Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PLUTO

#31
Med Access kan du automatisk fjerne all unyttig informasjon, også slik rubbish du snakker om. Jeg har ikke erfaring med mye av den slags rubbish. Av og til får jeg et par rader med slikt i begynnelsen og en gang på linje 500 eller 1000. Skriv en mail til Ken Hall og hør om han har noen ide om hva det kan være.
#32
Elbilen i Samfunnet / Sv: Parkering i soneparkering
tirsdag 02. mars 2010, klokken 22:30
Jeg tror de sliter med lovligheten i den boten. Jeg vil anbefale deg å høre med styret i norstart. Her i Kristiansand har jeg forhørt meg flere ganger om elbil i soneparkering og de sier at jeg kan stå "hvor jeg vil" uten å trenge verken oblat eller noe annet.
#33
Sitat fra: Elmo på tirsdag 02. mars 2010, klokken 20:42
Har du ferdig excel (som du kan/vil dele) hvor jeg kan dumpe rådata inn og få ut grafene ??
Jeg mener å huske at noen her på forumet skrev om noen som solgte et eller annet program for å få data ut på en bedre måte enn bare til det originale display. Jeg pleier alltid bare å dumpe minnet etterpå. Om du med rubbish-data mener all den info vi ikke er interessert i så er det sannt at det er noen slike rader, men det er enkelt å fjerne mange kolonner på en gang i excel. MAn ser jo lett hvilke data som er spenningen og strømmen. Man må bruke Access dersom det skal gå automatisk. Jeg hadde en programmerer her en dag og begynte på det, men jeg har latt det ligge siden det.
#34
Jeg har nå prøvd med både PakTrakr og Robometer i tillegg til diverse egne løsninger. Helt klart er Robometer mer robust. Den er enklere å montere og den har et bedre display. Du slipper en del unødvendige feilmeldinger ved å bruke Robometer. Pak Trakr gir nemlig feilmelding ved stor overlading og ved vannbehov. Dersom man ikke nullstiller PakTrakr vil disse feilmeldinger være helt uten hensikt. Fordelen med PakTrakr er at du kan logge data over tid samt at du har full oversikt over hver blokk. Du kan derfor logge blokkene både ved lading og kjøring og få dette ut i flotte grafer. Du kan dermed fort se om det er noen litt svake blokker. Du vil også vite nøyaktig hvilken blokk som eventuelt på skiftes. Du kan dermed spare tid hvid noe må skiftes. PakTrakr har desverre litt dårlige kontakter, men dette kan jo fikses.

På en 106/saxo sparer du en hel del arbeid ved å velge Robometer. Har du en Think må du uansett ha ned batteripakken og da er det ikke så stor forskjell i jobben. Dersom du velger PakTrakr er det lurt å få den spesialtilpasset for PSA. Om du skulle falle for det alternativet kan du sende meg en PM så skal jeg gi deg tips.
#35
Og dersom de skal skiftes er de billige på Elfa. Kun noen kroner pr st, men da må de loddes på ledningen og festes i blokkene med smeltelim eller lignende.
#36
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Erfaringer med SoftCharger?
mandag 15. februar 2010, klokken 21:37
Interessant med Cellog. Vil gjerne høre mer om dem når du får testet dette i bilen, men tilbake til SoftCharger. Froland Har ikke du den dingsen på den gamle Thinken din?
#37
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Erfaringer med SoftCharger?
søndag 14. februar 2010, klokken 20:46
Testresultatene fra den bil jeg har vært borte i (med SoftCharger) viste at blokkene var meget ujevne i kapasitet, men at dette lot seg fikse med en skikkelig recondisjonering.
#38
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Erfaringer med SoftCharger?
lørdag 13. februar 2010, klokken 21:37
SoftCharger boksen har så langt jeg har forstått kommet i flere ulike varianter. Den siste forstår jeg er er laget slik at den aldri tillater ekstra overlading. Slik jeg forstår dette vil det ikke være heldig. I hvert fall ikke dersom man ikke hver eneste gang kjører bilen nesten helt tom før man lader den. Jeg vet at det er noen som gjør dette, men for de fleste andre vil nok det være en nok så håpløs bruk av elbilen.
#39
Avansert: Batterier og Lading / Erfaringer med SoftCharger?
lørdag 13. februar 2010, klokken 18:39
Jeg har i det siste fått en del e-post reklame for et produkt som sier at det skal forhindre batterihavari. Systemet heter SoftCharger og koster vanligvis over 10 000 kr. Jeg er interessert i å høre med andre hvilke erfaringer de har med dette produkt. Grunnen til at jeg er interessert er at jeg har kommet over en P106 som hadde en slik montert, men allikevel fikk batterihavari.

Produktet skal i følge produsent fjerne all unødvendig overlanding. Denne overlading er i følge produsent det som får blokene til å gå i stykker. Det er altså en modul som overstyrer bilens eget ladesystem.
#40
PSAbiler / REVA / Th!nk / Sv: Reservdeler utenom merkeverksteder.
onsdag 10. februar 2010, klokken 19:57
Jeg håper du får deler som passer. Jeg handlet hva fra Ford, og de gav meg feil deler to ganger.
#41
PSAbiler / REVA / Th!nk / Sv: Reservdeler utenom merkeverksteder.
tirsdag 09. februar 2010, klokken 21:47
Sitat fra: froland på tirsdag 09. februar 2010, klokken 17:20
Hei! Noen som vet hvilke bremsesko som skal brukes bak på gamle Think? Hilsen Froland

Jeg vet at det desverre er flere ulike typer.  >:(. Det er litt klønete av Think, men jeg måtte bestille flere ulike for å finne ut av hvilke jeg skulle ha.
#42
Andre Elbiler / Sv: Endelig en norsk Citystromer på lithium; LiFeYPo4
tirsdag 09. februar 2010, klokken 21:41
Hvorfor ikke montere på litt varmetråder med støm fra stikkontakten? Jeg skal har varmetråder på mine Li batterier. De liker ikke verken å kjøres eller å lades når de er kalde. Dette var også et tema på EVS messen i sommer. Noen produsenter leverte temperaturregulerte batterikasser til bruk på Li batterier.
#43
Det var spennende at de har videreutviklet det. De tidligere versjonene har ikke vært interessante da de ikke har vært forberedt for nok blokker. Det var lite info på den siden om hva du faktisk får for pengene, men det høres meget interessant ut for dem som har PakTrakr i bilen.
#44
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Batteri
søndag 07. februar 2010, klokken 20:45
Sitat fra: hkaspenberg på søndag 07. februar 2010, klokken 15:41
... Mulig bare et par blokker har gått, og de er ganske kurante å bytte, til en kost på en 3-4000 per stk for pent brukte blokker

Ja, det er jo mulig, men spesielt sannsynlig er det ikke at det kun er et par blokker som har gått i et kraftig smell. Desverre er blokkene koblet sammen og når det smeller har det en tendens å ta med seg nesten hele rekken på 5 eller 7 blokker. Beklager, det er ikke for å være skeptisk, men det er min erfaring til nå med reparasjon av slike biler.

Lykke til
#45
"Olle" er min bror og er den som skrur på en Think for tiden. Jeg har ikke hatt tid til å se på den, men lurer på om det er noen som har erfaring med å reparere dem. Eller som vet hva som pleier å gå i stykker i HV boksene.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA