Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Celter

#31
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot
tirsdag 07. april 2015, klokken 10:13
Et annet tips som kanskje ikke alle er klar over. Ved køkjøring slår jo ACC seg av etter noen sekunder. Man behøver IKKE å berøre "gasspedalen" for å slå den på igjen. Det holder å dra Cruisekontroll spaken mot deg.
#32
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot
tirsdag 07. april 2015, klokken 08:29
"Lane departure warning" fungerer dårlig på vanlig vei. Er det noen som vet hvordan den leser filene? Jeg fikk vibrasjon i rattet når jeg nærmet meg midten av veien, selv om det ikke var verken gul- eller hvitmalt stripe. Det var imidlertid et skille i asfalten som muligens kan ha gitt utslag?
Ellers synes jeg TACC fungerer perfekt, veldig nyttig med "accelerate when overtake", bare husk at retningsviseren må helt over. Det fungerer ikke med "halvblink". 
#33
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilder/video av tredjepartsfelger
mandag 06. april 2015, klokken 08:59
Sitat fra: erot på søndag 05. april 2015, klokken 23:24
Sitat fra: Celter på lørdag 28. mars 2015, klokken 19:07
Jeg har sagt det tidligere Stig, men den bilen din er helt rå. Jeg har også ET 35 og det passer bilen bra. Har bestilt HRE felger til sommerhjulene, 245 foran og 285 bak. Skal skrive om mine erfaringer etterhvert, men jeg regner med at forbruket vil øke en del.

HRE er snadder, men kjennes på lommeboken. Hvilke bredder og innpress får du? Husker at HRE brukte ganske drøy innpress foran på sin Model S, var vel 25. Selv har jeg de dekkdimensjonene på 9" ET30 foran og 10,5" ET40 bak. Sitter som et skudd i skjermene selv om jeg ville foretrukket 8,5 og 10", men det var ikke tilgjengelig på mine i 21".

Jeg har god erfaring med forbruk med 285 bak. Tror forskjellen i rekkevidde må være maks noen få prosent.

Tror 8,5" felgene foran har ET 30 og 10" felgene bak har ET 40.
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D teknisk info
mandag 06. april 2015, klokken 08:49
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 06. april 2015, klokken 01:00
Prøvd litt 0-100 testing. Med 96% batteri klarer den 0-100 på 3,43 sek. Med 57% batteri bruker den 3,83 sek. Dette målt med ordentlig måleutstyr. Skal få prøvd 0-200 også. Men venter på oppdateringen som skal øke topfart til 250 (er ikke med på 6.2 selv om Tesla skrev det tidligere)

Interessante tall. Jeg hadde faktisk tenkt å lage en tabell over 0-100 tidene/ SOC, men har ikke fått enledning i påsken. Kjøpte en app som heter Dynolicious som skal være ganske pålitelig og tenkte dessuten å filme speedometeret med GoPro for å kontrollere resultatene. Nå har du tydeligvis gjort det meste av jobben allerede. Keep it up!
#35
@BensinV8 og pwb:

Jeg fatter ikke at dere gidder å skrive innlegg på et forum som handler om en bil dere ikke eier og ikke har planer om å eie.
Før jeg hadde gått inn og diskutert andre biler i andre bilfora hadde jeg forsøkt å få meg et liv.
#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D, uling fra frontmotor
fredag 03. april 2015, klokken 23:02
Ingen som helst ulyd fra min bil, så det kan ikke være slik på alle biler.
#37
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D teknisk info
torsdag 02. april 2015, klokken 18:59
Teslanewbie har tydeligvis pekefingeren sin et annet sted, siden han ikke kan bruke den på ladeluken.
#38
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D teknisk info
torsdag 02. april 2015, klokken 14:32
Sitat fra: Krishell på onsdag 01. april 2015, klokken 16:23
la oss si at jeg er en Nissan entusiast.
Jeg går inn og leser påhttp://www.nissan.co.jp . Der står det masse flott om kommende biler.
jeg bestille "xxxxxx" via Nissan.no . Det står ingenting om de kule nyhetene der. Men hey! Jeg har jo lest om dette på produsentens utenlandske nettsider! Hvorfor skulle ikke dette gjelder i Norge? Hallo liksom!
Jeg får endelig min Nissan XXXXX etter 5 måneder.  Men oppdaget at bensinlokket IKKE lukker seg selv igjen!! Hallo!! jeg sender en krass mail til Nissan Norge! Som printer ut min e-mail og henger den på lunch rommet!


Det er folk her som ikke har lest vilkårene til tesla. De har lov å gjøre endringer på ting. når du har kjøpt en bil som du må ut av 2 ganger mens du fyller opp tanken. Så kan du likså godt lukke luken også.. Du må sikkert bak i bagasjerommet for å legge vekk en av de tolv overgangene også..
Slutt å syt. Flaut...

+100

Fatter heller ikke hva som er så viktig med denne funksjonen. Mener dere virkelig at dere ikke gidder å bruke pekefingeren til å lukke ladeluken??
Til dere som klager, har dere glemt at dere fikk varme i rattet, uten at det var med i spesifikasjonene til bilen?
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla tar opp konkurransen med iWatch
torsdag 02. april 2015, klokken 05:59
Synd det bare var 12 min. igjen av 1.april da dette ble postet  :)
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: TMS vs Mercedes E63 AMG S
onsdag 01. april 2015, klokken 22:55
Nå må dere slutte å bli provosert av "pwb". Han er eier av en eller annen Buddylignende bil og drømmer om en Tesla. Misunnelsen kommer frem i hvert eneste av hans innlegg her på Teslaforum. Ignorer ham!
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: DAB radio funker ikke
tirsdag 31. mars 2015, klokken 14:05
Jeg er mye i Bohuslän i Sverige og lurer på om det er mulig å få inn norske radiokanaler på DAB der? Får inn noe dårlig FM i Teslaen.
#42
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D teknisk info
tirsdag 31. mars 2015, klokken 12:38
Sitat fra: eifi på lørdag 28. mars 2015, klokken 19:02
Noen som vet om P85D er lavere enn S85?
Jeg hentet min nye P85D i dag, og når jeg skulle inn i gårdsrommet skrapte den nedi, men dette har jeg aldri opplevd med S85. Begge bilene står på standard høyde.

Ganske kjipt å skrape opp bunnplaten på bilen på første kjøretur..  >:(

Opplevde det samme. Antar at det er titanskjoldet som tar nedi, men opplevde aldri dette på samme sted med min gamle P85+, selv etter montering av titanskjold.
#43
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
mandag 30. mars 2015, klokken 17:37
Sitat fra: hookmaker på søndag 29. mars 2015, klokken 18:17
@Celter, du må aldrig tørke bilen med microfiber UTEN at ha brukt berøringsvask (eg ville aldrig gjøre dette). Uten berøringsvask vil det altid finnes partikler/små sand korn og du vil da tørke disse rundt på lakken. Men nu har du jo Opticoat så.. 8)
Høytrykksspuler og skumvasker du den bare, for å få en drittbil noenlunne pen, da gjør du det det best i regnvær (kalkfri avspuling). 
@Felix, formålet med skumvasken er at skummet løser skitt og innkapsler dette, når skummet siden drar nedover drar det dette med. Ikke vaske med skummet.

Takk for gode råd. Men jeg vil ikke ha det på meg at jeg høytrykkspuler bilen min
#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
søndag 29. mars 2015, klokken 14:53
Jeg er helt nybegynner på detailing. Har aldri interessert meg, men ting forandrer seg etter Model S. :) Siden jeg er lat fikk jeg behandlet bilen med Opti-Coat Pro hos "Resistes" i Stokke. Utmerket service! Men jeg er litt i tvil om fremgangsmåten når jeg nå skal vaske bilen. Vasket den idag på følgende måte. Sprayet med fettfjerner. Deretter høytrykkspyling. La deretter på skum, da jeg har kjøpt med skumkanon, lot det virke i 5-10 minutter og deretter høytrykkspyling igjen. Til slutt tørket jeg av bilen med microfiberduk.
Er dette riktig fremgangsmåte? Eller bør jeg også håndvaske med spesialsvamp? Bilen ble gullende ren, men det skyldes kanskje Opti-coat behandlingen?
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilder/video av tredjepartsfelger
lørdag 28. mars 2015, klokken 19:07
Jeg har sagt det tidligere Stig, men den bilen din er helt rå. Jeg har også ET 35 og det passer bilen bra. Har bestilt HRE felger til sommerhjulene, 245 foran og 285 bak. Skal skrive om mine erfaringer etterhvert, men jeg regner med at forbruket vil øke en del.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA