Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - OneMore

#61
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Airbaglys til besvær
lørdag 25. februar 2017, klokken 10:43
Egil, jeg skal til Bergen om ikke så lenge! Kan ta med utstyr, og du spanderer en øl på meg :-)

Det er ikke noe spesielt utstyr, en OBD2 som er krysset til riktige pin og programvare som jeg deler ut til den som vil ha.

OneMore
#62
Sitat fra: Rav4_EV på fredag 24. februar 2017, klokken 19:55
Kanskje like greit å hive filteret så langt du klarer. Laderen klarer seg mye bedre i Clio der det ikke finnes filter.

Jeg vurderte faktisk å gjøre det! Det er en smal sak faktisk.

Er filteret et rent støyfilter?
#63
DRIFTSBATTERI / Sv: Utbedring av batteri
fredag 24. februar 2017, klokken 16:29
Kan også være kluss med BMS! Du kan balansere og skifte over celle. Og se om det blir likt.
#64
Sitat fra: elektrolux på fredag 24. februar 2017, klokken 10:54
Sitat fra: OneMore på torsdag 23. februar 2017, klokken 17:36
Fliter byttet! Back in business!

Dårlig kontakt som medførte store induserte spenninger til laderen? Vet at dette har skjedd der Defa kontakten var dårlig, så meget plausibelt at det gjelder alle forbindelser til laderen.


Nå tok heldigvis ikke laderen kvelden denne gangen, men bare filteret.
Men kan bekrefte at kabelsko  på filter inntaks side var noe slakk.
Nå synes nå jeg at hele interface boks koblinger stadig vekk svir seg!

#65
Fliter byttet! Back in business!
#66
Nå har alle samme alder, men forskjellige antall KM, sykluser.
Et par kommer fra US Th!nk med bare 10A lading.
3 har hatt fukt-tetting.

Og legger jeg til et par mnd til så er det vel en til som røk :'(

Lader ofte på 14A daglig, men ingen har røket da. Men hjemme på 10A lading.
De fleste ender opp med komm feil, akkurat denne tar hus sikring. Så det er et lite håp!

Det er faktisk veldig lett å få tak i ladere, knappheten forsvant for lenge siden!


OneMore!
#67
Jeg har vel fått ødelagt 4 ladere på 6 mnd, er det tilfeldig eller kan det være at "peakene" på nettet tar knekken på de??

OneMore

#68
Får du startet den og bilen kjører, så er det fint det!
Men ha noen klar med tauet i tilfelle det ikke går.

OneMore
#69
Eller Zebra batteri :-) Det har jeg utenom det vanlige utvalget!

Mvh
OneMore
#70
Det er primært når du øker spenningen på batteripakken, men også uttak av effekt ++.
ThunderTh!nk prosjektet hadde ikke vært mulig uten å kunne endre setting.

Du kan eksempelvis, konfigurere en sport og en ecomode! (Konesetting)
Eller øke Amp, til eks. 235A uttak om du har mindre slik at det sparker litt mer.  ;)

Annet:
- Justere speedometer
- Topphastighet
- Temp der viftene begynner å støye.

Her om dagen endret jeg høyeste spenning fra 150 til 151 V.

Mvh
OneMore

#71
Jeg har hatt en del poster på forumet om at jeg ville knekke koden! Men trengte ekstern ekspertise.
Det fikk jeg etter noen år og delte det jeg kunne til Paul Rensel, med den ekstreme kunnskapen han har var det bare å sette igang og derfor er nå systemet knekt!

Dette har selvfølgelig kostet en del, og mest i tid disse årene.

I motsetning til den forrige som jeg delte med forblir ikke dette noe hemmelighet, det har jeg sagt hele tiden. Men vi ønsker å hente inn investerte penger og gjerne litt av fritiden.
For ordens skyld nevner jeg at det ikke har noe med Elbilhjelpen å gjøre, Robort har latt meg teste
mine adaptere og kabler og har sådann bidratt til resultatet. Han var selvsagt den første til å få vite.

Det er også en kjip nyhet, og det er at det er et dyrt adapter "dongle" som du vil trenge.
Her i landet vil det bare bli 5-7 stykker. Det er totalt 12 for salg.
Skal det produseres flere må det bestilles 50. Kan den kopieres, klart det! Men det koster også.
Og med behovet så går det ikke opp økonomisk.

Adapter er kjøpt av personen som designet motorstyringen! Svidde av langt mer en 150 timer bare for
å fa tak i disse.

I kjølvannet har vi nå sniffet alt av trafikk. Det som er for å si det slik.
Så det åpner jo noen dører om det er interesse, hva ønsker du?

Synd dette skjer evigheter for sent!

For de med spesiell interesse, ta kontakt for priser og tilgjengelighet
Alt er ikke klart ennå, men ikke så langt unna.

Mvh
OneMore
#72
Tror neppe han vil ha fire ned i julen.
Men da lar jeg mine stå.

OneMore
#73
Jeg kjenner personer som er i stand til å få dette til!

Men er noen villig til å betale?
Har ikke vært det i noen år.

OneMore
#74
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Ladar exploderet
torsdag 20. oktober 2016, klokken 20:48
Har vel påpekt det noen ganger, at det ikke er lokket som er problemet!
Men gjennomføring til stor plugg og ledninger!

På lokket legg en skikkelig silikonfuge og gjør det samme med kontaktene!
Så har vi selvfølgelig kondensproblemet som er påpekt av annen her, med forslag om Goretex ventiler.

Jeg sendte forøvrig ned Holland i dag 4 defekte ladere! I håp om at noen får dem til.
Alle med komm feil! Mot at jeg får vite hva den skyldes eventuelt! Slik at vi kan lære av det.
90% av mine defekte, har komm feil.

OneMore
#75
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Hvordan ser våre kabler ut?
mandag 17. oktober 2016, klokken 22:20
For en tid tilbake trengte jeg en kabelbit! Så tok for meg våre kjære i batteripakken!
Etter å ha skåret opp en del fra forskjellige pakker ble jeg jo ikke overrasket lenger!

OneMore!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA