Hva kan man forvente å få i Norge for en 2 år gammel i-Miev som har gått 50 000km i Nederland? Bruktmarkedet i Nederland er visst vanskelig...
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Erethism på lørdag 12. januar 2013, klokken 14:39
Angående batteriet, så fikk jeg vite at bilen stod tom for strøm da transportfirmaet forsøkte å hente den. Dagen etter ble den hentet, så de hadde ladet den i mellomtiden. Jeg har ingen aning om hvor lenge den kan ha stått tom, så mitt første spørsmål er hvorvidt dette kan påvirke batteriets ytelse/levetid, altså å stå helt utladet.
Sitat fra: arv på lørdag 12. januar 2013, klokken 13:46
Dette betyr at HD er ubrukelig her. Tesla må presses til å montere DAB og DAB +
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 10. januar 2013, klokken 07:02
Tesla har gjort dette for å skåne batteriet og maksimere levetiden. Å lade et iskaldt batteriet med regen på opptil 60kW mener Tesla tydeligvis at reduserer batteriets levetid.
Jeg er enig i at bilen ikke burde endret karakter i kulde, men da måtte de isåfall implementert noe som gjorde at man gikk samme opplevelse som regen gir, uten at batteriet lades. Dvs koble inn bremser, bruke strøm på å bremse med motoren eller få dumpet effekten på en eller annen måte.
Sitat fra: Oreo på onsdag 09. januar 2013, klokken 22:03
If the pack is extremely cold you get no regen, power limits, and high power consumption due to the pack heater
Sitat fra: Cirion på fredag 04. januar 2013, klokken 10:35
Var ikke akkurat sommerføre når jeg prøvekjørte. Syns Model S klarte seg langt bedre enn min Honda.
Lurer på hvilke dekk som var på den Sølvfargede S'en.
Mener den holdt seg langt bedre på glatta enn den svarte...
Sitat fra: tk74 på tirsdag 08. januar 2013, klokken 08:40
Da har jeg vært og sjekket sikringsskapet både på jobb og hjemme. Begge er 400v med xxx Amp. :-)
Vet noen av dere hva en elektriker tar for og legge opp en 400V TN med ca. 10 meter kabelstrekk?
Dette er i Asker/Bærum.
Sitat fra: klauss på torsdag 03. januar 2013, klokken 18:19
Tesla sier de ikke kommer til å støtte Chandemo-standarden for hurtiglading. Ut fra mine stikkprøver blant hurtigladestasjonene på ladestasjoner.no, er det aller meste av hurtigladere i Norge Chademo. Jeg blir glad om noen forteller meg at disse hurtigladestasjonene blir mulig å bruke for Model S.
Sitat fra: Gjermund på mandag 31. desember 2012, klokken 09:51
Gjelder det da servervasjoner gjort på internett i år selv om ikke nettbankbetalingen har kommet frem enda?
Sitat fra: darthy001 på torsdag 13. desember 2012, klokken 12:16
Angående dogging så håper jeg virkelig at det er innstillingene. For slik dogging har jeg ikke sett i en bil siden 90-tallet i bil uten AC. Jeg kjører med AC året rundt så dogging har ikke vært ett issue for meg på år og dag.
Sitat fra: Oreo på lørdag 15. desember 2012, klokken 22:46
60kWh pakken må jo være lettere/ha færre antall battericeller, eller?
Sitat fra: Martinsen på onsdag 24. oktober 2012, klokken 23:37
Andre som synes det er litt vanskelig å treffe med ladekabelen i høstmørket?
Kjøpte i dag en flat minilykt på Claser´n. (2 for 49,-)
Denne festes enkelt oppå ladepistolen eller inne i tanklokket.
Vips, problem løst!
Sitat fra: PAS på torsdag 29. november 2012, klokken 13:32
Tlf med Tesla i dag. De visste ikke når bilen ble i kjørbar stand igjen, Jeg hadde oppr test time fredag ettermiddag og de kunne ikke gi meg noe nytt tidspunkt
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 21. november 2012, klokken 18:43
Til driftskostnadene hører også servicekostnaden.
Meg bekjent mener Tesla årlig service til en pris av 6000Nkr er nødvendig.
Jeg synes dette virker mye, spes siden det de førtse årene antakelig kun dreier seg om softwareoppgraderinger.