Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jærbuen

#16
Jeg gav 249 for en 2 år gammel, kjørt 19.000, med vinterdekk og alt utstyr uten skinn og takluke
#17
Kjøp en pent brukt med lav km-stand som ble levert ny av merkeforhandler i Norge. Da er det første verditapet tatt, og bilen er allikevel som ny.
#18
Hyundai Ioniq / Sv: Beste bilkjøpet noen gang
tirsdag 27. november 2018, klokken 13:58
Veldig bra og effektiv bil for pengene. Men savner app så varme kan startes, også om den ikke står tilkoblet, selvlåsende dører når man forlater bilen, mulighet for å trekke ut ladeplugg også når man benytter knappen for ladelokk inni bilen
#19
Hyundai Ioniq / Sv: Lade Ioniq med Renault Zoe ladestasjon med trafo
torsdag 22. november 2018, klokken 06:54
Jeg lader Ioniq med Tesla sin ladestasjon, denne er innstilt på 16A og 3-fase 400V, lader da litt kjappere enn om jeg bruker den originale ladekladden. Men merker at den ikke benytter alle 3 fasene ja.
#20
Hyundai Ioniq / Sv: Bilen har sluttet å lagre fra vanlig stikk.
onsdag 21. november 2018, klokken 08:30
Sitat fra: Sutalaus på tirsdag 20. november 2018, klokken 20:08
Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 20. november 2018, klokken 11:49
Sitat fra: Sutalaus på mandag 19. november 2018, klokken 23:40
Betyr det at en kan stille inn "kladden", eller er det kun hva du stiller inn bilen til å gjøre som teller? Ser ikke ut som en kan stille noe på kladden.

Sort knapp bak på kladden

Har prøvd å trykke på den med stikket i veggen. Men skjedde ikke noe. Noen spesiell teknikk, flere trykk, holde inne eller noe annet mystisk? :-)

Jeg må trykke flere ganger, og ganske hardt, helt til jeg ser endring på skjermen. Må sikkert ikke lade mens du gjør dette
#21
Hyundai Ioniq / Sv: Bilen har sluttet å lagre fra vanlig stikk.
tirsdag 20. november 2018, klokken 11:49
Sitat fra: Sutalaus på mandag 19. november 2018, klokken 23:40
Betyr det at en kan stille inn "kladden", eller er det kun hva du stiller inn bilen til å gjøre som teller? Ser ikke ut som en kan stille noe på kladden.

Sort knapp bak på kladden
#22
Hyundai Ioniq / Sv: Bilen har sluttet å lagre fra vanlig stikk.
mandag 19. november 2018, klokken 22:29
Sitat fra: Zimon på mandag 19. november 2018, klokken 08:30
Usikker på Amp på de forskjellige nivåene i innstillinger, men et skal ikke ha noe spes å si på den type feil som TS hadde egentlig.

Bilen som styrer ladenivået sitt basert på 2 faktorer.
- Hvor mye er det ladepunktet kan leverere.
- Hva bilen er satt til å trekke av effekt, basert på enten maks tillatt eller hva som er satt i innstillinger.

Det vil si at maks effekt blir det samme som enten bilen klarer trekke eller stikket klarer å levere, avhenger hva som er lavest.

Bilen vet ikke hva kursen kan levere, så det som avgjør ladehastighet er kun hva ladekladden er innstilt på, eller hva man har satt av innstilling i bilen.
Uansett skal man ikke lade mer enn 10A via schuko, derfor greit å vite Amp-størrelsen på de ulike valg på kladd eller i bil.
#23
Hyundai Ioniq / Sv: Bilen har sluttet å lagre fra vanlig stikk.
søndag 18. november 2018, klokken 19:57
Hvor mange Amp representerer de ulike trinn i bilen?
#24
Få hjem fra Tyskland, ny bil,
34.985 € (Brutto)
29.399 € (Netto) 19,00% MwSt.

https://www.toll.no/no/bilimport/
#25
Rogaland elbilforening / Elbil over boknafjorden
tirsdag 20. februar 2018, klokken 18:27
Da blir det betaling for elbil over Boknafjorden fra 1 mars
#26
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hund inn og ut av bagasjerom
tirsdag 23. januar 2018, klokken 19:20
Sitat fra: Jærbuen på søndag 29. oktober 2017, klokken 11:38
Den var jo kjekk

Denne har jeg på min X, helt perfekt
#27
Hvilken lading har denne da?
#28
Avansert: Batterier og Lading / Jordfeilbryter, type B, 4p for 400V
lørdag 20. januar 2018, klokken 23:23
Hei, er denne bryteren retningsbestemt? Eller ok å kjøre strømmen begge veier gjennom bryteren? Må monteres opp/ned når jeg skal bytte fra A til B, har faseskinne og B-vernet har motsatt rekkefølge på fasene enn det gamle A-vernet
#29
Lading av Tesla / Jordfeilvern Type B, 4 polt for 400V
lørdag 20. januar 2018, klokken 18:58
Hei, er dette vernet retningsbestemt? Eller ok å kjøre strømmen begge veier gjennom vernet? Må monteres opp/ned når jeg skal bytte fra A til B, har faseskinne og B-vernet har motsatt rekkefølge på fasene enn det gamle A-vernet
#30
Kjørt 73500, selges kr 125.000
Følger med PodPoint ladestasjon 16A 1 fase, type 2 kabel, samt ladekabel justerbar fra 7 - 16A med Schuko kontakt
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA