Hei, selv har jeg nettopp kjøpt en 2013 Model S signatur P85, 1 eier, 119.000 km, ikke vinterkjørt, servicer fulgt hos Tesla. Absolutt ingen garanti igjen, hverken den på 5 eller 8 år. Dette er risiko ja, men jeg tar den. Batteri overhalt i 2015, usikker på om DU er byttet, så dette kan kanskje være den utgiften jeg frykter mest.
Vil du være mer safe, gå for en med fortsatt gyldig garanti, hvertfall den på 8 år, som dekker de dyreste potensielle reparasjonene.
Jeg hadde ny S85 fra 2014 til 2017, kjørte 140.000 km, så vet litt hva som er typiske feil de første årene, og ut fra dette tok jeg sjansen på en "gammel" S. Litt nostalgisk å ratte rundt i en av de første TMS'ene, så får jeg krysse fingrene for at ikke den gir meg for store utgifter. Mye kan fikses selv, og tilgang på brukte deler øker.
Jeg har tidligere hatt både X og 3, 3 med minst feil og mest gocart-følelse, men det er liksom S som er ekte Tesla, og finest mener nå jeg.
Vil du være mer safe, gå for en med fortsatt gyldig garanti, hvertfall den på 8 år, som dekker de dyreste potensielle reparasjonene.
Jeg hadde ny S85 fra 2014 til 2017, kjørte 140.000 km, så vet litt hva som er typiske feil de første årene, og ut fra dette tok jeg sjansen på en "gammel" S. Litt nostalgisk å ratte rundt i en av de første TMS'ene, så får jeg krysse fingrene for at ikke den gir meg for store utgifter. Mye kan fikses selv, og tilgang på brukte deler øker.
Jeg har tidligere hatt både X og 3, 3 med minst feil og mest gocart-følelse, men det er liksom S som er ekte Tesla, og finest mener nå jeg.