Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jejl

#1336
Noe som var veldig merkelig når jeg ladet til maks på fredag, var at den fremdeles sto på maks (467km) etter  6,6km kjøring på motorveien i 100 km/t selv om det sto at jeg hadde forbrukt ca 350 wh/km.
Jeg hadde også 15 kw tilgjengelig på regenereringen allerede fra start. Hvordan er det mulig hvis batteriet er fullt? Full regenerering fikk jeg allerede etter litt over en mil. Mener at det tok mye lengre tid å få full regenerering før?
#1337
Model S 2013 - 2022 / Hvor mange km får dere oppgitt på maks lading?
fredag 26. desember 2014, klokken 09:45
Jeg fikk bare 467km (på ratet) i dag. Sist gang jeg toppladet fikk jeg 514km.
#1339
Leaf 2010-2017 / Sv: Varmekilde i kaldt vær?
fredag 26. desember 2014, klokken 00:51
Har lest endel svenske varmepumpetester og de beste luft/luft pumpene har ingen virkningsgrad (1,0 COP) ved ca -28) Det er flere som fungerte fint ned til -30 og under, men da med negativ virkningsgrad. De dårligste pumpene gav under 1,0 COP allerede ved -15 grader selv om de virket ved denne temperaturen.
Det hadde vært interessant å se COP- verdiene til varmepumpen til Leaf under ulike temperaturer.
#1340
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forbruk på TMSP85D - Regning?
torsdag 25. desember 2014, klokken 23:12
Jeg regner med at bilen bruker 2,5 kwh pr mil. (Jeg hadde 2,13 kwh pr mil oppgitt i bilen etter et år men regner med litt tap i ladingen.) Ved 2,5 kwh pr mil og en strømpris på 80 øre pr kwh blir det nøyaktig 2000 kr i strøm på 10000 km.
#1341
Sven erik: Du hadde vel kunnet sette verdensrekord på en lading hvis du hadde hatt sommerdekk og kjørt til bilen tom.
#1342
Starter ikke Lamborghinien med for lavt turtall? Vil tro at den taper noen tideler på å ikke holde den roterende massen i motoren høyt nok før start. (Det krever vel en ekspert å få det til perfekt)
#1343
Kjøpe elbil? / Sv: Hva skal man velge
tirsdag 23. desember 2014, klokken 15:51
Jeg har fått meg en Renault Kangoo som arbeidsbil. Synes det er merkelig at denne bilen ikke selger bedre enn den gjør. Men det kommer vel av at den tidligere hadde batterileie. Den fås både som 2- og 5- seter. Vår bil kom på 149.000,- (helt ny, men den hadde stått på lageret til Renault en stund) og da var det inkl vinterpakke (dieselvarmer, varme i setene og forvarming), navigasjon, radio/cd, ryggesensorer, ektra vinduer, skyvedør  ++. Å ha dieselvarmer er veldig kjekt og gjør at rekkevidden blir nesten like lang vinterstid. Er oppgitt til 17 mil rekkevidde, og 11-13 mil er realistisk å få til på vinteren hvis farten holdes under 70-80km/t. Det er 5 år garanti på bil og batteriet ( dekker under 75% restkapasitet).
#1344
Luftstyringen synes jeg er helt perfekt. Aldri opplevd dugg, eller problemer av noe slag og den er innstillt på auto på alt og 19 grader. Etter å ha festet ungene i bilen er som regel bilen ferdig oppvarmet, så forvarming gidder jeg ikke bale med.
#1345
B-Electric / Sv: Test på VG
lørdag 20. desember 2014, klokken 16:17
Den blir vel en like stor suksess som den elektriske Fokusen.
#1346
e-up! / Sv: hovedlykter
fredag 19. desember 2014, klokken 00:11
Sitat fra: tlauri på torsdag 18. desember 2014, klokken 23:40
Viften kjøler ikke Biltema pæren nok, målte 130 grader på pæra. En jeg kjenner måtte bytte begge hovedlyktene på sin bil pga led pæra hadde smeltet seg fast. Anbefaler Phillips sine nyeste xtreme vision +130% eller Phillips white vision som overtar for blue vision.
Det høres merkelig ut. Glødepærene skal jo være betydelig varmere enn led.
#1347
Gratulerer både til de som kom seg ned fra gjerdet og til de som ble kvitt gjæret de satt på.
#1348
Kangoo / Sv: Rekkevidde på vinteren?
onsdag 17. desember 2014, klokken 21:56
Snittforbruket på min bil er nå etter en uke 179wh/km. Jeg nullstillte måleren første dag og forbruket har gått ned litt etter litt. Har vi 22 tilgjengelige kwh fra batteriet eller er det 22 kwh totalt? Hvis den har 22 tilgjengelige kwh så er den mulige snittrekkevidden til nå 122,9km. Har ikke kjørt noe særlig økonomisk, og pedalen er i bunn ut av hvert lyskryss.

Det virker som om det er uvant for folk å se en varebil med stiger på taket i kollektivfeltet. Ved et par anledninger har antageligvis fossilbilene gitt bånn gass ut fra lyskrysset fordi de tror jeg sniker kollektivfeltet. Begge gangene lå vi nokså parallelt opp til ca 45-50 km/t, men de tapte en billengde eller to når de girte fra 1. til 2. Det gjorde arbeidsdagen litt kjekkere :)
#1349
e-up! / Sv: hovedlykter
tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:25
http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/LED-pare-2-stk-42398/

Det er vel denne, men den er ikke godkjent. Ville ventet til de selger en tilsvarende pære som er godkjent. Det er nok bare snakk om justeringer på lysstyrken og retningen pæren lyser i. Ser ikke noen grunn til at den ikke skal bli godkjent med de rette justeringene, og det burde være relativt enkelt for produsenten å få til.
#1350
Model S 2013 - 2022 / Til de som sitter på gjæret å venter: kjøp nå
tirsdag 16. desember 2014, klokken 13:59
Dollaren har styrket seg med 25% i forhold til krona siste 6 mnd.

Hvorfor skal Tesla fortsette å selge biler med med mintre fortjenestemargin akkurat bare til Norge?

http://www.hegnar.no/motor/artikkel529687.ece
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA