Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Spinner

#31
Lading av Tesla / Sv: TM3 vil ikke alltid lade.
lørdag 14. mars 2020, klokken 11:30
Sitat fra: Autowinder på lørdag 14. mars 2020, klokken 10:36I januar/februar var det i app'en mulig å sette i gang start av lading på en "knapp". Det er borte nå.
Fortsatt mulig det, men det forutsetter at innstilt ladegrense ikke er nådd og at det er strøm i pluggen.
#32
Model S 2013 - 2022 / Sv: får jeg en billy bokhylle i bak?
fredag 06. mars 2020, klokken 12:52
Sitat fra: Klykken på fredag 06. mars 2020, klokken 11:50
Skal være ca 2,2m plass bak med setene helt frem og stolrygg i 90gr i forhold til golvet.
Tror 2,2 m er litt optimistisk, med mindre det er forskjell på årsmodellene. Denne bordplata på 2x1,2 m gikk akkurat inn med setet helt frem. Er litt beskyttelse pluss papp rundt, så målte kanskje 2,02-2,03 i lengde. Måtte bruke litt makt for at den skulle komme over kanten (er litt bedre plass når den kommer ned).
#33
Audi e-tron / Sv: SIM kort til å ha i bilen
onsdag 04. mars 2020, klokken 16:21
Sitat fra: TM på onsdag 04. mars 2020, klokken 16:08Hvis noen har forslag til nyttige funksjoner som krever datanett, så er det fint om dere sier fra   ;)
Google søk på adresser og live trafikkinformasjon er vel det mest nyttige. Samt oppdatering av kartdata (krever ellers at man laster ned på SD kort og oppdaterer manuelt). Og hvis man har flere enheter i bilen man vil ha på nett (f.eks. tablets til unger) kan man dele simkortets data over Wifi.
#34
Audi e-tron / Sv: Oppdatering for e-tron bakluke automatikk
mandag 02. mars 2020, klokken 15:08
Sitat fra: daktari på mandag 02. mars 2020, klokken 12:55eller det medfølgende nøkkel-kortet istedet.
Nøkkelkortet er kun en midlertidig nøkkel man gir folk som skal parkere/vaske/reparere bilen hvis man bruker mobil som nøkkel. Kortet må aktiveres før bruk (noe som kun fungerer hvis bilen ble åpnet med en mobil) og deaktiveres neste gang en nøkkel eller mobil starter bilen.
#35
Sitat fra: Pippus på søndag 23. februar 2020, klokken 23:00Blackvue 900 2ch trekker vel rundt max 900mA med alt på(ca 10-11W ved 12v). Batteriet i -Tron er på 68At. Dvs ca 36 timer med full pupp før batteriet er på ca 50%/12,1v fra fulladet..
Faktisk er det under halvparten av det DR900 trekker :)
https://youtu.be/_KqLAJa8ZGM?t=579
#36
Audi e-tron / Sv: Problem med snabbladning
lørdag 22. februar 2020, klokken 20:14
Hva skjedde når du trykket på knappen ved ladeporten? Ingenting eller forsøkte porten å lukke seg igjen med støpselet i? De gangene min ikke ville løse ut har det alltid fungert å låse bilen, låse opp (evt. åpne dør) og så trykke på knappen.
#37
Model 3 / Sv: Fall i batterikapasitet over tid
fredag 21. februar 2020, klokken 13:21
Sitat fra: GOS på fredag 21. februar 2020, klokken 11:32Snodig, jeg har også S10e og prøvde på nytt nå med å dra den ril 100% og frem og tilbake på ladegrensen mens den ladet. Ikke noe lite tall om 100% SOC rekkevidde som kommer opp hos meg....
Hvilken versjon har du på app og bil? App 3.10.3 og bil 2020.4.1 her.
#38
Model 3 / Sv: Akselerasjon LR AWD
fredag 21. februar 2020, klokken 13:12
Sitat fra: Bob på fredag 21. februar 2020, klokken 12:57
60 mph blir 96 kmh, så de kan ikke direkte sammenlignes med resten av Europa som måler til 100 kmh.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Sånn var det ja, originalt 4,7 ble til 4,6 etter FW oppgradering, og nå til 4,1 med boost.
I mph var det fra 4,5 til 4,4 og 3,9.
#39
Model 3 / Sv: Akselerasjon LR AWD
fredag 21. februar 2020, klokken 12:40
Sitat fra: z4rd på fredag 21. februar 2020, klokken 12:23Men på Tesla Account står Boost Acceleration Upgrade oppført med fra 4,6s til 4,1s.
Det står 4,4 til 3,9 nå på den engelske :)

Norsk er ikke oppdatert, det tar vel et par Tesla-uker.
#40
Model 3 / Sv: Fall i batterikapasitet over tid
fredag 21. februar 2020, klokken 01:50
Sitat fra: GOS på torsdag 20. februar 2020, klokken 23:50Hvilke(n) Android telefoner kjenner du til at det fungerer på?

Fungerer ikke på noen jeg har hatt i de siste årene som Galaxy S7, S8, S10 ei heller konas Motorola G5 eller G6 eller et Huawei nettbrett.
Appen er vel stort sett den samme uavhengig av tlf? Her på en Note 10:
#41
Model 3 / Sv: Gratis "all weather protection kits" i Norge?
mandag 17. februar 2020, klokken 14:19
Sitat fra: GOS på mandag 17. februar 2020, klokken 08:54Hvor i landet er det du typisk kjører som opplever dette? Har ikke fnugg av steinsprut på min etter 18.000 km hvorav 15000 uten skvettlapper og siste 3000 med skvettlapper (tror det er midwest jeg også har)

Mistenker at all de 'steinstrøingen" som gjøres i Oslo skaper problemer mens vi i andre deler som kun opplever saltede veier ikke opplever dette.
Lurer på det samme, min har nå gått 25.000 km uten noen skvettlapper og lakken er helt fin. Kjører rundt i Oslo-området og mye E6. Det var samme greia med Model S husker jeg, noen fikk siden av bilen sandblåst, mens mine var helt fine etter over 120.000 km fordelt på en 2013 og 2015 modell.
#42
Audi e-tron / Sv: Bilder av din e-tron
torsdag 13. februar 2020, klokken 12:22
 :D
#43
Model 3 / Sv: Ladekabel som følger med
onsdag 12. februar 2020, klokken 12:57
Sitat fra: Elmo på onsdag 12. februar 2020, klokken 08:26Den blå er den andre her omtaler som type2 kabel.
Hva mener du med at den ikke passer i ladebokser ??
Han mener nok blå CEE plugg.
#44
TAYCAN / Sv: Videoer av Mission E
mandag 03. februar 2020, klokken 00:14
Sitat fra: Vaduz på søndag 02. februar 2020, klokken 21:45Litt rart å sammenligne en bil til 2mill med en bil til 500k.
Tror du misset hele poenget.
Taycan har fått en EPA på 201 miles.
Model 3 LR AWD har en EPA på 322 miles, altså rundt 60% lengre.
Men i praksis i denne testen var forskjellen altså rundt 5%. Taycan nådde nesten sin EPA i 150 km/t, det er nok ingen annen bil som er i nærheten av å klare det :) Så poenget her er at EPA er veldig misvisende og et dårlig sammenligningsgrunnlag, og at de som måtte være skeptiske til rekkevidden på Taycan ikke har noe å frykte.
#45
Audi e-tron / Sv: Mmi
lørdag 01. februar 2020, klokken 20:01
Det eneste man trenger forhandler til er å gi tillatelse til hovedbrukeren til å sette opp mobil som nøkkel. Alt annet kan du gjøre selv (koble app til bil, sette opp hovedbruker, tildele app tilgang til andre brukere etc), app og MMI guider deg greit igjennom. Så sant appen er i godt humør da.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA