Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jærbuen

#31
Tesla / Sv: Summon ustabilt?
mandag 25. desember 2017, klokken 22:10
Har biler mad AP2 i tillegg til summon også mulighet for parallell autoparkering?
#32
Tesla / Sv: Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler
onsdag 20. desember 2017, klokken 21:55
Tenker du SW-versjon? Har 2017.50...eller noe i den duren
#33
Jeg har ikke selvpresenterende dører, men de kommer ut automatisk om jeg trykker på "dørhåndtaket"
Er det sensorer på disse og bakluka også? Virker som om de ikke åpner seg like mye om det er trangt
#34
Stemmer det, kommer fra TMS med dobbeltlader, glemte at ny X ikke har det.

Kan kontrolleren justeres ned? Den har jo ikke noe hjul for instilling av ladestrøm........
#35
Tesla / Sv: Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler
onsdag 20. desember 2017, klokken 19:42
Hentet min Model X i går. Når man ser inn øverst på lyktene, ser det ut som det kun er 3 reflektorer på rekke der.
Men fikk Tesla-mannen til å sette bilen i Drive, og ratte ivei. Og da ser man 3 felt øverst som tenner i tur og orden ja.
Så på min funker det. Ser valg i menyen også
#36
Har nå fått min Tesla, ser at den kan ta lading fra ladeboksen opp til 24A. Dette er greit når jeg lader Tesla'en, for der justerer jeg bare ned strømmen til maks 16A, som er min kurs-sikring ( 3x16A 400V )
Hva skjer da når jeg plugger til min Zoe som maks lader med 43 kW? Vil den trekke opp til 24A? Da går det jo ikke lenge før sikringen ryker.....
#37
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: Ikke lov med henger med 19" Vinterhjul.
søndag 17. desember 2017, klokken 19:23
Enhver begrensning skal stå i vognkortet, ikke i en instruksjonsbok som er veiledende.
Jeg kommer til å trekke henger med mine 19" vinterhjul uten noen form for dårlig samvittighet. Skjelden jeg drar 2.2 tonn på vinteren, om det skulle være noe problem med disse hjula.
#38
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Justere ladestrøm Mennekes ladeboks
lørdag 16. desember 2017, klokken 17:45
Har ikke fått Tesla'en ennå, men skal sjekke når den er på plass. Ladestasjonen har fast original type2-kabel, så lurer da bare på hva det er som justerer ladestrømmen mellom 32A og 16A.

Dette er en originalbygget ladestasjon med typenr etc, kjenner det ikke en plass hva sikkerhet angår om jeg ikke har dokumentasjon. Det verste som kan skje er bare at sikringen på kursen ryker om den prøver å trekke 32A.
#39
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
fredag 15. desember 2017, klokken 13:20
Sitat fra: rah på fredag 15. desember 2017, klokken 10:02
Det blir jo ikke akkurat noe lettere å vente her når folk en etter en får avtalt utlevering ;) Ikke hørt noe her enda, etter den altfor optimistiske telefonen om 16. for et par uker siden :'( :-1:

Jeg bekreftet 2 dager før deg, men ennå ikke fått endelig dato. De mente den skulle leveres før Jul, så er ikke så mange dager igjen. Nå er det kanskje like greit å få 2018 i vognkortet
#40
Min er levert i 2014, finner ikke info om den på nett.
#41
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
fredag 15. desember 2017, klokken 08:42
Mange Tesla rapportert på Fjordline fra Hirtshals til Stavanger og Bergen i dag  :+1:
#42
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Justere ladestrøm Mennekes ladeboks
torsdag 14. desember 2017, klokken 21:40
Brukt ladeboks, dvs ingen montasjeanvisning. Det eneste som er justerbart der er en temp-instilling ( som er forseglet på 50 grader )
#43
Avansert: Batterier og Lading / Justere ladestrøm Mennekes ladeboks
torsdag 14. desember 2017, klokken 19:58
Har kjøpt en brukt 3 år gammel Mennekes ladeboks tidligere brukt hos Tesla, fastmontert type 2 kabel.
Denne har maks 32A ladestrøm og 230/400V.
I boksen er det montert en Mennekes CP Kommunikasjonsboks, Autoselect 16/32A Downgrade.

Har plan om å bruke denne på Tesla Model X og Renault Zoe, type 2 plugg.
Har 16A 400V 3fase + N til garasjen.

På Tesla kan jeg justere ladestrøm, men det kan jeg ikke på Zoe'en, som lader med 43 kW AC.

Spørsmål: Hva skjer om jeg kobler Zoe'n til ladeboksen, vil den prøve å trekke 43 kW så 16A sikringen til ladekursen vil løse ut?
Kan denne kommunikasjonsboksen benyttes til å hindre at jeg overstiger 16A ladestrøm når Zoe'n er tilkoblet?
Hva skal til for at denne justerer strøm mellom 16 og 32A?
#44
Model X 2014 - 2022 / Sv: Realistisk rekkevidde X75D
onsdag 13. desember 2017, klokken 12:15
Sitat fra: Luring på onsdag 13. desember 2017, klokken 08:56
Sitat fra: Leafy på søndag 10. desember 2017, klokken 13:19
Kjøp deg Chademo-adapter for ca 5.000 hos Tesla og registrer Elbilforeningens brikke, så du vil ha null problemer omtrent over alt hvor du ferdes sør for Nordland.  ;)
Er Chademo-adapter mva fritt om ein kjøper det med bilen?

Samme pris om den leveres sammen eller om du kjøper den i dag separat. kr 4900,-
#45
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
tirsdag 12. desember 2017, klokken 16:28
Sitat fra: rah på tirsdag 12. desember 2017, klokken 16:05
«Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. »

Noen som har fått noe etter det? Eller et leveringsestimat?

Nix
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA