Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - ohh

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 29
31
Model S / Sv: Jeg maner til tålmodighet kjære Tesla entusiaster
« på: Fredag 11. Oktober 2013, klokken 10:44 »
Kim: Et kjempestort +1 !!

Godt skrevet! :)

32
Model S / Sv: Varme i sidespeil?
« på: Torsdag 10. Oktober 2013, klokken 22:26 »
Kan ellers bekrefte at det er varme i sidespeilene - kjekt å ha når man har dugg på speilene om morgenen

Det er det. Dessverre aktiveres ikke denne og bakrutevarmen når bilen forvarmes. Dermed må jeg rygge ut av gårdplassen med duggete speil, eller vente. Håper de fikser dette i software etterhvert.
Kan aktiveres med VisibleTesla

33
Model X / Sv: Reservasjon
« på: Onsdag 09. Oktober 2013, klokken 23:42 »

Antall elbiler i Norge pt?

Stipulert antall elbiler feb 2015?

Over 50 000 stk?
off-topic, men:

ntall elbiler i Norge pt? Ca 15-16.000

Stipulert antall elbiler feb 2015? Ca 35.000

Over 50 000 stk? Nei

34
Model S / HomeLink
« på: Tirsdag 08. Oktober 2013, klokken 21:44 »
Man kan lære Teslaen 3 forskjellige koder.

35
Lading av Tesla / Sv: CHAdeMO adapter lansert
« på: Tirsdag 08. Oktober 2013, klokken 13:10 »
Hva om TOC kjøper inn 10stk adaptere som 100medlemmer spleiser på. 600,- pr pers. Adapterne legges på 1 eller 2 sentrale steder i Oslo hvor medlemmene kan hente ut adapter og signere ut. Bensinstasjoner kunne være et slikt sted om de er villig til det.

Det samme kan gjøres i trh, Stavanger og Bergen.

Dette er definitivt noe som vil bli vurdert! :)
Veldig bra forslag!
Gleder meg til TOC er oppe og kjøre, og vi kan melde oss inn :)

36
Model S / Sv: "Drifte" med Model S?
« på: Tirsdag 08. Oktober 2013, klokken 12:47 »
Jeg mente å poste en video som viste at det faktisk gikk an. Beklager om det kom ut feil. (Har ikke hørt lyden til videoen, om de kommenterer noe der)

37
Model S / Sv: "Drifte" med Model S?
« på: Tirsdag 08. Oktober 2013, klokken 00:15 »

38
Model S / Sv: Dekk og felger
« på: Onsdag 02. Oktober 2013, klokken 23:32 »
Er de Michelin dekkene nok kraftige og finnes de i riktige störrelser mener du?

Både Nokian og Michelin leveres som 245/45/19 102 XL. Michelin dekket tåler litt mere hastighet enn Nokian dekket. Michelin 210 km/t nokian 170km/t ikke at jeg bryr meg om det. Iflg EU standard merking har Michelin dekket 71 db volum merking og C i rullemotstand mens Nokian Har B og 72db. Men testen viser helt annerledes. Nokian er stillere, og ikke stor forskjell i rullemotstand. Alt i alt kom jo Michelin best ut. Og det er uansett lurest å velge utifra hvor man kjører. Jeg er veldig i tvil om Nokian er det rette for meg. (som jeg hadde bestemt meg for før denne testen)
Har nøyaktig samme konklusjon som deg; jeg trodde jeg visste jeg skulle ha Nokian R2 - nå er jeg usikker..

En annen sak er om det er større/andre forskjeller mellom disse dekkene i de dimensjoner vi skal ha kontra det som er testet her. I tillegg er Teslaen tung, hvordan slår det ut?

39
Model S / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?
« på: Torsdag 26. ſeptember 2013, klokken 09:00 »
Det begynner vel å bli kaldt - mulig batteriet må varmes noe før lading/regen kan starte?

Muligens. Det var 4 grader da jeg reiste.
Har skjedd med meg 2 ganger, begge ganger i teperaturområdet du viser til. Dette er også notert i Canada da det var kaldt høst/vinter i fjor.

40
Model S / Sv: Flere enn meg som ikke savner lyden av fosilmotor?
« på: Lørdag 21. ſeptember 2013, klokken 20:31 »
Jeg har helt glemt hvordan lyden av en motor høres ut - og takk for det..! :)

41
Model S / Sv: Har du fått fartsbot i elbil?
« på: Lørdag 21. ſeptember 2013, klokken 19:58 »
Ja.. :(
Får du ikke bare litt ekstra god samvittighet av å betale noen få kroner til statskassen?  ::)
Hehe - det er jo også en måte å se på det.. :)

42
Model S / Sv: Har du fått fartsbot i elbil?
« på: Fredag 20. ſeptember 2013, klokken 20:13 »
Ja.. :(

43
Model S / Sv: Nettleverandør tillater ikke installasjon av 32A 1 fas 230v kurs
« på: Fredag 20. ſeptember 2013, klokken 15:13 »
Spørsmålet er vel om han også får avslag på 32A 3fas også.
Dette høres jo ikke noe hyggelig ut i det hele tatt.
Hvilken hovedsikring har du inn i huset?
Er det videre fra huset og ut til garasjen eller ønsker du et nytt tilkoblingspunkt ute i garasjen i tillegg til det som er i huset?

Tviler på om jeg kan få lov til 3fas 32A når de ikke godkjente 1fas.
Hovedsikring er på 50A men kunne enkelt byttes til 63A da inntakskabel har rett dimensjon i følge elektrikker. EBnett hadde ingen problemer med at det ble gjort.
Garasjen er i huset og vegg i vegg med rommet det sikringsskapet står, så vi snakker om en kabel på ca 2 meter fra sikringsskapet til kontakt i garasje.
Har som sagt 3fas 16A i garasjen men får da kun brukt 1fas slik situasjonen er nå.
Det som også er frustrerende er at jeg sendte Tesla en Mail før jeg kjørte finalize i mai for å få bekreftet at Tesla støttet 3fas 16A 230v fullt ut, og fikk det svart på hvitt at det er støttet.
For ordens skyld; det kan være du klarer deg med 1-fas 16A. Du skal ha et kjøremønster som er ganske langt unna "normalen" for at ikke det skal holde. Dette er delvis off-topic, men siden du ikke har fått bilen enda, er det greit at du vet at vi er mange som klarer oss med denne løsningen. Jeg har kjørt 2200 km på under en mnd, og andre har passert 5000km på samme tidsrom - og klarer seg med 16A 1-fas.

On-topic: Dersom det er skjevbelastning som er problemet, så kan en quickfix være å installere en 230 -> 400V transformator. Da kan du bruke din 3x16A kurs. EBnett bør jo tilby en slik transformator til alle elbileiere, siden de er redd for sitt eget nett... ;)

44
Model S / Sv: Ulønnsomt med desemberbil?
« på: Torsdag 19. ſeptember 2013, klokken 22:28 »
Jeg tror årstall sier den menige mann i gata mer en versjonsnr. Vi er liksom flaska opp med at det....., jo nyere årstall, jo mer bil for pengene.

Enig om det som skrives om Finn over her også :)
Slik jeg har forstått Tesla og VIN vil nok 2013 modeller leveres ut til midt februar, da ny "årsmodell" først starter 1. januar på fabrikken. Så skal du være sikker på "2014 modell" må du be om levering i mars.

45
Model S / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?
« på: Onsdag 18. ſeptember 2013, klokken 22:12 »
Bilen er en drøm og kjøre, eneste jeg er litt skuffet over er hvor mye dekkene støyer (19" helårs greiene).
Da bør du ta en runde i en Model S med 21" og P+ pakken, så tipper jeg du blir ganske fornøyd med dine 19" allikevel :) (kun dekkstøy jeg tenker på her).
Jaha? Jeg er meget(!) godt fornøyd med dekkstøynivået i min bil. Støyer mindre enn A6'en jeg hadde, som hadde samme profil på dekkene, samt luft.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 29