Sitat fra: Mobileum på onsdag 27. desember 2023, klokken 20:35Tok vel ca 10 måneder fra første observasjon av Highland til første leveranse. Tror det går raskere med ny Y.
Enig, Y er jo teknisk en duplikat av 3. Tipper den kommer i Q2/24.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Mobileum på onsdag 27. desember 2023, klokken 20:35Tok vel ca 10 måneder fra første observasjon av Highland til første leveranse. Tror det går raskere med ny Y.
Sitat fra: skiboks på lørdag 02. desember 2023, klokken 12:51Sitat fra: Polestar på lørdag 02. desember 2023, klokken 10:46Ingen begrensning på min 2016 Model S 90D (pre facelift). Ladehastigheten ble midlertidig begrenset samtidig med 85-pakkene og øvrige eldre biler, men begrensningen ble fjernet med en senere programvareoppdatering.
Grovt sett lader bilen min med 110 kW fra 10% til 40%, og deretter lineær nedtrapping til 50 kW ved 80%. Dette er hastigheten inn på batteriet, litt høyere dersom målt fra ladestolpen.
Med så lav effekt tipper jeg at batteriet ditt ikke er driftsvarmt. Kaldt batteri kan ta i mot under 20kW fra SuC.
Min 2017 S90D topper på drøyt 140kW, og holder rundt 80-90kW ved 50 SoC (gått over 140kkm).
Ok min 2016 mod 70 (ikke 70D) ligger på rundt 50kw opp til 50% og deretter gradvis nedtrapping. Synes dette er vel sent så vurderer å bytte🤔
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 28. mars 2023, klokken 13:07Gamle Teslaer er som gamle damer. Dyrt å vedlikeholde. Min (bilen altså) begynner å nærme seg med bare 6 mndr. igjen på garantien, men godt innenfor 100.000 km. Er skikkelig i tvil om den er noe å beholde. Har gratis lading, men det blir jo bare blåbær....
Sitat fra: turfsurf på fredag 02. desember 2022, klokken 09:28
Klagene på yoke ratt tar jeg med en stor klype salt. Krever selvfølgelig en tilvenning. Knappene for blinklys er mye værre i mine øyne.
Byggekvalitet vil nok være variabel som det har vært fra Freemont hele tiden. Blir nok fremdeles utleveringsbingo på S og X.
Men synes S ser ut som en veldig bra bil. Få biler som har kombinasjonen enormt med plass, superbilytelse, høy komfort, lavt forbruk og suveren rekkevidde. Plaid blir bare penger ut vinduet dog. LR går mer enn godt nok for min del.
Sitat fra: Almis på torsdag 16. juni 2022, klokken 11:34Sitat fra: LMOR på torsdag 16. juni 2022, klokken 00:28
Tror du må beskrive en referanse først. Jeg har hatt i3 siden 2014, og syntes den var veldig bra på det meste. Men etter å ha kjøpt iX, så er naturlig nok ikke i3 i nærheten.
Referansen blir jo bilen i signaturen, men det blir vel litt som å sammenligne epler og appelsiner da det er to forskjellige biler i forskjellige prissegmenter.
Sitat fra: tornaldo på onsdag 15. juni 2022, klokken 20:31Sitat fra: _bR44 på onsdag 15. juni 2022, klokken 19:48Sitat fra: e-h på onsdag 15. juni 2022, klokken 15:08
Målte 13,7 cm i punktet rett foran bakhjulet på P. P skal vel være 14,9 cm ellers. Mener LR skal være 16,4 cm, altså 1,5 cm forskjell.
mao kr 40000,- 😄
Kr 40000 hva for noe?
Sitat fra: tornaldo på onsdag 15. juni 2022, klokken 16:27Sitat fra: fonberg på onsdag 15. juni 2022, klokken 15:14
Litt utenfor topic: Jeg har hatt Est. levering 8. - 30. juli i en god stund nå. Hvit bil med hvitt interiør, ellers standardutstyrt LR. Noen andre med tilsvarende leveringsvindu som har fått bekreftet eller avkreftet om dette stemmer fra Tesla?
Hvis du ikke har fått VIN/modellår på kontoen din nå, er det nok relativt små sjanser for at du får bil innen juli.
Sitat fra: LMOR på fredag 15. april 2022, klokken 15:49
Min første i3 har nå gått snart 120000, og har falt med 6%.
Ladet til 100% stort sett hver dag.