Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ohh

#406
Model S 2013 - 2022 / Sv: Meningsmåling. Hvorfor tesla Model S?
fredag 11. januar 2013, klokken 15:01
Sitat fra: 19quiz76 på fredag 11. januar 2013, klokken 06:42
Sitat fra: Stighl på torsdag 10. januar 2013, klokken 23:52
6)  Her kommer nok miljøaspektet. Siden jeg kjører ca 60000 km i året så betyr dette litt.
Oh, Lord! Utvidet batterigaranti, eller? ;)

Det er 1,5 ganger rundt jorden - hvert år....!  :o
#407
Bestilling og levering / Forsikring på Tesla Model S
tirsdag 08. januar 2013, klokken 18:47
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 08. januar 2013, klokken 13:37
Men da er vi altså enige om at dere ikke har fått identiske tilbud, fordi enkelte faktorer ikke er like :)

:-D
#408
Bestilling og levering / Sv: Forsikring på Tesla Model S
tirsdag 08. januar 2013, klokken 11:21
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 08. januar 2013, klokken 09:53
Hvis dere får forskjellige priser hos det samme forsikringsselskapet, er det jo åpenbart at noe er forskjellig i tilbudet?

De viktigste faktorene er

* Antallet forsikringer (og ikke minst typen forsikringer)
* Gruppeavtaler
* Bonus
* Kjørelengde
* Egenandel
* Geografi (storby er dyrt)
* Parkering (garasje er bra)
* Alder på forsikringstaker og brukere

Vi har jo fastsatt at det er forskjell på tilbudene - prisen... ;)

Når det gjelder de andre parameterne du lister opp, så har jeg allerede kommentert de - de synes å være like. (Alder vet jeg ikke på den jeg sammenliknet med direkte, men jeg oppga min egen).
Det er nettopp fordi parameterne ser like ut at jeg reagerer - det kan for meg synes som Tryg gir forskjellig pris til sine ulike enkeltkunder, selv om variablene er like.
#409
Bestilling og levering / Forsikring på Tesla Model S
tirsdag 08. januar 2013, klokken 01:27
Jeg er 41. Andre får en pris på 8 og 11, mens jeg får 18. Alle andre faktorer synes like. Go figure...
#410
Bestilling og levering / Forsikring på Tesla Model S
mandag 07. januar 2013, klokken 22:40
Virker som at prisen(e) man får fra Tryg er reneste bingo... Ekstreme forskjeller - på grensen til det uprofesjonelle.
#411
Bestilling og levering / Forsikring på Tesla Model S
søndag 06. januar 2013, klokken 21:15
Sitat fra: shb på onsdag 07. november 2012, klokken 16:30
Sitat fra: Cato76 på onsdag 07. november 2012, klokken 12:05
Ser at Tryg som jeg bruker har en pris på 10500,- pr år (samboer er medlem i utdanningsforbundet) 75% og kjørelengde 25', full kasko (Bilekstra) ~880 pr. mnd. -kan leve med det  :)

Hei.
Jeg har fått en pris på i underkant av 6000 fra Tryg ( 75% 20'km bilekstra).

Venter i Spenning på bilen. :)

Spent på hvordan du fikk til det..
Jeg la inn nøyaktig samme data på nettet (inkludert info om at jeg har 4 andre forsikringer i Tryg) og fikk en pris på over 18.000,-...

Fikk du prisen på nettet, eller over telefon?
#412
Model S 2013 - 2022 / Skistativ til Model S
lørdag 05. januar 2013, klokken 01:25
Sitat fra: 19quiz76 på fredag 04. januar 2013, klokken 19:25
Jeg fikk samme svar ved prøvekjøring den 11.12 - begge taktyper har fester for takstativ.
Jevnt over har det vært gitt mye info fra ansatte i Norge som jeg er veldig spent på om vil skje...
#413
Sitat fra: Cirion på fredag 04. januar 2013, klokken 10:35
Var ikke akkurat sommerføre når jeg prøvekjørte. Syns Model S klarte seg langt bedre enn min Honda.
Lurer på hvilke dekk som var på den Sølvfargede S'en.

Mener den holdt seg langt bedre på glatta enn den svarte...

Samme type dekk (Pirelli Sottozero) på begge bilene så vidt jeg kunne se. Kan det ha vært forskjell på føret?
Jeg kjørte kun den svarte, og den holdt seg greit på veien, men det var (dessverre) relativt bart da jeg kjørte.
#414
Sitat fra: Chlangum på fredag 04. januar 2013, klokken 10:09
Prøvde å lese meg fram til det jeg også men fant veldig mye forskjellige om emnet. Alt fra at den har det til at den ikke har differensial i det hele tatt. Husker når diff sperren på gamle chevyen min tok kvelden. Bilen ble betydlig dårligere på glatten. Riktig nok en bil uten noen elektroniske hjelpemidler (ikke en gang ABS c",)
Jeg har hentet informasjonen min fra denne tråden:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12191-Winter-Driving-Experiences
Se post nr: 297, 300, 302, 305, 306.... osv.

De virker å være enige i at det er en åpen differensial, men at man elektronisk bør kunne styre hjulene slik at man oppnår noe ala den funksjonaliteten du etterspør. Men, som sagt, dette er ikke mitt fagfelt overhodet....
Kanskje noen andre her kan komme med noe mer opplysninger?
#415
Sitat fra: Chlangum på fredag 04. januar 2013, klokken 08:15
Noen som vet om Model S har sperr/brems på differensialen bak?
Dette er IKKE mitt fagfelt, men av hva jeg har lest av erfaringer i US/Canada tyder det på at bilen ikke har dette.
#416
Model S 2013 - 2022 / Skistativ til Model S
torsdag 03. januar 2013, klokken 23:53
Dette er helt nye opplysninger ift hva som er sagt opp til nå...
#417
Model X 2014 - 2022 / Model X - Dører
torsdag 03. januar 2013, klokken 01:08
Godt poeng. Og dermed er den smalere på bildet, ja. (Så blir spørsmålet om de får typegodkjent bilen uten speil)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
#418
Model X 2014 - 2022 / Model X - Dører
torsdag 03. januar 2013, klokken 00:26
Da er i så tilfelle X smalere enn S, hvilket jeg ikke tror er/blir tilfellet.
#419
Model S 2013 - 2022 / Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid
onsdag 02. januar 2013, klokken 15:26
Sitat fra: Per Magnus på onsdag 02. januar 2013, klokken 14:43

For å komme seg mellom de store byene Oslo - Bergen, Oslo - Stavanger og Oslo - Trondheim, (tar også med Oslo - Haugesund/Karmøy (E134 som er praktisk for min del) der avstanden er ca 50 mil og deler av strekningen går over høyfjellet, må det settes opp hurtigladere, aller helst superchargere for at det skal være praktisk å komme seg fra A til B uten å måtte overnatte langs veien.
Et viktig poeng jeg glemte å ta med. Det må være en forutsetning at det bygges ut superladere i Norge og Europa forøvrig, slik at vi kan faktisk bruke bilen slik vi er vant til med våre fossilbiler i dag.
#420
Model S 2013 - 2022 / Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid
onsdag 02. januar 2013, klokken 13:56
Så lenge rekkevidden ligger på 35+ med fullt klimaanlegg på, så er rekkevidden ok for min del.

Må si jeg ble skeptisk da jeg hørte de første tilbakemeldingene fra vinterføre i Canada. Godt å høre at bytte av dekk ser ut for å gjøre bilen noe mer kjøredyktig på vinteren.

Jeg ser for meg 225 bredde på mine Hakka R vinterdekk. Problemet er vel at man da ikke kan bruke de originale 19" felgene?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA