Som ny i-Miev eier er jeg veldig spent på hvilken pris Leaf legges ut med. Det er vel ikke tvil om at bruktverdien av en Leaf vil være større enn for en iMiev, hvis det da ikke dukker opp uventede negative ting rundt Leaf.
Legger Leaf seg under i-Miev vil Mitsubishi være nødt til å redusere nybilprisen. Da blir det som elektronikk, det blir billigere og billigere for hvert år. Så da er det bare å vente - det blir alltid noe bedre og billigere.. Da har jeg gledet meg at jeg sparer MINST 100 kr per dag jeg pendler til jobben for ikke å si alle turene til sentrum med gratis bom og parkering.
Men reduserer i-Miev prisen signifikant så ryker marginene til Think også.
Så hvordan bruktprisene utvikler seg der blir umulig å spå.
Det blir kanskje et par år med skyhøye bensinpriser og elbiler som blir billigere og bedre.. Skal vi gjette på at elbiler tar 10% av nysalget i 2013..? Og så bare øker på
Legger Leaf seg under i-Miev vil Mitsubishi være nødt til å redusere nybilprisen. Da blir det som elektronikk, det blir billigere og billigere for hvert år. Så da er det bare å vente - det blir alltid noe bedre og billigere.. Da har jeg gledet meg at jeg sparer MINST 100 kr per dag jeg pendler til jobben for ikke å si alle turene til sentrum med gratis bom og parkering.
Men reduserer i-Miev prisen signifikant så ryker marginene til Think også.
Så hvordan bruktprisene utvikler seg der blir umulig å spå.
Det blir kanskje et par år med skyhøye bensinpriser og elbiler som blir billigere og bedre.. Skal vi gjette på at elbiler tar 10% av nysalget i 2013..? Og så bare øker på