Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - OneMore

#31
Defekte Ladere til salgs og SAFT batterier.

OneMore!
#32
I have met very positive point of view from Norwegian government.
This I have stated many places. But non have wanted to go this road.
Simply since non want to invest the time and money.

It's wrong to only blame the government.


Sitat fra: elektrolux på søndag 20. mai 2018, klokken 11:29
In Norway any change of battery chemistry means car needs new approval. The government have made the requirements that needs to be fulfilled so complex that they hope this will deter any enthusiasts from even tempting to get his car approved.
#33
Aj aj-- hadde ikke varsel på denne tråden.

Men har noen KIT av disse. Kontakt meg om noen trenger.

OneMore
#34
Ingen av disse vridningene holder juridisk.
Oppgi kjente feil og mangler, så er det er god begynnelse.

OneMore
#35
Ja Takk :-)

Sitat fra: PerBear på lørdag 03. februar 2018, klokken 06:18
Sitat fra: Powerranger på tirsdag 02. januar 2018, klokken 22:01
noen som vet om det finnes 3d tegning tilgjenglig av hele bilen?
Jeg har modellert batterikassen i Solid Edge. Det er basert på reversere engineering. Kan sende deg den i diverse 3D format hvis det kan hjelpe.
#36
Sitat fra: Caspar på fredag 24. november 2017, klokken 16:09
Må ikke skrotes, jeg ser ingen åpenbare årsaker til at dette ikke skal la seg godkjenne. Jeg har bedt om et møte med spesialistgruppa for om og oppbyggdde kjøretøy for å klarlegge denne setningen om at noen må dokumentere at de benyttede delene er egnet. Jeg kommer tilbake med mere info såsnart jeg har fått til det møtet


Det er fult mulig å gjennomføre...  Kan godt være med på slikt prosjekt om du ønsker.
Viktigste er at du ikke gjør det komplisert... holdt det enkelt og forståelig.
Begynner du å snakkke om regelverk, CE, godkjenniger osv. Er det ute.
Det er batter, lader og batteristyring...

Har også en formening om hvordan designet på batterikasse oppbygging må være.

OneMore
#37
Nei, det betyr ikke det Men at jeg kan bistå med det.

Har vært i kontakt flere ganger med veistasjon i denne forbindelsen der de er positive.
Men ingen ønsker dette så derfor har det aldri blitt.

OneMore
#38
Sitat fra: Kjerstiib på onsdag 22. november 2017, klokken 13:29
Hei. Er det mulig å bruke denne til å resette batteriene etter en vannservice? Og har du den fortsatt?

Nei, det kan det ikke brukes til.

Da må du ha ett nikkometer eller FR2000.

OneMore
#39
Hva er tilstanden på din sirkulasjonspumpe ??

OneMore!


Sitat fra: Svein-O på mandag 30. oktober 2017, klokken 22:24


Det var girkassen til girlåsmotoren. Har fått byttet denne. Men så oppsto det en ny feil, eller kimen til feilen lå der, kanskje som følge av den ukontrollerte oppførselen som oppsto med defekten i girlåsmotoren.
Det som nå skjer er at bilen varsler høg temperatur i pakken, og viftene suser på. Og displayet sier System Fault. System Fault og full trøkk på viftene ved lading også.
Men, bilen starter og den kjører tilsynelatende normalt.
Har veldig my å gjøre p.t., men jeg syker meg opp for å ta batterikassen ned. Må begynne med den. Sjekke sensor og blokker. Men det er noe ulogisk over dette.
#40
NOK 2k. komplett.

OneMore!
#41
Har også deler, bare å si ifra

Kan også bistå med godkjent llithium oppgradering, det har jeg sagt i lang tid.
Men ingen ønsker denne tjenesten som er fult mulig å gjennomføre og selvsagt ikke ulovlig.

OneMore!
#43
Nissan Leaf BMS Ø.K. + Kabling til den lange batteripølsa!

OneMore!
#44
Høres ut som motorstyringen er gåen! Tragisk å ødelegge en Think for det.

OneMore
#45

Ja, i bunnen... du ser den bak koblinger. Blank boks!

Sitat fra: Yeyeye på mandag 25. september 2017, klokken 20:42
I interfaceboksen altså?

Vi har et par ladere som ser fine ut her, men i og med at en 3 virket, så var det vel ikke filteret på tilførselen før lader da
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA