Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elektrolux

#14056
Har lagt merke til at Stavanger Parkering har lagt lapp ( ikke bot) igjen på Buddy 4 hjuls motorsykkel som parkerte på Elbilparkeringen utenfor posten. Der ble det gjort oppmerksom på at plassen kun gjelder ELbiler.

Selv har jeg ikke fått bot eller lapp på Vectrix'en på hverken posten eller St.Olav.

Syntes parkerings og ladeplassene burde vært merket Elektriske kjøretøy, og ikke Elbil.
#14057
Paktrakr har sine helt klare fordeler, og i dette tilfellet ville jeg snarest luket ut blokk 14 før den forårsaker følgeskader.

Ta den ut og kjør full 4 trinns test, og se spesielt på recond kapasiteten. Tipper blokken er ferdig.
#14058
Savner absolutt ikke tørre fakta i denne filmen.

Filmen bryter barrierer, Elbil blir ikke bare miljøvennlig, men også morsomme og kule. De som er/blir interresert, vil enkelt kunne søke seg fram til data på dertil egnete plasser.

Filmen bryter trenden med å latterliggjøre elbiler, og bør vurderes ut fra det.
#14059
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Noen som trenger en Peugot Partner ?
søndag 15. februar 2009, klokken 18:37
Et annet argument for testing av batteriene er at de med fordel kan beholdes for bruk i Thinken du nå vurderer.

Resten av Partneren er det alltid noen andre som vil ha.



#14060
Sitat fra: Lynet på lørdag 14. februar 2009, klokken 11:09
Apropo det med utjevning. Jeg har begynt å følge med på loggen til paktrakr og ser at mine 7 blokker fra 2001 henger noe etter nyblokkene fra 2007.
De gamle kommer ikke opp i 8 volt under hovedladingen, men på etterladingen (5A) kommer de opp i godt over 8,5V men 20-30min etter de andre.

Det er de som henger etter som er de beste blokkene. De som først kommer opp i spenning har mindre kapasitet enn de andre.

Overladingen er der for å fullade også de beste blokkene, men på bekostning av de svakeste.
#14061
Kjøpe elbil? / Sv: Vurderer å kjøpe brukt elbil
lørdag 14. februar 2009, klokken 07:20
Vet ikke om du har lest dette: http://elbil.no/forum/index.php?topic=797.0

Avsnittet om batteriene gjelder i aller høyeste grad også på brukte Think.

Biler i noenlunde samme prisklassen som brukt Think er Peugeot 106, Saxo, og AX, Reva, og Kewet. Det kan grovt konkluderes at alle disse bilene er tregere enn Thinken og dermed ikke like morsomme å kjøre, men de er mer driftsikre. Altså billigere i drift, avhengig av om du skal mekke selv eller ikke.

En kolega har for tiden en nyoppbygget Grønn (metallik) Think. ( ikke den signalgrønne fargen ) Denne er kjørt 70000 km og alle blokkene er tested OK og dårlige blokker byttet ut mot gode testede 1999 blokker. For å eliminere frykten for dårlig batteri selges denne med 12 mnd 50% batterigaranti. Ved kjøp sendes bilen fraktfritt østover. Pris 70 000 kr.

Vi bygger også opp en annen Think i sammen; en nydelig lyseblå AmThink som får et komplett sett med 2005 PSA blokker. Bil og batteri kjørt 30000 km. Bilen skal bygges opp med Harald Revne Ladestopper, som overstyrer bilens eget ladeprogram, og reduserer skadelig overlading. Bare denne boksen koster normalt 10000 kr montert. Vi hadde håpet å kunne selge denne bilen for 120 000 kr, men satser på første bud på 110K. Da selvfølgelig med 12 mnd 50% batterigaranti.

Vil også nevne AX'en min. Har muntlig avtale om salg, men håndpenger har uteblitt. Den selges nå for 100 K men da inkludert Originalt TEP92 diagnoseapperat som muliggjør egen service og reperasjon. Se: http://elbil.no/forum/index.php?topic=1514.0

Til slutt vet jeg om 2001 model P106 og Saxo i utlandet for 16000 Euro, men da med 2008 batteripakke :o  Her snakker vi om omtrent nullstillte biler, men også et par hakk høyere prisklasse. Han som har disse bilene skal til Norge neste uke, og kan ta en av dem med seg da.  I Norge må toll og avgifter plusses på med 1400 kr i vrakpant :D

#14062
Tenk om Think kunne solgt biler til staten for bruk i helse og omsorg, post etc, og kjøpt felger av Fundo.....

Synd alle sitter på hver sin tue, og tydeligvis ikke kan se stort på det.
#14063
Elbilen i Samfunnet / Sv: 100 nye ladestasjoner i Tromsø!!
fredag 13. februar 2009, klokken 10:40
Gode nyheter.

Det blir som Høna og egget.

Her satses det stort på infrastruktur, så får bilene komme etterpå.
#14064
Dette er vel gammelt nytt, og sannsynligvis en kostbar løsning grunnet all infrastrukturen den krever.

Det vil også bety betydelige restriksjoner på utformingen av framtidens elbiler, da de  må være tilpassen en standarisert batteripakke.

Ser også for meg at det vil bety en betydelig fast utgift for elbileierene å benytte seg av et slikt tilbud.

Syntes det hadde vært bedre om alle kunne enes om en felles hurtigladeløsning. Gjerne en som inkluderte alle de eksisterende PSA bilene våre.
#14065
EVS35, EVS24 og EV2009 / Sv: EL-18 Veien mot Stavanger
tirsdag 10. februar 2009, klokken 07:43
Her er et mulig overnattingssted på Ogna. ( Som er startstadet for minirallyet )

http://www.sirevaag.net/hotell.htm
#14066
Elbilen i Samfunnet / Årsavgiften er her
tirsdag 10. februar 2009, klokken 06:34
Trodde jeg hadde fått spam på mailen, men så var det bare 6 meldinger fra tollvesenet om Efaktura på årsavgiften på deler av kjøretøysamlingen. :(

Heldigvis er de fleste elektriske, men dette er unektelig en tid på året å vurdere om en virkelig trenger en Elbil til gocarten, en til kona, en til meg selv, en til når ungene skal være med, + MC(er), Moped, Camper, og Sportsbil.

Ja ja. Der er sikkert de med værre laster, og dette er vel så sosialt som å gå på pub, eller fotballkamp. :D

#14067
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Gassing ved lading
mandag 09. februar 2009, klokken 15:20
Sitat fra: Lynet på mandag 09. februar 2009, klokken 14:39
Men fordelingen hydrogen og oksygen i gassen vet jeg ikke.

Det kan vel ikke være noe annet enn 2 deler Hydrogen og en del Oksygen.  ;)
#14068
Ser ut som om finanskrisen også har nådd oss.

Bilen skal vekk, og jeg forsøker meg på 95K.

Går ikke det, legges den ut for salg som ombyggingsprosjekt for 5000 kr, men da kun karrosseri med ledninger, og papirer, klar for montering av f.eks en heftig Think motor, og litium batterier.
#14069
Humor og kanari / Sv: "Sex" (6) i El-bil
mandag 09. februar 2009, klokken 10:31
Sitat fra: cra på onsdag 07. januar 2009, klokken 12:20
Ja, EL 13371 må kanskje være det "optimale" bilnummeretærpå en el-bil?

Har prøvt lenge å finne ut hvorfor, men må hive inn hånkledet.

Hva er kult med EL 13371 ???
#14070
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Gassing ved lading
mandag 09. februar 2009, klokken 10:08
Sitat fra: Boogie på mandag 09. februar 2009, klokken 00:33
Gassen du får er ikke knallgass.

Er du sikker på det. Må gjenta forsøket, men mener å huske at gassen samlet opp i en ballong smallt svært så godt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA