Jeg passerer snart 70 000 km med min 3,5 år gamle iMiev og har tatt min første tur til Hamar.
Først fra Oslo til Kjeller for å lade litt med 16A for å toppe batteriet. Hadde tenkt å lade på Minnesund, men slapp det. Bilen holdt helt inn med 2 prikker igjen med 80-85 km/t på motorveien.
På vei tilbake til Kjeller var det litt regn i kjørebanen noen steder og litt kjøligere (20 grader kontra 24 grader) og hadde 1 prikk og 5 km restrekkevidde igjen.
Jeg prøvde også guessometeret og det holdt bra kontroll på restrekkevidden. Til Oslo varierte den fra minus 6 km til 12 km restrekkevidde (skiltavstand Oslo minus restrekkevidde fra guessometeret). På turen oppover fra Gardermoen så varierte den fra 6 til 12 km.
Jeg har passert 1000 ladecycler med god margin og batteriene har tapt seg noe, men ikke katastrofalt.
Først fra Oslo til Kjeller for å lade litt med 16A for å toppe batteriet. Hadde tenkt å lade på Minnesund, men slapp det. Bilen holdt helt inn med 2 prikker igjen med 80-85 km/t på motorveien.
På vei tilbake til Kjeller var det litt regn i kjørebanen noen steder og litt kjøligere (20 grader kontra 24 grader) og hadde 1 prikk og 5 km restrekkevidde igjen.
Jeg prøvde også guessometeret og det holdt bra kontroll på restrekkevidden. Til Oslo varierte den fra minus 6 km til 12 km restrekkevidde (skiltavstand Oslo minus restrekkevidde fra guessometeret). På turen oppover fra Gardermoen så varierte den fra 6 til 12 km.
Jeg har passert 1000 ladecycler med god margin og batteriene har tapt seg noe, men ikke katastrofalt.