Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ohh

#46
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nyutviklet Tesla-batteri!
onsdag 18. september 2013, klokken 07:59
Sitat fra: Charlie på onsdag 18. september 2013, klokken 07:07
Denne artikkelen melder om at Tesla skal lage en ny type batterier som skal øke rekkevidden med 40% i 2015
http://www.teslarati.com/tesla-hybrid-battery-extended-range/
Ser ut som forfatteren er über optimistisk mtp lanseringstidspunkt. Ser også at GIII artikkelen på samme nettside opplyses kommer i 2015.
#47
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vampyr-drain
tirsdag 17. september 2013, klokken 22:46
Min sto stille fra lørdag kl 11 på formiddagen til søndag ettermiddag kl 16, og hadde tapt 3km på Rated Range. Dette var på fjellet hvor vi hadde 10 grader på det varmeste, og nesten mot 0 på natten.
#48
Model S 2013 - 2022 / Sv: DAB+ ?
mandag 16. september 2013, klokken 15:48
Sitat fra: OleJA på mandag 16. september 2013, klokken 15:21
Sitat fra: glaserud på mandag 16. september 2013, klokken 15:17
Til dere med DAB-issues: Hva viser signalmåleren i radio-appen når signalet faller ut?

For meg så oppførte det seg slik at signalet kom tilbake til 3 streker (max) uten at lyden kom tilbake. Mottak fungerte tideligvis bra siden artistnavn mm. ble korrekt oppdatert selv om det ikke var noen lyd. Er dette samme symptom som dere andre har?
Akkurat samme her.
#49
Model S 2013 - 2022 / Sv: DAB+ ?
mandag 16. september 2013, klokken 14:27
Sitat fra: OleJA på mandag 16. september 2013, klokken 14:20
Sitat fra: petersv på mandag 16. september 2013, klokken 13:46
Hvilken versjon er du på? Fikk du OTA, eller måtte du inn til Tesla SC?

Var på Ver x.104 og ble oppgradert til .106. Fikk den på servicesenteret, oppgraderingen var vistnok såpass liten at den ikke ville bli distribuert OTA. Er usikker på om de fysisk måtte inn i bilen min for å laste den, eller om de kan trigge OTA for en spesifik bil.
VIL HA!
Jeg har problemet med at lyden faller ut på DAB+, FM og på TuneIn internettradio... Ikke holdbart for meg veldig lenge. Jeg har FW versjon 102. Forstår jeg det da rett at fixen ikke blir distribuert, og at man må til en SC? Eller kan man kontakte Roadside service, og få den pushet ut til bilen?
#50
Sitat fra: AllanW på mandag 16. september 2013, klokken 12:44
Takk igjen for svar alle sammen :).
Bor på Lambertseter og her er det 5 års ventetid på parkeringsplass!! :(..
Helt håpløst.
Kanskje kontakte kommunen, og/eller bydelsadministrasjonen? Kan ikke skjønne at man i de ulike bydelene i Oslo ikke vil legge til rette for at flere kan gå over til elbil i stedet for fossilbil. Hovedgevinsten miljømessig ligger nettopp i det at det er 0 lokale utslipp, som vil komme byen og bydelen tilgode.
#51
Lading av Tesla / Sv: Forbruk av strøm i praksis
mandag 16. september 2013, klokken 10:04
Kjørte tur-retur hytta i helgen. 292km med snittforbruk på 198Wh/km. Hytta ligger på 930moh. Hjemturen var i regnvær. Mange forbikjøringer begge veier.
#52
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
torsdag 12. september 2013, klokken 23:22
Sitat fra: OddB på torsdag 12. september 2013, klokken 23:15
Sitat fra: ohh på torsdag 12. september 2013, klokken 22:57
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 12. september 2013, klokken 14:46
Sitat fra: stue på torsdag 12. september 2013, klokken 14:23
Ekstremsponsing er helt feil. Her går de i strupen på avgiftsfritaket:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10126186

Folkemeningen er foreløpig med oss,75% mener avgiftsfritaket er riktig. Anbefaler alle her å gå inn og stemme "ja"...
"Borgerplikten" gjennomført, og nå leder vi med 77% mot 21%. (2% vet ikke)

:-)
For så vidt ikke overraskende... de som har mest å tape på dette er vel den fossile bilbransjen. Skal ikke forundre meg om enkelte bilforhandlere i "det øvre skikt" allerede merker konkurransen...
Tror det gjelder standard familiebiler også..
#53
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
torsdag 12. september 2013, klokken 22:57
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 12. september 2013, klokken 14:46
Sitat fra: stue på torsdag 12. september 2013, klokken 14:23
Ekstremsponsing er helt feil. Her går de i strupen på avgiftsfritaket:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10126186

Folkemeningen er foreløpig med oss,75% mener avgiftsfritaket er riktig. Anbefaler alle her å gå inn og stemme "ja"...
"Borgerplikten" gjennomført, og nå leder vi med 77% mot 21%. (2% vet ikke)

:-)
#54
Model S 2013 - 2022 / Sv: Typiske feil og mangler (reklamasjoner)
torsdag 12. september 2013, klokken 22:11
Sitat fra: pnq på torsdag 12. september 2013, klokken 18:12
Veldig fornøyd med bilen etter første dag. Har imidlertid to spørsmål til "fellow TMS drivers";

-Hvor langt hadde bilen deres gått når dere tok den over? Min var kjørt 40 km. Testing? Annet?
-Har andre fått en melding på displayet "Warning: Only use Chargeport" ved lading? Finnes det andre porter? Eneste lade mulighet jeg har så langt er 13A i fase så det kan ikke være noe med det iallefall. Aner ikke hva denne meldingen betyr...

Noen med info eller erfaring?
Min hadde også gått 40km. Skal være testing. Det er vesentlig lavere km-stand enn de første bilene i USA..

Får du feilmelding ved lading fra Schuko, så forsøk å 'snu' Tesla-kontakten 180grader.
#55
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...
torsdag 12. september 2013, klokken 09:23
Sitat fra: NTesla på torsdag 12. september 2013, klokken 09:03
Tja, en ser jo en del av dette når det stilles spørsmålstegn vedr. kvalitet, servicenivå osv. så blir en møtt med argumenter om at det er verdens beste bil med høyest sikkerhetsranking etc. Vi er jo alle enige om at det er super bil som vi har kjøpt, men det må være lov til å stille spørsmål rundt enkelte aspekter.

Du sakset ut mitt innlegg. Jeg svarte deg på dine argumenter, men legger til den siste setningen utifra generell observasjon på forumet, som nevnt eksempel ovenfor.
Er 100% enig i at man må kunne være kritisk, og stille spørsmålstegn. Er også 100% lei av at man til stadighet omtaler de som ikke er enig i kritikken/spørsmålstegnene som 'menighet'. Man må kunne tåle å bli motsagt, selv om man er kritisk og/eller stiller spørsmålstegn.
#56
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...
torsdag 12. september 2013, klokken 08:52
Sitat fra: NTesla på torsdag 12. september 2013, klokken 08:36
Sitat fra: Cobos på torsdag 12. september 2013, klokken 08:15
Sitat fra: NTesla på torsdag 12. september 2013, klokken 08:02
Det skal bli interessant å se resten av bilbransjen sin reaksjon på dette. De tapene Tesla vil medføre for dem, er bare i startgropen. Og selv om det er fantastisk å se hvordan Tesla revolusjonerer bilbransjen på mange måter i Norge, er det 1 punkt bilbransjen i Norge ikke kan gjøre så mye: få fremmet produksjon av alternativer til Tesla. Verdens bilmerker bryr seg ikke hva mininasjonen Norge kjøper av biler, og dermed er konkurransesituasjon vridd så ekstremt i Norge at den vil måtte få konsekvenser.
Hva er det egentlig du mener med dette? Hvis bilprodusentene lager biler folk vil ha så selger de godt. Så enkelt er det. Ta en Leaf og sammenlign den med Norges mest solgte bil Golf. I de nedre motoralternativene de som selger mest er tross alt ikke avgiftene allverdens, litt i overkant av 75 000, da klarer Leaf å konkurre rimelig godt med Golf akkurat slik politikerne vil. Enhver som da mener at Model S krysskjøpes av utelukkende Panamera kjøpere bør ta en titt på statistikken. Ja de 20 som kjøper Panamera i året vil nok vurdere Model S, men det selges da veldig mange flere Model S enn det.
Bilprodusentene bryr seg så absolutt hva som skjer i mininasjonen Norge for det er en gjentagelse av det som skjer i California, og DET markedet bryr de seg definitivt om.
Model S selger akkurat slik politikerne ønsket at den skal, bort med diesel med små eller store motorer og inn med elbil, fantastisk for byene.

Cobos
PS! Jeg er superglad for det som skjer og at som en bonus så blir Elon Musk støttet i sine visjoner, men det har utviklet seg til å bli en menighet uten mulighet til å stille spørsmålstegn ved overordnet bil/miljø/samferdselspolitikk.
Forstår jeg deg rett at det bør være fullt mulig å stille spørsmålstegn, samt kanskje også være litt kritisk, mens om man imøtegår/argumenterer mot de samme spørsmålene/kritikken, så tilhører man en menighet?
#57
Model S 2013 - 2022 / Sv: Sv: Tesla i norske medier
torsdag 12. september 2013, klokken 08:21
Sitat fra: Cobos på torsdag 12. september 2013, klokken 08:15
Sitat fra: NTesla på torsdag 12. september 2013, klokken 08:02
Det skal bli interessant å se resten av bilbransjen sin reaksjon på dette. De tapene Tesla vil medføre for dem, er bare i startgropen. Og selv om det er fantastisk å se hvordan Tesla revolusjonerer bilbransjen på mange måter i Norge, er det 1 punkt bilbransjen i Norge ikke kan gjøre så mye: få fremmet produksjon av alternativer til Tesla. Verdens bilmerker bryr seg ikke hva mininasjonen Norge kjøper av biler, og dermed er konkurransesituasjon vridd så ekstremt i Norge at den vil måtte få konsekvenser.
Hva er det egentlig du mener med dette? Hvis bilprodusentene lager biler folk vil ha så selger de godt. Så enkelt er det. Ta en Leaf og sammenlign den med Norges mest solgte bil Golf. I de nedre motoralternativene de som selger mest er tross alt ikke avgiftene allverdens, litt i overkant av 75 000, da klarer Leaf å konkurre rimelig godt med Golf akkurat slik politikerne vil. Enhver som da mener at Model S krysskjøpes av utelukkende Panamera kjøpere bør ta en titt på statistikken. Ja de 20 som kjøper Panamera i året vil nok vurdere Model S, men det selges da veldig mange flere Model S enn det.
Bilprodusentene bryr seg så absolutt hva som skjer i mininasjonen Norge for det er en gjentagelse av det som skjer i California, og DET markedet bryr de seg definitivt om.
Model S selger akkurat slik politikerne ønsket at den skal, bort med diesel med små eller store motorer og inn med elbil, fantastisk for byene.

Cobos
+1

La oss bare håpe politikerne (fortsatt) ser det på denne måten også.
#58
Model X 2014 - 2022 / Sv: Reservasjon
onsdag 11. september 2013, klokken 17:48
Sitat fra: Finnøy på onsdag 11. september 2013, klokken 00:17
Jeg regner selv med at Model X kommer om ca 2 år, men håper det blir før...
Jeg tror du har rett. Så vidt noen få leveranser i 2014 i US (for å holde 'løftet' om leveringsstart 2014), og leveringsstart i Europa tidligst (sen?)sommeren 2015.
#59
Model S 2013 - 2022 / Sv: Random spotting av Model S i Norge
onsdag 11. september 2013, klokken 15:26
Sitat fra: Cirion på onsdag 11. september 2013, klokken 15:17
Forresten hvordan så de røde ringene ut i fart?

Jeg kjører vanligvis ikke den veien på morran, men svippa kona på jobb, før jeg dro ut til Asker.
Ikke vanskelig å bli bedt om å ta de-tours, nei... ;)

De røde ringene ser helt likt ut i fart som når bilen står stille (ut fra bildet du har postet). Godt synlige og tøft utseende! Gleder meg å se noen poste et bilde av røde ringer på en MultiCoat Red bil også. Tipper det også kan være en bra konfig, :)
#60
Model S 2013 - 2022 / Sv: TMS - Den Nye Bobla?
onsdag 11. september 2013, klokken 09:42
Om det blir den nye Bobla, vet jeg ikke, men jeg gjetter på at TMS blir Norges mest solgte bil i mange måneder fremover - starter med September, og varer minst til februar/mars.

Skal man spå 5000 solgte TMS innen sommeren 2014?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA