Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - fredag

#1921
Model S 2013 - 2022 / Sv: It's Here! - Tesla Model S
lørdag 24. november 2012, klokken 00:07
Minus: Litt trangt å komme inn bakdøren. Jeg stanger hodet i taket når jeg sitter i baksetet. Selv om jeg er et par cm lavere enn Elon Musk. Nakkestøttene bak er så små at de umulig kan være lov i Europa. Kantene på plastfilmen på panseret var veldig synlige.

Pluss: Butikken var full av positiv og hjelpsom betjening idag. Lakkprøvene til model S er utstilt i butikken. Glasstaket virker veldig kult, men er deaktivert på bilen som er på besøk nå. Den europeiske versjonen av model S skal støtte lading med 240V 3-fas, som skal gi en del raskere lading enn 1-fas. Bra, for sikringsskap 32A 3-fas er allerede installert i garasjen. Når kommer det kommunale ladestolper med 32A 3-fas?

Gleder meg til å prøvekjøre. :-)

Lurer på hvor stor andel av Model S kjøperne som har elbil fra før?
#1922
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladekabel uten kladden
lørdag 22. september 2012, klokken 18:27
Sitat fra: Phuc på fredag 21. september 2012, klokken 17:24
Hm... hadde det ikke vært mulig for han som lager den kabelen her å programmere inn en kode for å aktivere lading?
Det vil jo da virke på samme måte som en kodelås. Man får da ikke ladet uten å ha riktig "pinkode", så hvis noen stjeler den, så sitter de igjen med en dyr kabel som ikke kan brukes.

Lurt. Håper dette kommer i neste versjon.

Blir sikkert litt slitsomt i lengden å måtte taste inn PIN-kode for å låse opp ladekabelen hver gang, med frosne fingre om vinteren og sånn, men å låse opp ladekabelen med RFID eller en liten trådløs fjernkontroll hadde vært knall.
#1923
Zoe / Sv: Renault ZOE
lørdag 22. september 2012, klokken 18:16
Sitat fra: arnejorg1 på lørdag 22. september 2012, klokken 17:49
Når vi snakker om Zoe. Noen som har hvert på fossilfri dag og sett zoe med egne øyne for første gang? Hva var førsteinntrykket?

Litt lavere enn i-Miev, ellers så den absolutt fin ut. Minner kanskje litt om Fiat 500 i størrelse og form, men mye mer moderne i designet. Designet er bra, mye mer mainstream bildesign enn i-Miev og Leaf.

Fikk ikke tid til å prøvesitte eller prøvekjøre.

Zoe skal komme med varmepumpe i Norge, noe som gjør varmeapparatet mye mer energieffektivt enn feks varmeapparatet på i-Miev.

Hvis den modellen de hadde med har en syntetisk kjørelyd ved lav hastighet, så kan jeg berolige at den lyden overhodet ikke påtrengende eller teit.

Forventet levering: Årsskiftet 2013/2014.

Hvis noen har prøvekjørt den: Hvordan er aksellerasjonen i forhold til i-Miev? Hvordan er tyngdepunktet i krappe svinger i høy hastighet i forhold til i-Miev?
#1924
Zoe / Sv: Renault ZOE
lørdag 22. september 2012, klokken 17:59
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 22. september 2012, klokken 11:52
Sitat fra: fredag på lørdag 22. september 2012, klokken 11:34
Stemmer det virkelig at Zoe kun kan lade på 400V og ikke kan lade på 240V, slik at man må ha en 240-400V trafo for å kunne lade den? Upraktisk med tanke på alle sakeladestasjoner som er 240V.
Nei. Enfase 230V eller trefase 400V. Ikke trefase 230V.

Bra. Håper Renault ikke skremmer bort flere enn meg med å si at Zoe ikke kan lades fra en 16A 240V kurs hjemme, men at man må ha 400V trafo for å kunne lade Zoe. Da kommer de til å slite med salget. Det er vel litt nytt med elbil og spørsmål om strøm og sånt for dem istedet for bensin og diesel, kanskje.
#1925
Zoe / Sv: Renault ZOE
lørdag 22. september 2012, klokken 11:34
Stemmer det virkelig at Zoe kun kan lade på 400V og ikke kan lade på 240V, slik at man må ha en 240-400V trafo for å kunne lade den? Upraktisk med tanke på alle sakeladestasjoner som er 240V.
#1926
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladekabel uten kladden
søndag 16. september 2012, klokken 10:27
Schuko-kontakten til denne ladekabelen er ekstra lang. Så lang at jeg tviler på at man vil få lukket lokket på Oslos kommunale ladestolper. Og hvis man ikke lukker lokket på disse så får man ikke strøm...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA