Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jejl

#16
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prisen på nytt 90Kwh-batteri...
fredag 09. juni 2023, klokken 18:25
Du kan jo sjekke ut det danske firmaet nevnt i en tilsvarende tråd her. 90% av rep. på 85 pakkene hadde kostet 25k eller mindre.
#17
Tesla / Sv: Tesla aksjer
fredag 09. juni 2023, klokken 16:20
252
#18
Tesla / Sv: Tesla aksjer
fredag 02. juni 2023, klokken 19:33
God gang oppover den siste tiden. 217 i dag :+1:
Ser foreløpig ut til at jeg timet mitt første enkelt aksje kjøp på et par hundre tusen i Tesla rett over nyttår ganske bra.
#19
Det var før jul 2013 han ønsket å kjøpe dekk og felger, ikke 2023   ;D  .
#20
Turer i Norge. / Sv: TMY på tur fra Stavanger til Oslo
lørdag 27. mai 2023, klokken 17:18
Når det gjelder Ålgård, så har bilen mange ganger geleidet oss på flere ulike alternative omkjøringsveier i begge retninger. Har alltid navigasjonen på når vi kjører forbi der, og vi har nok ofte spart sikkert 15-20 minutt på å velge alternative veier til E39.
#21
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 26. mai 2023, klokken 07:56
https://www.motor.no/aktuelt/tesla-krever-400000-kr-etter-skade-pa-lanebil-uten-kasko/249175

Kunde kreves for 400 000 kr etter krasj med lånebil.

Helt ok, synes jeg dersom det stemmer at kunden kjørte i 120 i 40- sonen.
#22
Toyota / Lexus / Sv: Dekkbyttte og momentstav
lørdag 06. mai 2023, klokken 23:22
Ikke noe ekspert svar herfra, men bare min egen fornuft: Hadde valgt å stille momentnøkkelen til minimum 125 nm, eller 10-15 nm over det anbefalte.
På arbeidsbilen vår er 110 nm anbefalingen, men det føles veldig svakt, så der har vi valgt ca 130 nm og det tilsvarer omtrent det en 6-7-åring klarer å stramme et vanlig hjulkryss. 
#23
ID.4 / Sv: Lading i Tyskland og Danmark
søndag 30. april 2023, klokken 23:47
Vi har flere ganger med Teslaen i danske hus brukt et adapter/overgang til det de der kaller kraft-stikk. Da kan du lade med 11 kw. Vi kjøpte vårt adapter på Bauhaus for 239 kr. Tror de fleste hus i Danmark har et slikt uttak.
#24
Hjul, dekk og felg. / Sv: Dekkbytte-rotatsjon
mandag 17. april 2023, klokken 17:37
Jeg foretrekker kortere bremselengde, og kunne kjøre i høyere fart uten å vannplane.

https://www.nrk.no/kultur/beste-vinterdekk-foran-1.1271940

Om de fleste eksperter mener det ene eller det andre, ser visst ut til å være forskjellig ut fra hvem som som skriver om temaet.
NAF mener at beste dekk skal fremme.
50% lengre bremselengde i 60 km/t slik denne testen viser er en ekstrem forskjell
#25
Hjul, dekk og felg. / Sv: Dekkbytte-rotatsjon
mandag 17. april 2023, klokken 16:11
De fleste "eksperter" mener at de beste dekkene skal monteres fremme. Dette pga at en har mer behov for mønsterdybde framme ved kjøring på våt vei. Risikoen for vannplaning blir mindre, og bremselengden blir kortere.
#26
bZ4 / Sv: Skandaleresultat for Toyota i rekkeviddetest
fredag 03. mars 2023, klokken 16:23
Jeg så også litt på den testen i dag. Den kan vel neppe kalles noe annet enn skandale den også. 40 kw er vel en overdrivelse, rundt 38-39kw på maks og raskt synkende var vel det han fikk på siste ladeøkt. Rundt 20 kw ved 50% soc, hvis jeg husker rett.
#27
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 02. mars 2023, klokken 17:55
Tesla har blitt flinke til å ikke falle i Osborne-effekt fella!
#28
Dekkslitasje har omtrent bare med kjørestilen å gjøre. Min el-Kangoo er f.eks nå kjørt 52 000 km på orginale sommer og vinterdekk, og har over 5 mm mønsterdybde på alle dekk fremdeles.
#29
Så en Finn-annonse for noen dager siden der de skrev at hovedbatteriet akkurat var skiftet hos Tesla for 90 000 kr.
I tillegg mener jeg at Tesla skifter ut det meste av ledningsnettet (20 000kr?) samtidig som de skifter batteriet, så det blir jo ikke helt samme jobb som de gjør på Orstad Bilverksted.

Men vi fikk ikke vite noe om prisen til Orstad Bilverksted?
#30
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
onsdag 01. februar 2023, klokken 23:32
Jo, du har nok rett. Det var bare rask gjetting fra min side.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA