Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ipadjove

#16
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Slark i drivverket
mandag 18. juni 2018, klokken 23:37
På flat veg i L stopper bilen uten bruk av gasspedalen.


Unntak: om en ikke har på seg beltet, kryper bilen forover selv i L.
#17
Lade hjemme / Sv: Automatisering av EcoLite
søndag 29. april 2018, klokken 21:12
Jeg har motstandene i en bryterboks på veggen i gangen, enkelt å justere opp/ned strømmen. (7, 16, 25 og 32A nå).
Har også tenkt at en Arduino kan gjøre seg her. F.eks etter tid, at lading skal stoppes/strupes rundt middagstid. Eller kanskje Arduinoen kan 'snakke' med en måler for totalt forbruk i huset?
Trooooor kanskje det er slik at lading stoppes om en kortslutter signalkabelen, men er ikke sikker. Om det blir brudd i kabelen skal den gi maks strøm ivertfall.
#18
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pris for service?
fredag 20. april 2018, klokken 12:52
Litt under 5000,- her.
#19
Akkurat det samme på den ene type2-kabelen min. (Som bare har blitt brukt noen få ganger)
Den andre kabelen min er like svart og fin enda, den henger fast i ladeboks ute under tak. (Carport)
#20
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Hurtiglading på vinteren
lørdag 24. mars 2018, klokken 13:42
Har hatt en tur med flere hurtigladinger etterhverandre i minusgrader.
Første hurtiglading (etter å ha kjørt batteriet nesten tomt) startet sakte og økte litt og litt etterhvert som batteriet ble varmere. Men ja det gikk tregt.
Ved neste hurtiglading skjedde det samme. Forstår det som at å kjøre i ca 80km/t i minusgrader ikke er nok til å varme/holde varmen på batteriet.

Etter å ha ladet i ca en time har jeg da fått 30-33 kW i snitt.
#21
Typisk feil, flere som har fått. Sansynligvis en liten temperatursensor fremme i fronten. Ute-temp kan se ut til å stige til 88 grader, og etterhvert kan du kanskje få varme igjen. Og flere feilmeldinger. I tilfelle en time på verksted.
#22
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon hjemme - låsing av kabel
fredag 02. mars 2018, klokken 18:59
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 02. mars 2018, klokken 07:35
Hvis ikke folk har fått det med seg så er kabel låst til bilen når den er låst....

Stemmer ikke på alle biler.
#23
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon hjemme - låsing av kabel
torsdag 01. mars 2018, klokken 20:10
Jeg bruker også en øye. Gjennomgående, mutter på andre siden av veggen.
#24
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Programvare
søndag 18. februar 2018, klokken 10:17
Flere på facebook har fått samme beskjed. Om lading. Jeg har ikke fått.
#25
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Fryst skjerm
mandag 12. februar 2018, klokken 15:02
Ja skjer også av og til med Apple Carplay. Home+spole fremover hjelper somregel/alltid :) Kan gjøres selv om bilen er i fart også.
#26
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Arctic Roads er overtatt av BKK
mandag 12. februar 2018, klokken 06:33
Nesten en mnd siden, den ene kabelen var fast i snø/is, heldigvis rakk den andre.
#27
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Rekkevidde vinter
tirsdag 06. februar 2018, klokken 10:21
Ull-klær, termodress, lue osv? :o
#28
Bolt med 2 kamera bak har spyledyse på siden av det ene kamera. Såg det på den første Ampera-e også, den som var i Paris.

Tror du spyler kamera samtidig som du spyler bakruten.
#29
Enig med Lars, liker ikke rabattavtaler og pruting osv. Liker at priser står lett tilgjengelig og det er prisen.
F.eks Tesla, Skandiabanken osv.
#30
Fungerer ikke kameraspyleren bra nok da?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA