Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elektrolux

#31
Importerte den like før Jul i håp om at det skulle forhindre vektavgift og mva.

Dessverre er det registreringsdato som gjelder, og det er ikke aktuelt før jeg får batteriet montert. Imens pryder den garasjen med sitt nærvær. ::)
#32
Elbilen i Samfunnet / Sv: Jevons Paradox bilen
mandag 20. februar 2023, klokken 00:07
Kan vi forvente prisras på unødvendig dyre biler kjøpt av folk som har strukket strikken litt for mye bare forde de ville spare mest mulig avgift?

https://www.vg.no/nyheter/i/pQryPG/betydelig-oekning-i-billaan-inkasso-det-foerste-sykdomstegnet
#33
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
onsdag 15. februar 2023, klokken 19:29
Hører nå på Dagsrevyen at en "vanlig" kunde med høyt forbruk i januar ville fått 160 kr mer i strømstøtte.

For oss som har gjort strømstyring til hobby tolker jeg det dit at vi vil tape på vår "dugnad" til fellesskapet 
#35
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
onsdag 15. februar 2023, klokken 18:56
Ikke bra for oss som selger utstyr for å styre forbruket mot timene med minst pris/forbruk.
#36
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
onsdag 15. februar 2023, klokken 16:42
Hva betyr time for time strømstøtte?

Blir det slutt på at det lønner seg å bruke den rimeligste nattestrømmen?
#37
Alternativ energi / God forklaring på hvordan VVB virker
onsdag 15. februar 2023, klokken 08:00
Og ikke minst hvordan det er mulig å bruke den som et energilager:

Legg merke til at det fremdeles er varmt vann i toppen av VVB selv om nedre del er kald etter morgendusjen. 

Med redusert snitt temperatur reduseres energiforbruket og oppvarming kun nattestid gir besparelser både på strømpris og nettleien.

https://youtu.be/Bm7L-2J52GU

#38
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: Hvilken kabel bruker dere hjemme?
tirsdag 14. februar 2023, klokken 06:46
Nei.

Vi hadde 32A varianten en stund men den avviklet den grunnet vekten. Den opplevdes  som uhamslig og ikke noe vi var stolte av å selge.
#39
En fordel, i alle fall i forhold til frontmontert ladeinntak, er redusert risiko for skader ved en moderat frontkollisjon
#40
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
tirsdag 14. februar 2023, klokken 06:40
https://www.nettavisen.no/okonomi/tirsdag-er-kamel-prisene-pa-strom-tilbake/s/5-95-914027

Endelig en gladnyhet for oss med husbatteri.

Uten kamelpriser blir det vanskelig å redusere månedsnittprisen.

#41
Lade hjemme / Sv: Svenske Elsäkerhetsverket kritiserer Easee Home.
onsdag 08. februar 2023, klokken 22:28
Sitat fra: Stig-Arne på onsdag 08. februar 2023, klokken 17:43
Sitat fra: Orbit på onsdag 08. februar 2023, klokken 16:04

Spørsmålene jeg sitter med er jo da:

Klarer Easee lage en programvare styrt sak for å teste jordfeilvernet? Om de ikke kommer seg rundt kravet om fysisk knapp.


Er Easee programert likt Zaptec så utføres en jordfeiltest før hver ladesekvens.

For meg virker det som regelverket ikke er i tråd med dagens teknikk og krever gammeldagse løsninger
#42
Det er snakk om en hvit ID5 fra 2022 med 7000 km, Skinninteriør, LED lys, varmepumpe og hengerfeste levert Norge syd for Trondheim.

Mer info følger.

#43
Alt det andre / Sv: bilstøvsuger
mandag 06. februar 2023, klokken 20:02
#44
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: V2L kabel til kun 2490.-
mandag 06. februar 2023, klokken 13:34
MG varianten virker enklere uten egen av/på knapp. De kan ikke brukes om hverandre.

Frakten koster 170 NOK

Obs på kun 1 av hver på lager akkurat nå.
#45
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: V2L kabel til kun 2490.-
mandag 06. februar 2023, klokken 08:27
Helt sikkert Atto også. Har korrigert det nå.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA