Som vanlig er jeg ikke videre imponert over artikkelen, den er noe forutinntatt f.eks at de første Teslakjøperene er aulminnelige usympatiske rikfolk med rått glis som kjører i kollektivfeltet, en slik innledning sier jo noe om utgangspunktet til journalisten.
Men han har rett i en del annet, interiøret i en TMS er ikke av tysk Premiumkvalitet, det er noe vi bare må innrømme! Spesiellt dårlig er setene
Men forskjellen på S60 og S85 er kun batteristørrelsen og at SC er inkludert i S85. Ladehastigheten på SC blir jo påvirket av at batteriet er mindre og dermed så vil hastigheten reduseres noe tidligere.
Når det gjelder effekt så er det lurt å ta en titt på en link i artikkelen, der kan en se at en test viser forskjellen på effekt:
Tesla Model S 60 kWh
Dette er utgaven med den minste batteripakken av de tre versjonene man får kjøpt av Tesla Model S. Den skal likevel gjøre 0-100 km/t på 6,2 sekunder, og er oppgitt til 306 hk og 440 Nm dreiemoment.
Resultat:
Hjulnav: 304,936 hk / 414,854 Nm
Oppgitt svinghjuleffekt (fra fabrikk): 306 hk / 440 Nm
Tesla Model S 85 kWh
Dette er den mest solgte utgaven av Model S med den største batteripakken. Teslaen med denne pakken er i stand til å akselerere fra stillestående til 100 km/t på 5,6 sekunder, og er oppgitt til 367 hk og 440 Nm dreiemoment.
Resultat:
Hjulnav: 404,836 hk / 414,302 Nm
Oppgitt svinghjuleffekt (fra fabrikk): 367 hk / 440 Nm
Tesla Model S P85 kWh
Dette er Performance-utgaven av Model S. 0-100 km/t på 4,4 sekunder, 421 hester og 600 Nm dreiemoment er tallene Tesla oppgir.
Resultat:
Hjulnav: 423,847 hk / 413,047 Nm
Oppgitt svinghjuleffekt (fra fabrikk): 421 hk / 600 Nm
Men han har rett i en del annet, interiøret i en TMS er ikke av tysk Premiumkvalitet, det er noe vi bare må innrømme! Spesiellt dårlig er setene
Men forskjellen på S60 og S85 er kun batteristørrelsen og at SC er inkludert i S85. Ladehastigheten på SC blir jo påvirket av at batteriet er mindre og dermed så vil hastigheten reduseres noe tidligere.
Når det gjelder effekt så er det lurt å ta en titt på en link i artikkelen, der kan en se at en test viser forskjellen på effekt:
Tesla Model S 60 kWh
Dette er utgaven med den minste batteripakken av de tre versjonene man får kjøpt av Tesla Model S. Den skal likevel gjøre 0-100 km/t på 6,2 sekunder, og er oppgitt til 306 hk og 440 Nm dreiemoment.
Resultat:
Hjulnav: 304,936 hk / 414,854 Nm
Oppgitt svinghjuleffekt (fra fabrikk): 306 hk / 440 Nm
Tesla Model S 85 kWh
Dette er den mest solgte utgaven av Model S med den største batteripakken. Teslaen med denne pakken er i stand til å akselerere fra stillestående til 100 km/t på 5,6 sekunder, og er oppgitt til 367 hk og 440 Nm dreiemoment.
Resultat:
Hjulnav: 404,836 hk / 414,302 Nm
Oppgitt svinghjuleffekt (fra fabrikk): 367 hk / 440 Nm
Tesla Model S P85 kWh
Dette er Performance-utgaven av Model S. 0-100 km/t på 4,4 sekunder, 421 hester og 600 Nm dreiemoment er tallene Tesla oppgir.
Resultat:
Hjulnav: 423,847 hk / 413,047 Nm
Oppgitt svinghjuleffekt (fra fabrikk): 421 hk / 600 Nm