Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stig O

#1
TAYCAN / Sv: Stor oppdatering til Taycan MY20, 21 og 22
fredag 28. oktober 2022, klokken 21:03
Med litt lagkjøring i dag fant jeg ut at den justerer farten etter skilt bare i Inodrive og ikke i ACC. Varmeaperatet derimot, fikk jeg ikke noe futt ?  Kanskje brukerfeil det også? Noen tipps?
#2
TAYCAN / Sv: Stor oppdatering til Taycan MY20, 21 og 22
tirsdag 25. oktober 2022, klokken 00:05
Kjørte hjem fra Stavanger til Odda, etter oppdatering i dag, men merket desverre ingen økning i kjørelengden. Merket imidlertid at bilen holdt seg mye bedre i kjørebanen en tidligere. Filholderen var da elendig, og nesten ubrukelig. Nytt var også at den justerte farten etter fartsgrensene, noe jeg har savnet. Gleden varte i 12 mil, så funket det ikke lengre!?? Flere som har opplevd dette?
#3
TAYCAN / Sv: Dekk og felgguide
tirsdag 16. mars 2021, klokken 23:35
Nokian R3 her også.
#4
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: Lengde på type 2 ladekabel til VW
fredag 26. februar 2021, klokken 22:46
Kanskje ikke riktig trå, men dette haster!
Kan jeg bruke VW GTE ladekabel Schuko/ Type2 på Taycan?
#5
TAYCAN / Sv: Rabatter
søndag 20. desember 2020, klokken 22:08
Leste en plass at Porsche var det merket med størst avanse på bilene. Tjener nok en god del på ekstrautstyr, da det fort blir 300K uten at du går helt amok. Pris økningen p.g.a høy euro i april/mai er jo også tilbake til det normale, så ingen ting i veien med fortjenesten i hvert fall.
#6
TAYCAN / Sv: Porsche Approved Warranty + service kostnader
lørdag 28. november 2020, klokken 14:02
Forhåndsbetaling av 4års service koster 23900kr. Betalt enkeltvis kr.15000. Ser altså ut som det er 2års intervaller. Usikker på kjørelengden. Over det dobbelte av Teslan jeg hadde.
#7
EQS / Sv: EQS - rykter, spionbilder og mer
lørdag 31. oktober 2020, klokken 16:20
Klarte ikke å vente lengre, så har bestilt Taycan. Håper jeg ikke angrer, for har egentlig bruk for bakluke og lengre rekkevidde. Prismessig tror jeg det blir hipp som happ. På kjøredynamikk tror jeg ikke mange slår Taycan i hver fall.
#8
TAYCAN / Dekk og felgguide
torsdag 29. oktober 2020, klokken 22:50
Satser på 21" smidde felger på sommerhjulene. Noen som kan veie de orginale bakhjulene (305/30-21) ?
Har konfigurert noen på ca.26 kg. Byttet til 7kg lettere bremseskiver foran på Teslaen, som skulle gi ca.20km lengre rekkevidde.
#9
TAYCAN / Sv: taycan 4s, kort review
tirsdag 20. oktober 2020, klokken 20:57
Grunnen til spørsmålet er at jeg vil ha alternativ (21" spec.) i vognkortet. Kjøpte Tesla Model S med 19" hjul som jeg solgte og kjøpte tredjeparts 21"hjul. I vognkortet stod det bare 19" med lasteindeks 98. 21" hadde LI96, og jeg fikk ikke godkjent bilen på EU kontroll. La fram masse dokumentasjon på at bilen også blir levert med 21" og LI 96, men nei da!! Kranglet en hel måned med biltilsyn, og EU verksted før de gav seg!!!!
#10
TAYCAN / Sv: taycan 4s, kort review
tirsdag 13. oktober 2020, klokken 17:54
Noen som har 4S performance med 20" sommerhjul, som kan bekrefte om det står alternativ dekkdimensjon i vognkortet? Tenkte og kjøpe lette smidde 21" (9.5X21 265/35-21 og 11.5X21 305/30-21) på sommer og bruke 20" til vinterhjul.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Luftfjæring
lørdag 12. september 2020, klokken 18:05
Kostet bare rundt 1250 kr. hos Tesla, men bestillings vare. Kjøpte derfor hos Grønvolds bil demontering for kr.680 med frakt. Hadde den dagen etter, så nå er den så god som ny!!!!
Anbefaler alle med lowering links og smøre de opp med jevne mellomrom.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Luftfjæring
onsdag 09. september 2020, klokken 20:33
Her var det litt forskjellig. Aluminiums braketten, som sensoren sitter på, hadde en sprekk på 80% tvers over. Kula i den ene enden satt bom fast, og jeg klarte og brekke den av inne i linken som var helt sammenskrudd (85mm). På den andre siden var den 90mm. Denne var imidlertid grei og løsne, selv om den også satt godt i den ene enden.
Da er ikke bilen kjørbar på en stund. Må ha nye lower links og ny brakett. Kanskje raskest og få hos en bilopphugger? Noen som har et tips?
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Luftfjæring
onsdag 09. september 2020, klokken 15:05
Takk for utfyllende svar. Tenkte meg også det må være sensorlinkene som sitter fast, men synes det var rart at den var høyere en vanlig i very high. Skiftet bærearmer bak og, div. stag i fjor høst, men merket ikke noen forskjell på høyden da. Tok av linkene foran for et par år siden. Hadde store problemer med og løsne de, og gruer meg til og gjøre det igjen. Lett og knekke de grønne sensor platene i plast. Bør smøres opp hvert år, samtidig med bremseklossene. Hvilken rustløser brukte du?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Luftfjæring
onsdag 09. september 2020, klokken 08:33
Nivåene på luftfjæringen bak har forandret seg. Low har blitt betydelig lavere, og det ser ut til at very high har blitt høyere. Har senkestag!
Noen ideer om hva det kan være?
#15
TAYCAN / Sv: Taycan overrasker «alle» mht. rekkevidde!
lørdag 05. september 2020, klokken 08:05
Får ikke lagt ti linken, men www.idsideevs.com har en interessant betraktning om EPA verdier på Tycan og Model S.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA