Sitat fra: Horge på mandag 13. juni 2022, klokken 22:12Når var det den gikk i produksjon og du måtte ta de siste valgene?
Fikk utlevert min iX50 i dag (13. juni). Bestillingsdato var 22. juni.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Horge på mandag 13. juni 2022, klokken 22:12Når var det den gikk i produksjon og du måtte ta de siste valgene?
Fikk utlevert min iX50 i dag (13. juni). Bestillingsdato var 22. juni.
Sitat fra: Hallgrim86 på mandag 27. desember 2021, klokken 08:59Jeg prøvde, men fikk at talekommandoene var deaktivert.
Anbefaler å bruke litt tid på talekommandoene i iDrive, det kan være kjekt.
Sitat fra: Hallgrim86 på mandag 27. desember 2021, klokken 08:59Jeg antar at temperatursymbolet nede til høyre på skjermen viser batteritemperatur.
Edit: Er det en batterivarme-indikator? Show me!
Sitat fra: Hallgrim86 på tirsdag 28. desember 2021, klokken 09:33
Ankom ladestasjon med ca 50% SOC.
Lader gir 19kw ved start.
Etter 18 min har jeg 88kw
Temperaturen var 6 minusgrader.
Det er brukere som lager svært nøyaktige tester og avmålinger, jeg er dessverre ikke en av de
Sitat fra: Hallgrim86 på mandag 27. desember 2021, klokken 16:50Nei, beregningen er litt teoretisk.
Øh, jeg henger ikke helt med i beregningen din.
Jeg eier en iX3 og har hurtigladet endel for å teste forkskjellige scenario.
Sitat fra: Hallgrim86 på søndag 26. desember 2021, klokken 18:51
Dette er forventet ladekurve om du starter lading med kaldt batteri:
[ You are not allowed to view this attachment ]
Sitat fra: Hallgrim86 på søndag 26. desember 2021, klokken 21:47
Du har en taleassistent i bilen, du aktiverer den ved å trykke en gang kort på høyre side av rattet (mikrofonen) så sier du battery status.
Tips: du kan også si "im cold" så vil bilen varme opp kupeen raskere om du glemmer å forvarme.
Sitat fra: Hallgrim86 på søndag 26. desember 2021, klokken 21:47Når jeg ser ladekurven over er det et hav av forskjell om batteriet er kaldt. Muligens går vel en god del av energien til å varme batteriet slik at ennå mindre er for å lade batteriet. Det er en indikator for batteri-varme på displayet. Kan denne være til hjelp for å indikere om man bør prøve å få opp temperaturen? Det finnes ikke en "battery temperature" talekommando?
Har dessverre ikke en bedre indikator enn dette. Kjører du på motorvei kan det være fordelaktig å lade (varmt batteri i 100-120) langs denne strekningen. Til tross for at du kanskje har en SOC som er høyere vil den relativt gode ladekurven hjelpe deg.