Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - stue

#106
Model S 2013 - 2022 / Sv: Norsk UMC kabel i utlandet
onsdag 22. januar 2014, klokken 15:00
Det var jo en sveitser på rundtur i Norge med sin "utenlandske" model s her for ikke så mange måneder siden. Han rapporterte ikke om noen problemer så vidt jeg husker.
#107
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilferie i Europa til sommeren
onsdag 25. desember 2013, klokken 23:13
Lurer på hvordan det ville gått å kjørt ned til Spania. Man kommer jo ikke så langt av gangen før man må lade. Får kjørt kanskje 3-4 timer på motorveien, før man må lade igjen? Og hvordan er det å kun holde 90 eller 100 km/t på motorveiene der nede?
#108
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er alle like fornøyd?
mandag 16. desember 2013, klokken 13:30
Det er bedre å ha et kritisk syn på bilen, i stedet for å gå rundt som en hjernevasket menighet hvor det bare skal være halleluja-stemning... Jeg tror ikke at man oppnår så mye positivt med å kalle all kritikk for "syting".
Jeg synes ikke kritikk skal dysses ned, men man kan heller se fordeler og bakdeler med et produkt slik som trådstarter gjør og så diskutere ut i fra dette.
#109
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nedtur ved overlevering av TMS
onsdag 06. november 2013, klokken 19:23
Merkelig sak. Det som er mest skremmende er at de forsøkte å levere ut bilen i den tilstanden. Det skjønner jeg ingenting av. Det er et tillitsbrudd som er uforståelig.
#110
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Når får vi vinterdekkene våre?
mandag 28. oktober 2013, klokken 15:39
Da gleder jeg meg til forbrukerinspektørene de neste ukene ;)

Men det må da være en grei sak å legge vinterdekkene på sommerfelgene så lenge de har samme dimensjon?
Har selv god erfaring med dette i flere år, da jeg ikke ser nødvendigheten av å ha 8 felger. Omlegging koster noen hundrelapper mer hver høst og vår.
#111
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nord Koreanske takter på teslaforumet.
søndag 27. oktober 2013, klokken 14:27
Litt enig i dette. Synes det er ubehagelig at det slettes så mye. Jeg var inne og sjekket i dag tidlig, og leste en interessant tråd men en som hadde vært på fabrikken i USA. 5 minutter senere var den tråden slettet, og borte fra forumet.

Håper ikke tesla-underforumet går i samme felle som Apple-menigheten, hvor det nærmest blir til religiøs hyllest og det ikke er rom for kritikk eller kjetteri. :(
#112
Model S 2013 - 2022 / Sv: Deep Sleep
torsdag 03. oktober 2013, klokken 23:02
Er dette noe av det samme som "sudden death" problemet? Er det 12v batteriet som igjen har blitt utladet her?
#113
Model S 2013 - 2022 / Sv: SUDDEN DEATH
mandag 30. september 2013, klokken 15:52
Jeg har faktisk ingen av de tingene du ramser opp når jeg kjører bil. Ville kanskje hatt noe av det hvis jeg hadde en bil eldre enn 5 år. Men ikke på en ny bil.
#114
Model S 2013 - 2022 / Sv: SUDDEN DEATH
mandag 30. september 2013, klokken 15:39
Men noen sier at man bør sjekke at den lader etter en time. Det er jo ganske latterlig hvis man ikke kan få ro i sjelen uten å sjekke. Det er jo mange scenarioer som tilsier at man ikke har mulighet til å sjekke etter den timen, skal man da sitte der med hjerte i halsen og lure på om bilen er død når man kommer tilbake?

Det er jo noe av poenget med å kjøpe en helt ny bil at alt fungerer. Det er jo synd hvis den må behandles som en skjør baby som krever "tilsyn" hele tiden.
#115
Model S 2013 - 2022 / Sv: SUDDEN DEATH
mandag 30. september 2013, klokken 12:21
Greit nok at et batteri kan lades ut. Det kan skje med alle biler, men er jo uholdbart at man må sjekke "babyen" hver time for at alt går bra. Kan jo ikke forlate bilen, uten å bekymre seg for om den "virkelig" lader, eller om den står og tømmer 12volts batteri. Jeg sover ikke godt om natten med slike bekymringer ihvertfall. Er ikke hver gang man har mulighet til å gå ut og sjekke etter en times tid heller. Og setter jeg fra meg bilen i Oslo sentrum, og risikerer at vinduene står åpne når jeg kommer tilbake da må jeg i tillegg fjerne absolutt alt som ligger i bilen som har noen som helst verdi. En bil med åpne vinduer risikerer ikke bare snø og regn, men tyveri av alt som ligger løst.

Batteriproblemer er noe av det verste jeg vet, siden man er helt avhengig av det for å starte bilen.

#116
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
torsdag 12. september 2013, klokken 14:23
Ekstremsponsing er helt feil. Her går de i strupen på avgiftsfritaket:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10126186
#117
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S som taxi?
fredag 06. september 2013, klokken 16:52
Det er spennende. Er det noe som tester holdbarhet på bil så er det taxikjøring i by. Hvis den holder koken, så er det veldig god reklame for Tesla.

PS! Synes bildet på vg er tatt fra en dårlig vinkel. Bilen ser ikke bra ut på det bildet.
#118
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
lørdag 31. august 2013, klokken 13:43
Klag inn BT till PFU. Det er det eneste språket de forstår. Ingen aviser liker å ha for mange saker gående der. Er jo direkte feil og misvisende det de skriver.
#119
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 30. august 2013, klokken 16:06
Det har ikke vært noen store oppslag om åpningen av hurtigladerne i vg, dagbladet, aftenposten eller nrk så vidt jeg kan se. Har vært noen små notiser.

Skuffende at dette ikke blir slått større opp. Er jo egentlig ganske utrolig at de har klart å få de opp så fort, og i et så stort omfang.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA