Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PHsigP85

#16
Først og fremst veldig glad for at dette fikk en lykkelig slutt. Så er jeg helt enig i at det er fryktelig trist at bilen gikk gjennom (manglende) kontroller.

Selv fikk jeg prikkfri bil utevert fra Alna som nå har gått 6500km uten noen form for trøbbel.

Personlig har jeg også stort sett bare gode ord om de på Alna selv om organsasjonen som helhet knirker litt (vinterhjul først på plass i dag). Men folkens, er det annet å vente?

Sjekk: http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?keyword=Tesla&page=2&sort=0

Pr. d.d ligger det 27 posisjoner ute for jobb hos Tesla på Finn.no. Man kan ikke bemanne opp fort nok når suksessn er så voldsom, og man kan heller ikke gamble på dette i forkant.

Maner til litt edruelighet hva gjelder forventninger på responstid, samt at man selv filtrerer hva som er viktig å mase om og hva som kan vente. Da blir det kanskje litt greiere for de ansatte å proritere korrekt...

Synes tross alt Tesla har løst de store viktige sakene veldig bra (krav om andre typer vinterdekk, redusert pris vinterpakke med tilbakebetaling og nå denne fryktelig kjedelige saken for å nevne noe).

Stor stjerne til Tesla i nok en viktig sak :D
#17
Skrev litt om dette rett etter overtakelse, se link under. Gjelder fortsatt og har nå kjørt 5000km.

Superfornøyd med valg og bil, men ikke like imponert over selskapet Tesla. Kjenner adaptere og vinterdekk nå er på overtid - i det minste fortjener jeg etterrettelig informasjon om dette!

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8666.msg114678.html#msg114678
#18
Sitat fra: jkirkebo på fredag 18. oktober 2013, klokken 01:21
Men det er bedre med Lillehammer om det kommer noen rundt Oslo. Hvam, Kløfta eller lignende.

Helt sant! Redigerte inn en tenkt SC i Oslo i innlegget mitt over. Da faller alle brikkene på plass :-)
#19
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rekkevidde angst: hvor tomt er tomt
fredag 18. oktober 2013, klokken 01:16
Problemet i ettertid er at SC på Broklandsheia er litt for langt sør og SC i Lillehammer er litt for langt nord.

Stathelle (Lasses) og Espa evt. Dal (Nebbenes) ville løst hele problemet og fordelt distansene langt bedre...
#20
Sitat fra: Lanber på torsdag 17. oktober 2013, klokken 23:07
Du klarer Brokelandsheia - Lillehammer hvis du fyller helt opp :-)
Det er i så fall ikke mer enn akkurat og det inkluderer topplading på SC. Hvor sunt er egentlig det? Er vel også tett på umulig på vinteren. Nettopp derfor vil en "SC" i Oslo løse problemet.

Tenkte faktisk på det i går da jeg måtte ta fossilen til Hamar >:(. Dagen før var jeg innom både Lyngdal og Broklandsheia, men t/r Hamar påfølgende morgen var umulig.

Skulle gjerne byttet ut Lillehammer med Espa og Broklandsheia med Stathelle. Da ville Sørlandet - Trondheim gått helt greit, samt at t/r Oslo-Kragerø ville blitt problemfritt:
Lyngdal - Stathelle = 230km
Broklandsheia - Espa = 256km
Espa - Dombås = 244km
Dombås - Trondheim = 197km

I dag:
Lyngdal - Broklandsheia = 183km
Broklandsheia - Lillehammer = 394km (med SC i Oslo ville det blitt 210km + 184km)
Lillehammer - Dombås = 153km
Dombås - Trondheim = 197km

Alltid vært lett å være etterpåklok dessverre, om enn fryktelig uproduktivt...
#21
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software update v5.6
onsdag 16. oktober 2013, klokken 19:45
Sitat fra: rklokk på onsdag 16. oktober 2013, klokken 09:22
Sitat fra: OleJA på onsdag 16. oktober 2013, klokken 08:58
Har hatt v5.6 i noen dager nå. Mitt subjektive inntrykk er at DAB radioen om mulig fungerer enda mer ustabilt nå enn den gjorde på v5.0 / x.107  :( - Andre med samme erfaring?
Eneste forbedringen jeg kan finne er at en nå har hurtigvalg med å skifte til FM når DAB blir borte :-\

Samme erfaring her. Hadde ikke DAB problemer i det hele tatt før (på x.107), men nå har jeg de samme problemene som dere andre har hatt (lyden forsvinner). Derimot er generell stabilitet på softwaren betydelig bedre for min sin del. På x.107 låste skjermen seg flere ganger under kjøring. Nå er det helt borte.

Her også :(. Eneste skår i gleden når det gjelder bilen.
#22
Model S 2013 - 2022 / Sv: Pendlererfaring: Sandefjord-Oslo-Sandefjord
onsdag 16. oktober 2013, klokken 19:35
Har kjørt Oslo-Kragerø-Oslo uten problem. Litt lading på jobben/møtet er uansett aldri feil. Daglig pendling krever dog at vi får annen løsning en schuko og blir vanskelig mittvinters uten jobblading.

De to siste dagene kjørte jeg ikke mindre enn 980 kilometer! Ganske enormt at dette er mulig i en el-bil, men sleit i morges da turen egentlig skulle gått tur/retur Oslo-Hamar. Fikk akkurat nok km rated etter lading (kun 10 timer tilgjengelig). Uten noe slakk med unntak av skjult reserve på ca 5 kW, orket jeg ikke spenningen og tok bensinsluket. Ganske kjipt med tanke på at det ville vært problemfritt om jeg bare kunne brukt den blå kontakten ute.

Hadde turen gått t/r Lillehammer ville det gått fint. Nok et argument for SC i Oslo som også ville løst problemet.

Ps! Strøm og bompenger for mine nærmere 100 mil kom på ca tjue kroner  :P
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lading på Strømmen Storsenter
tirsdag 08. oktober 2013, klokken 22:13
Heller ingen problem på stolpe 30. Inn med kabelen i boksen, lukke luka så strømmen går på og så kabel i bilen (står bil først på stolpen men det er mot det jeg har hørt fra Tesla, derfor tok jeg ikke sjansen på dette).

Fungerte i hvert fall fint for meg.
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Spørsmål DU har om Model S!
tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:21
Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 16:09
Åssen funker den til å dra damer ??
Hadde med medbrakt, men fruen i huset er veldig fornøyd. Vi er helt enige i at bilen er en drøm å kjøre.

Men har du ikke annet å tilby enn bilen, frykter jeg periodisk ensomhet  8)
#25
Bestilling og levering / Sv: Din Model S levering.
tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:11
Sitat fra: OddB på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 18:32
En fjerdedel av bilene som produseres havner i Norge.. og de fleste av de leveres vel ut på Alnabru ? Da er det vel naturlig at de har det litt mer travelt enn de andre 60+ stedene i verden Tesla har "butikk"??
+1
Ser for meg den sure stemningen her inne om man skulle få utsatt leveringa en måned fordi alle skulle «settes pris på», drikke kaffe og overlevere blomster.

Kan jo ikke ansette hundre hoder midlertidig for å ta unna to år med backlog. Folkens, skjerpings! Overleveringa var helt fin, jeg ville på veien, kunne bilen like godt som DES og jeg ønsket ikke å oppholde nestemann..

Gled dere!
#26
Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 18. september 2013, klokken 18:12
Ja. Hvis vi alle blir enig om å ikke si noe, så er det ikke sikkert at noen finner ut hvor rask bilene våre er....
Fortsatt forskjell på et rødt tørkle i lomma og det å vifte det foran øya på en tyr...
#27
Tesla / Sv: Tesla aksjer
lørdag 21. september 2013, klokken 13:07
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 21. september 2013, klokken 10:42
Har kjøpt endel høyrisiko oktober salgsopsjoner, det har funker dårlig siste uka. En korreksjon til 150 hadde gjort seg :)
Hvilken megler er best på opsjoner/hvor er det enklest å komme i gang? Digger bilen, digger Musk og digger Tesla, men enig i at en korreksjon er long over due. Priset til perfeksjon pluss.
#28
Tesla / Sv: Re: Sv: Tesla aksjer
lørdag 21. september 2013, klokken 13:03
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 21. september 2013, klokken 09:17
Som at 4 av 35 eiere som har tatt seg tid til å rapportere inn i tråden til amper har fått biler uten feil.
Såsåså. Jeg er blant de som har rapportert inn med "feil". Dårlig dab og mangler æøå er vel ikke akkurat noe som kvalifiserer til feil. Hadde i hvert fall aldri rapportert inn dette som en reklamasjon på noen annen bil. At jeg nevner det på første service om det ikke er "rettet" er en annen sak. Det gjør jeg.

...og enig med Wenche; du må jobbe med snerten ;)
#29
Vi slet også med å parre min Samsung med bilen, noe vistnok ikke var første gang. Forsøkte tre ganger ved overlevering uten resultat (DES' iPhone gikk fint). Når jeg senere forsøkte hjemme gikk det derimot på første forsøk uten at jeg kan se jeg gjorde noe annerledes.

Kan dermed fint forstå at DES svarer at det er et kjent problem og at det jobbes med det. Er jo helt sikkert meldt inn som et case mange ganger allerede uten at det egentlig er noe problem.

Den som sa noe om manglende lisensiering tok derimot en spansk en eller hadde fått feil beskjed fra IT support. Det har hendt meg også når man ringer helpdesk 8) feil beskjed altså...
#30
Model S 2013 - 2022 / Sv: Har du fått fartsbot i elbil?
lørdag 21. september 2013, klokken 12:43
Sitat fra: fthorsen på lørdag 21. september 2013, klokken 11:33
Jeg visste ikke at vi hadde soner med 20 km/t grenser i Norge! :P
40-grense på Ring3 er kanskje ikke helt logisk på kvelden selv om det jobbes på dagen... Lå omtrent og testet toppfart  ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA