Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PLUTO

#1
Hvis jeg må handle noe nytt vil jeg nok heller kjøpe en som takler flere bilmerker. Har noen erfainger med denne?
iCarsoft CR Pro - Multibrand - Alle bilmerker
https://diagnosebutikken.no/produkt/icarsoft/icarsoft-cr-pro-multibrand-alle-bilmerker
#2
Etter at vi startet bilen en gang uten airbag ledningene i på setene har airbaglampen lyst. Jeg koblet inn OBDII og leste av feilkoder. Fant fire gamle feilkoder, men ingen aktive. Slettet de gamle slik at minnet er tomt og den ikke viser noen aktive feilmeldinger, men fortsatt lyser airbag-lampen. Noen som har tips?
Jeg brukte Carscanner appen sammen med en OBDII bluetooth enhet. De ser ut å fungere fint og gir meg mye info om bilen og batteriene, men altså ikke dette med airbaglampen.
#3
e-Golf / Sv: EPC varsellampe, mm..
fredag 05. desember 2014, klokken 15:25
Interessant med slike feil. Min hadde samme problem tidligere i høst, men den forsvant når de tok bort platen bak skiltet forran. Jeg fikk den levert med en reklamekant under skiltet og de mente at den kom litt inn i siktlinjen på radaren og at det var feilen. Om det er riktig vet jeg ikke, men har ikke hatt problemet siden. Om dette var feilen, kan de trolig rette det med software også.
#4
Jeg kjørte nok enda mer forsiktig med de gamle elbilene jeg hadde, men i mitt tilfelle er det snakk om mest bykjøring. Det er en del bakker og fart i 50,60 og 80. Det som gjør det rart er at det er samme strekning som jeg om sommeren brukte under halparten av effekten på. Jeg har varmen på auto og 21 grader. Klart varmen tar energi, men det får jo være måte på.
#5
Forbruket var i gjennomsnitt rett over 33, noe som er langt over dobbelt så mye som det var i sommer/høst på samme strekning.
#6
Rekkevidde på vinteren blir interessant å teste ut. Min sliter enormt, men skal inn for en sjekk. I fint vær, men rett rundt null kom jeg bare 7 mil. Jeg tørr ikke tenke kjørelengde i minus 15. Håper inderlig at det er noe feil med min bil, ellers er den nærmest ubrukelig vinterstid. Har noen andre erfaringer å dele på dette?
#7
e-Golf / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av E-Golf
lørdag 09. august 2014, klokken 06:31
Sitat fra: Elmo på fredag 08. august 2014, klokken 10:17
It's not a bug, it's a feature.  Står beskrevet i intruksjonsboka (i allefall for eUp).
Det er sikring mot brann ved overoppheting i enten lader eller kladd/støpsel.

Tja. Om man vil kalle det en feature at den blir for varm av å være ute i naturen så er det vel en feature. jeg vil nå mene at den bør tåle å virke også da, men at den kanskje heller slår ned på effekten. Hvordan i all verden skal den fungere lenger syd i Europa, Sør Amerika, eller Asia? Tror ikke de ville kalle det en feature at den ikke virker der de bor.
#8
e-Golf / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av E-Golf
lørdag 09. august 2014, klokken 06:25
Sitat fra: LittleHammer på fredag 08. august 2014, klokken 20:07
Det eneste jeg har å trekke for (gitt forventningene om en solid Golf 7) var en rumlende støy fra bakparten på bilen (i tillegg til dekkstøy...) - mulig dette var "unikt" for testbilen. Hørtes ut som noe var løst. Noen andre?
Ikke en eneste ulyd på min eGolf. Den enste lyden som er mulig å høre når man kjører seint er lyden av vifta til AC'n. I fart er det selvsagt hjulstøy avhengig av veibane, men ikke noe jeg vil betegne som rumlende støy.
#9
e-Golf / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av E-Golf
fredag 08. august 2014, klokken 08:47
Har funnet en mulig svakhet på ladesystemet. Satte bilen til lading en herlig solskinnsdag med "klumpen" i sola. Etter en tid ble det for varmt og den stoppet ladingen. Nå vet jeg ikke hvordan den "klumpen" fungerer men det ser altså ut som om den trives best i skyggen, for jeg har ikke opplevd det samme når jeg plasserte den i skyggen. Det har heller ikke skjedd på kaldere soldager, men algså på en av de "tropiske" soldagene på sørlandet i forrige uke.
#10
e-Golf / Sv: Litt Hjelp takk
fredag 08. august 2014, klokken 08:36
Jeg har nå kjørt en ukes tid og har ikke savnet skinnseter, men skiltgjennkjenningen skulle jeg gjerne hatt. Jeg har det med å ikke huske hastigheten. Riktignok kan jeg se det på navigasjonen, men ville gjerne at bilen fysisk sjekket skiltene og plasserte dem midt forran meg i displayet i stedet for bare de forprogrammerte fartsbegrensningene på navigasjonsvisningen. Ryggekamera og sensorer er et klart must
#11
e-Golf / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av E-Golf
torsdag 07. august 2014, klokken 20:39
Jeg fikk min eGolf for en uke siden og har svært lite å anmerke på. Kjørte idag fra Kristiansand til Gjerstad. Ca 12 mil med en hel del motorvei som har 100 km/h. Når jeg var fremme viste den at den var villig til å kjøre drøyt tre mil til. Det er jeg fornøyd med. Den adaptive cruiskontrollen er en drøm å kjøre med. Helt klart det beste jeg har brukt.

Litt irriterende at den ikke kan lade på alle hurtigladestasjoner, men slik er det jo når de ikke kan holde seg til en standard.
#12
e-Golf / Sv: Hvordan konfigurerer du din e-Golf
mandag 03. mars 2014, klokken 12:03
Noen som har innspill på dette med parksensorer og ryggekamera til e-golf?
Trenger man virkelig ryggekamera når man har sensorer?
Jeg vet at noen sensorer ikke liker is, men om det gjelder disse vet jeg jo ikke. Om de ikke liker is kan jo ryggekameraet som er gjemt bak VW logoen komme godt med, men jeg vet ikke.
#13
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Deler til clio
fredag 02. november 2012, klokken 21:29
takk for det Elmo. Glemte å si at jeg kan formidle kontakt til personer som kan reparere diverse elektrisk utstyr til Clio, om noen trenger det.
#14
Kjøp og salg av deler og utstyr / Deler til clio
fredag 02. november 2012, klokken 20:38
Siden vi har gått over til nyere elbiler sitter vi igjen med litt deler til clio electric. Ladere, hacker (motorstyring), ucl, dc/dc, komplett motor og litt mer småtteri. Ta kontakt om det er noen som trenger slikt.
#15
Andre Elbiler / Sv: CLIO med Thunder sky batterier
fredag 08. juli 2011, klokken 08:07
Jeg opplever at det å gå til biltilsynet er som å spille i lotto. All makt er lagt til kontrolløren. Så noen tips har jeg ikke.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA