet med 25% når man måler høye spenningssvingninger og håper antakelig at ladingen fortsettes og avsluttes "ukomplisert".
Tror denne funksjonen vil ha fint lite å si for UMC problematikken (12V, restart av lading) som oppleves her til lands...
Estimert tid: 3 timer - det er en større oppgradering
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 04. januar 2014, klokken 20:30Sitat fra: Gusse på lørdag 04. januar 2014, klokken 19:33
Hos meg står det at tms lader med 13km/t fra 16A Shuko. I tillegg står det + 5km/t. Kan noen forklare det?
Jepp, bilen lader med ca. 1tkm per A ladestrøm. Bruker du Teslas schuko-adapter får du kun 13A, noe som gir 13km/t.
Vil du lade med 16A (16km/t) fra schuko med UMC må du ha en adapter fra schuko til blå 32A hun samt bruke det blå adapteret på UMCen.
Sitat fra: jkirkebo på fredag 03. januar 2014, klokken 14:19Sitat fra: cairnz på fredag 03. januar 2014, klokken 13:38
I bunn og grunn tror jeg at et anslag på cirka 25 øre pr km, eller 2,50 pr mil er noe de aller fleste vil havne nært, eller under, gitt at de lader kun hjemme. Så snart man introduserer superladere eller andre offentlige og private gratisalternativer for lading blir jo den rene drivstoffskostnaden straks mye mindre.
Nettopp. Jeg kjørte rett under 10.000km i fjor og brukte 730kWh med strøm hjemme. Det blir ca. 5,5 øre pr. km