Sitat fra: Baltor på fredag 29. oktober 2010, klokken 23:37Sitat fra: OneMore på fredag 29. oktober 2010, klokken 22:13LiFePO4 skal lades med cc-cv, det vil si holde en fast tilpasset spenning helt til ladestrømmen går mot null.
Heisan, når det snakkes om overstyring av lader så er det vel å kutte spenningen før den blir for høy. Som gjøres med rele/kontaktorer ?
Men vil ikke det likevel gi feil ladefeilkurve for Lithi....b ?
Hvorfor er det nødvendig å overstyre motorstyring som baltor nevner ?
Hvis enkeltceller blir varme eller får for høy spenning må ladingen stoppes.
På samme måte må forbruket bli stoppet hvis spenningen i enkeltceller blir for lav. Det er veldlig upraktisk og trafikkfarlig om dette skjer ved at bilen bråstopper ute i trafikken...
Men da er spørmålet, er ikke den originale laderen for fjern til å benyttes ?
Jeg skjønner jo at det er annen kurve, hva er tiltaket egentlig for å bruke
originale lader på LFP ?