Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Celter

#481
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS 19" mot 21"?
tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:13
Et annet problem med 21'' felger er at de lett blir ødelagt på fortauskanter. Med så lite gummi skal det ikke mye til før man skraper opp felgene. jeg går for 19'' både på sommer og vinterdekk.
#482
Jeg har det enkelt når det gjelder langturer. Alt over 35 mil kjører jeg ikke. Da flyr jeg. At jeg kjører over 20 mil på en dag, skjer kanskje 1 gang i året. Tesla er derfor midt i blinken for meg.
#483
Hvis man ikke har en agenda går turen fint:

http://money.cnn.com/2013/02/15/autos/tesla-model-s/
#484
Jeg har bare lest det her:

http://www.greencarreports.com/news/1082296_teslas-elon-musk-ny-times-disturbing-discrepancies-on-model-s-range-reporting/page-2

Sitat:

"Please note, no one from Tesla – including Elon – will be providing additional comment on this topic moving forward, as we feel the blog speaks for itself," wrote Tesla communications manager Shanna Hendriks in a note to journalists.
#485
Temmelig sikker på at NYT svarer snart og at de forsvarer sin artikkel. Elon Musk har allerede sagt at de ikke kommer til å kommentere dette mer. Det blir nok påstand mot påstand.
#486
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bredde
mandag 11. februar 2013, klokken 17:32
Svingradiusen avhenger jo ikke bare av akselavstanden. MS har kortere svingradius enn Audi A6. Dette henger nok mye sammen med at forhjulsdrevne biler oftere har dårligere svingradius.
#487
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bredde
mandag 11. februar 2013, klokken 16:48
Sitat fra: Gjermund på mandag 11. februar 2013, klokken 12:40
Når vi er inne på bredde, for dere som har kjørt bilen, føles den veldig bred?

Jeg kjører BMW E39 5-serie nå, har tidligere kjørt MB E den var en 91 model. Dette er biler som også er bredere enn gjennomsnittbilen, så bilene som er "normale" for meg er i hvert fall ikke av de smaleste.

Dette er min største bekymring når det gjelder Model S. Størrelsen. Jeg har også parkering i fellesanlegg, men har en meget bred plass. Tipper nesten 4 meter. I dag står min Audi A6 der med min motorsykkel ved siden av. Problemet er utkjørselen, med 90 graders sving ut i gata, med parkerte biler i gata. Regner med at den kortere svingradiusen på Model S gjør at det skal gå greit.
Da jeg prøvekjørte bilen reagerte jeg ikke på størrelsen i det hele tatt. Men det var jo på relativt brede veier på Alnabru. Mer usikkert på hvordan det vil være på vinterføre på Frogner, med parkerte bilen på hver side av veien. Kanskje løsningen blir å kjøre med det venstre speilet permanent inne ved bykjøring?
#488
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model s uten tech pakke
lørdag 09. februar 2013, klokken 17:44
For en gangs skyld kan jeg kjøpe alt jeg vil av ekstrautstyr uten moms. Jeg skal ha ALT. (Bortsett fra barneseter. Det er et tilbakelagt stadium)
#489
Model S 2013 - 2022 / Sv: Linker til tester av Model S
torsdag 07. februar 2013, klokken 22:18
Ikke akkurat en test, men mye vakkert:

http://jordanbloch.com/gallonsoflight/#!prettyPhoto
#490
Sitat fra: flux på torsdag 07. februar 2013, klokken 10:52
Om en antar at din Tesla model S vil tilbringe minimum 8t i din egen garasje i døgnet, og du kun lader hjemme, kan du kjøre/lade mer enn 50.000 km i året med std. 1-fase 230V16A lading.

Jeg tror de fleste overvurderer sitt hjemme ladebehov, hvertfall gjorde jeg det før vi fikk vår Leaf :)

Veldig nyttig informasjon. Jeg visste ikke at dette var nok. Selv kommer jeg antagelig til å lade 3 ganger i uken. Natt til fredag før hytteturen, natt til søndag før hjemturen og natt til mandag før ukens kjøring. I løpet av de resterende ukedagene kjører jeg 5 km om dagen. (Ja, jeg vet jeg burde gått til jobb)
#491
Model S 2013 - 2022 / Sv: Linker til tester av Model S
onsdag 06. februar 2013, klokken 22:25
Sitat fra: foxy på onsdag 06. februar 2013, klokken 21:48
morsomme gutter de 2  :D - men snittforbruk på 0,315 kwh/km gir 269 km rekkevidde ved en temperatur på -5 grader ute og ikke kjørt på Autobahn. Bekrefter tall fra prøvekjøringen i Norge og det er vel det man kan forvente av rekkevidde om vinteren på en ny Model S.

Nei, rekkevidden på en Tesla Model S er nok ikke helt på høyde med en Miev.
#492
Sitat fra: foxy på onsdag 06. februar 2013, klokken 13:23
hva leser jeg - er Model S ikke premium? ::)

Nei men Foxy da! Vi forventer skarpere lut fra deg. En som kjører rundt i en Miev har jo kjennskap til en ekte premium bil  :D
#493
Model S 2013 - 2022 / Sv: Re: Hvilket bilmerke?
søndag 03. februar 2013, klokken 11:43

[/quote]

Audi/BMW? Hvor mye Audi får du ny for 500k? Må du sette den sammen selv? :P
[/quote]

Meg bekjent får du flere modeller av BMW og Audi for 650 000. Dessuten var vel spørsmålet hvilken bil man hadde kjøpt om man ikke hadde reservet Model S. Personlig hadde jeg lagt mye mer penger i bil hvis jeg hadde kjøpt en bensin/dieselbil.
#494
Model S 2013 - 2022 / Sv: Re: Hvilket bilmerke?
søndag 03. februar 2013, klokken 10:41
Sitat fra: foxy på søndag 03. februar 2013, klokken 10:15
ut i fra hva andre kommuniserer her er det jo vw, Toyota, skoda som erstattes...
Det stemmer også god overens med prisen og tilgjengelig utstyrsnivå.

Du er like morsom hver gang frøken. Over halvparten har svart Audi/BMW etter hva jeg kan se. Det er jo ganske bra biler, selv om de selvsagt ikke kan måle seg med en Miev P.S. Jeg vet faktisk ikke hva slags merke dette er. Koreansk?
#495
Personlig har jeg liten tro på at Tesla velger å komme med store modifikasjoner i løpet av neste år. Har ingen tro på stasjonsvogn, som jeg heller ikke forstår vitsen i, med så stort bagasjerom som Model S har. Tror heller ikke på AWD på Model S, dette kommer på Model X. Har mer tro på tilleggsutsyr som oppvarmet frontrute, elektrisk innfellbare speil, ACC, parkeringssensorer o.a.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA