Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Epleskreller

#2101
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nydelige bilder av Model S
onsdag 14. november 2012, klokken 13:22
Sitat fra: cra på onsdag 14. november 2012, klokken 12:21

Men den bilen der kunen jeg virkelig tenke meg!  :D

+1

med rails til og med  8)
#2102
Model S 2013 - 2022 / Sv: Spørreundersøkelse Standard/Performance
tirsdag 13. november 2012, klokken 23:05
Satser på Standard med barneseter bak og forløpig brun metallic. Største batteripakke.

Den går fort nok :)

Så ser jeg litt an prisene når de kommer..
#2103
Model S 2013 - 2022 / Sv: 12.200 Model S salg/reservasjoner per juli
tirsdag 13. november 2012, klokken 21:29
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 13. november 2012, klokken 19:30

Gross Total: 18,865 - November 9, 2012

Net Total: 14,825 - November 9, 2012*

Dette betyr at de har 14825 biler på bestilling(dvs. betalt $5000)? Dvs de som bestiller nå kanskje får bilen før jul neste år om de klarer å få opp produksjonstakten??
#2104
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva har dere betalt i depositum?
søndag 11. november 2012, klokken 11:18
Jeg fikk beskjed fra Skandiabanken at de ikke er en  valuttabank og derfor var eneste mulighet å betale i USD. Uansett er ikke differansen mer enn ca 2000,- kr.
#2105
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva har dere betalt i depositum?
søndag 11. november 2012, klokken 08:46
Jeg gjorde som trådstarter og betalte 5000 USD. Har også Skandiabanken, og forhørte meg via mail angående hvor mye jeg skulle betale.
#2106
Model S 2013 - 2022 / Sv: Priskonkurranse! Hva tror du prisen blir?
fredag 09. november 2012, klokken 14:23
Tipper:

40kWh - 399.000
60kWh - 469.000
85kWh - 539.000
P85kWh - 629.000,-

Er vi virkelig heldige starter den på 351000 :)

Roadster pris Norge/USA 667,5k/109k=6,12. Denne ganges med den amerikanske prisen, dvs (49900+7500)*6,12=351.000.







#2107
Model S 2013 - 2022 / Sv: Argumenter for IKKE å kjøpe Models S
fredag 09. november 2012, klokken 12:02
Sitat fra: cra på fredag 09. november 2012, klokken 10:48
Velkommen til forumet, og gratulerer med bestilling av bil!

Jeg oppfatter det slik at du allerede har en nr2-bil. Det med hengerfeste for å kjøre hageavfall og denslags er jo en typisk bil nr 2-jobb (bil nr 3 jobb for min del).


Takk :)

Har i dag en sliten 12 år gammel Opel som nr to bil som lengter etter hvile.. Jeg er overbevist om at Model S er en super bil og har derfor bestilt plass. Men jeg vil samtidig ikke "blinde" meg og vil være klar over minussene også..

Sitat fra: gbzdoc på fredag 09. november 2012, klokken 11:23
Største ulempen jeg ser er prisen dersom jeg krysser av for alt jeg har lyst på... ;-)

Reserverte min S i går selv, med kona med på laget. :D

Blir spennende å se prisene, så må jeg jobbe litt mer med kona...
#2108
Model S 2013 - 2022 / Argumenter for IKKE å kjøpe Model S
fredag 09. november 2012, klokken 09:24
Hei alle,
etter å ha trålet dette forumet anonymt i lengre tid bestilte jeg i går min plass i Model S-køen. Jeg er fremdeles usikker på om jeg kommer til å gjennomføre et kjøp da det jeg egentlig trenger er en "nr. 2 bil".. Men siden Tesla ikke har kommet med sin mindre BlueStar enda, tar jeg sjansen og starter prosessen.

Model S er uten tvil en unik bil men mange svært gode egenskaper, men som trådtittel sier tenker jeg at dette kan være en tråd for mangler og hvorfor man ikke velger bilen. Min lille liste er som følger:

- Ikke hengerfeste (må ha det på en bil for å kjøre tilhenger med hageavfall (stor hage, mye busker som beskjæres..)
- Nytt selskap, usikkerhet ift. produksjonekvalitet
- Amerikansk bilkvalitet, jeg har eid Dodge Intrepid, Chevy Blazer og New Yorker i USA og har ikke vært veldig imponert over kvaliteten. Men så var riktignok disse fra 80- og tidlig 90-tallet.. Mye kan ha skjedd siden da.
- Bilen er stor. Større enn min Skoda Superb, kan bli trangt i garasjen og på parkeringsplasser (lengde 498, bredde 218 (speil inne 196), høyde 144 vs superb 484/201(182)/152
- bakhjulsdrift. På vinterføre fortrekker jeg forhjulsdrift og med tanke på regenerering skulle man vel tro det var bedre. Aller helst 4wd som jeg har på bilen min i dag..
- skulle gjerne hatt en superlader mellom Borlaug og Lærdal på E16 (får ladet uansett om man kjører Filefjell eller Hemsedal) så jeg kunne kjørt dit jeg trenger å kjøre på vestlandet (Bergen og Nordfjord) med en liten ladning underveis.
- "Ny" teknologi som sansynligvis vil utvikle seg mye i årene som kommer.

Men en gang må man starte.. :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA