Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PLUTO

#676
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / diagnoseapparat
mandag 15. oktober 2007, klokken 18:11
Jeg fant en melding på thinkers (Thinkers » Tekniske diskusjoner » Diagnoseapparat til Think selges) at Rav 4 ev (Ole Magnus Berge) skulle lage diagnoseapparat til Think. Jeg syntes det virket interesant og sendte email til oppgitt adresse men fikk en feilmelding. Vet noen hvor han kan kontaktes?
#677
Ok, jeg venter i spenning, bokstavelig talt :D
#678
takk fortilbud. jeg sender til elektrolux.

de batteriene du skriver om er det de fra Tyskland som elektrolux henviste til over? pris der nå er litt under 2700, eller er det noe annet?

jeg har sendt mail til tyskland for å høre med dem.
#679
Jeg har nå tatt ut batteriet. kun tre blokker er sprekt. to ser fine ut, men har kun 3,5 V, det andre litt over 5V. Alle øvrige blokker måler fra 6,27 til 6,31 V.

Til Elektrolux eller Boogie: Kan det gå ann å rekondisjonere dem? jeg vil da trenge deres hjelp.

Uansett lurer jeg på om det er noen som har noen blokker som de kan tenke seg å selge? eller er det flere som vil bestille nye fra tyskland?

plastikken er av en slik type at det hadde gått fint å sveise dem slik at de ble tette igjen. Vil de være ødelagt allikevel?
#680
Jeg skjønte av han jeg snakket med der på Mantene at de gjorde nok så mye manuelt. Det du sier Boogie er jo slettes ikke bra for den eneste officielle måte å få tak i batterier til en Think er å kjøpe en brukt komplett batteri (av mange blokker) av Automotive service og den er da sjekket og rekondisjonert av Mantene. Jeg skjønner av det du sier at det ikke er noe å anbefale. Et 95ah batteri skulle de ha 37500 kr for og mitt gamle i inbytte. Enkelt blokker var ikke å få kjøpt brukt. nye kostet 6200 kr st!!!!
#681
Takk for tips. hadde vært kult å koble laptopen opp mot dette enkle testutstyret for å få en pen kurve som resultat. Jeg vil passe på å si at jeg synes det er meget inspirerende og lærerikt med et forum som dette og vil takke alle som villig deler tips og ideer. :)

Nå er det litt varmere idag, men jeg tror kreftene er tilbake. har kjørt ca 5 mil og en hel del kraftige bakker så jeg må si meg fornøyd.
#682
Skjønner hvis det blir en vel bevart hemmelighet, men jeg har i mellomtiden snakket med blandt annet Mantena i Oslo. Det er de som sjekker og rekondisjoner blokkene fra Automotive Service (FORD). De har et utstyr som kostet 160.000 pluss kjølere når de kjøpte det. jeg jobber nå videre med saken i forhold til produsent, men ser at det kan ta litt tid. Har noen noen tips er det fint. skal ellers til å skru ut batteriene i min Think i ettermiddag for å se på skadene
#683
Min bror har kjøpt en Clio og vi ender muligens opp med en til. vi lurer derfor på om det ville være lurt å kjøpe seg slikt testutstyr selv. Det ville da også bli muligheter på sørlandet å få testet blokker. Er dere villige til å si hva man trenger og hvor man får det fra, gjerne også utstyr til recondisjonering.
#684
Jeg har en Zivan lader for 48 V. Jeg koblet fra hvert 12v batteri og har brukt en Ctec lader med recondisjoneringsfunksjon på hvert batteri og det ser ut som om det hjalp. spenningen ser nok så lik ut på alle fire, men hvor mye forskjell er ok? skal de måles ubelastet?
#685
Nei, jeg har ikke blitt skremt av dette. Synes liksom dette er gøy å finne ut av. Jeg bor i Kristiansand og tror ikke det er den bilen du, Ken henviser til. Denne fikk en taksert reparasjon på 120 000 kr hos Ford. Det var da snakk om bytte til en ny batteripakke, ellers skal bilen være i grei stand.

til elektrolux eller Boogie. skal jeg i tilfelle sende batteripakka til dere? og hva med brukte blokker til de som er ødelagt?
#686
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / eksploderte celler i think
onsdag 10. oktober 2007, klokken 21:46
Jeg har nå skaffet meg en Think for første gang og den har noen eksploderte celler. Har noen tips om hvordan jeg finner ut hvor mange som er blitt ødelagt. Har ikke demontert pakka enda, men regner med at det er noen som er tydelig sprengt og at noen andre er gått istykker samtidig. tidligere eier har kjørt noe videre etter eksplosjon. Lurer også på hvor det er billigst å kjøpe nye/brukte celler.
#687
Mine batterier burde ikke være dårlige for de er kun  2 mnd gamle. Jeg har fire 12v 230Ah semitraction batterier. vet at rene tractionbatterier ville vært bedre, men de var mye dyrere, og jeg har gammel bil.
#688
Enkle batterispørsmål / tap av batterikraft ved lavere temperatur
tirsdag 02. oktober 2007, klokken 08:19
Jeg merker at min blybatteridrevne Kewet går noe dårligere nå enn i sommer. Jeg tenker at dette kan skyldes lavere utetemperatur. Jeg lurte på om det er noen som vet noen detaljer om dette eller hvor jeg skal finne info om dette tema
#689
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Kjennemerker
søndag 09. september 2007, klokken 07:13
Hva er fordelen med at de er registrert som MC? Jeg har en gammel -92 modell og den er registrert som bil og det selv om den kun er registrert for to personer, mens de nye buddyene er for tre.
Er det noen som vet når de begynte å kalle dem for MC? :-\
#690
Avansert: Batterier og Lading / Sv: bruke flere ladere i en bil?
fredag 07. september 2007, klokken 21:24
takk for info. nå er det kun 6V ekstra jeg hadde tenkt meg, så jeg skal se litt på det litt senere i høst så kommer jeg tilbake til det når jeg har prøvet meg frem litt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA