Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - bruisepristine

#21
Kjøpte mjauen min på MF lillestrøm i januar 2013, kan jeg vente inkallelse til ettårsservice eller må jeg booke dette selv?
#22
Etter å ha turet inn til Lørenskog i maks fart for å rekke elkjøp før det stengte (gta5), står jeg nå ved tiltenkte hurtiglading på berger på vei hjem med en hurtiglader i ustand (uten at dette stod opplyst på Fortum sin app!). Stoppet med to streker og 8 km på guessometeret, og lader nå i fortums vanlige stikk med 10amp ladeledning.

Hjem herfra er det 17 km motorvei (90kmt går sikkert greit) eller 18 km med landevei (60kmt). Hvor mange streker tror dere jeg trenger for å komme hjem, og burde jeg ta motorvei uten mye bakker men høyere hastighet, eller landevei med lav hastighet men mer bakker, rundkjøringer, veikryss, fartsdumper etc..?
#24
Ser av denne artikkelen at denne tilbakekallingen også gjelder i-miever solgt i europa. Tilbakekallingen starter fra midten av juni. Blir spennende og se om dette gjelder norske biler.

http://www.myelectriccarforums.com/mitsubishi-outlander-phev-recall/
#25
En morsom side å linke disse stakkarslige elbilmotstanderene som florerer i kommentarfeltene på elbilartikler ;)

http://www.electriphobia.com/
#26
Av emnetittel, mjauen min høres ut som ei gammal snekke når A/C er på, noen andre som opplever dette? Fra utsiden vel og merke, høres ikke fra innsiden, men småflaut så jeg skrur alltid av A/C hvis jeg kjører der det er folk..  :-\
#27
Plastidippet (de i mine øyne mindre flatterende) sommerfelgene til mjauen. Må si meg meget fornøyd med resultatet, og sorte felger til hvit trilling er berre lækkert!

#28
Elbiler i media / Dyretransport i kollektivfeltet
tirsdag 12. februar 2013, klokken 10:05
Ref artikkel/blogginnlegg "Dyretransport i kollektivfeltet nå!" http://www2.hest.no/blogg/?bid=47619&blid=1102683
Hvem tar på seg ansvaret å utdanne artikkelforfatter på følgende påstand: "Siden vi deler vår elkraft med Europa ved å blande den, forurenser elbiler like mye i Norge som der.."
LOOOOOOL!!!!!!!  ;D ;D ;D ;D

Skal innrømme jeg ikke gadd å lese mer etter en så fjasete påstand, men jeg er enig i overskriften, dyetransport må for min del gjerne benytte seg av kollektivfelt - men hvor skal grensen gå -
har du med deg kjæledyret ditt på tur er jo det dyretransport det og  ::)
#29
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Alarm/Startsperre
lørdag 09. februar 2013, klokken 12:35
Er det alarm og/eller startsperre på trillingbilene? Ref emne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5948.msg69147.html#msg69147
#30
Av emnetittel, er det regler på hvor man skal plassere parkeringsskiven? Føler den blir i veien uansett hvor på frontruten jeg prøver den, kan man plassere den i det lille vinduet på siden foran?
#31
kan alle sjekke vognkortene sine og se hva som står oppført som kW og HK?
Les dette inlegget fra mitsubishi i-miev norges facebook side:

#32
Av emnetittel, må elbiler "kjøres inn" - dvs kjøres forsiktig de første x antall milene, slik man må/måtte med fossil-nybiler?
#33
Leser på myimiev.com (http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=1147) at i-mieven spiller fra seg en lyd ved lav hastighet slik at fotgjengere skal høre bilen komme. Gjør de norske trillingene også dette?
#34
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / i-MiEV 2013
onsdag 19. desember 2012, klokken 21:07
Da er det endelig sluppet info rundt 2013 modellen   :D

-Rekkevidde 160 km (+10 km etter EU normen)
-Ny elmotor, lettere og mer effektiv
-Dreiemomentet økt fra 180 til 196 Nm
-LED lys foran
-El. varmeseteelementer i begge setene foran, nå også i seteryggene (ikke kun sitteputene), gir høyere komfort

(Disse fordelene er forbeholdt i-MiEV inntil videre, ikke søsknene iOn og C-Zero)

https://www.facebook.com/Mitsubish.iMiEV.Norge
#35
Hei

Jeg har nå bestemt meg for å gå inn i rekken som elbileier :D

Valget har falt på en ny i-Miev men her spriker prisen mye fra forhandler til forhandler. Har forøvrig bare sjekket med to så langt.. Noen som kan dele erfaringer?

Jeg bor på Jessheim så nærmeste forhandler blir Motor Forum Eidsvoll/Dal (noen som har erfaring med disse?), de skal ha 215.000 inkl vinterdekk til 12.500. Dette var et lite konkurransedyktig tilbud synes jeg, selv uten vinterdekk. Hva slags marginer har de å skilte med noen som vet?

Videre vurderer jeg Sandvika Bil AS, her har de kampanje på i-Miev (ny) til 189.000 pluss 8.900 for vinterdekk. Har noen her erfaring med Sandvika Bil AS?

Hva slags erfaringer har dere med forhandlere i forhold til utstyr på trillingbilene? På Motor Forum Eidsvoll/Dal sier de at alle bilene kommer med samme utstyr. Valg av utvendig farge/sort stoffinteriør.
Kan man virkelig ikke bygge sin egen i-Miev?

Kommer bilene med eller uten navigasjon? Hva slags navi kommer de nye i-Mievene med?
Støtte for blutooth? Sistnevnte er viktig.
På de videoene jeg har sett på youtube er de nyeste i-Mievene installert med MMCS (Mitsubishi Multi Communication System) med ryggekamera (forøvrig totalt unødvendig), inngår dette i norsk utstyrspakke? Har også sett i-Miev med skinninteriør på seter/ratt/dash, hva er grunnen til at man ikke kan velge dette i Norge?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA