Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mr.Zero

#31
Kjøretips / Gol - Oset. Strømforbruk.
onsdag 05. april 2017, klokken 18:33
Hei!

Tenker på miljøet og vurderer å benytte batteribilen på årets påsketur. Kjører "ny" i3 og skal råne Ski-Oset. Kommer trolig greit til Gol uten å lade, men hvor mye juice går med mon tro fra Gol og opp til Oset? Ca 800 høydemeter og ca 23 km. Tror jeg skal klare å tyne ut ca 25 mil av batteriet dersom været er bra, men det er vel ikke umulig at jeg må guffe på litt i Gol før fjellet skal bestiges.. Eller?  ;D
#32
BMW i3 / Sv: Snø og ising på ladekontakten
mandag 20. mars 2017, klokken 16:30
Sitat fra: Bavaria94 på søndag 19. mars 2017, klokken 23:13
Sitat fra: Mr.Zero på søndag 19. mars 2017, klokken 22:29
Og vinduene fryser fast i gummipakningen ved smelt / frost...
Det problemet kan løses med silikonstift på gummipakn.

Vel, nå tenker jeg på pakningen som sitter festet på utsiden av selve døra og som tetter mot vinduet / vann inn i dør. Den smører vi ikke med silikon hvis en da ikke ønsker silikonrester over hele ruta etter betjening av vindushever.
#33
BMW i3 / Sv: Snø og ising på ladekontakten
søndag 19. mars 2017, klokken 22:29
Og vinduene fryser fast i gummipakningen ved smelt / frost...
#34
Sjekket bilopphuggerier eller Finn.no for brukt del fra kollisjonsskadet bil? Spurt Elbilmek om de kan permanent koble den ut? AC er jo noe man lett kan klare seg uten..
#35
Sitat fra: psyfoon på lørdag 11. mars 2017, klokken 00:22
Oppdatering. Mansjett ble byttet. Som fryktet ringte de og sa at dette ikke løste problemet og etter videre feilsøking viste det seg at støtdemper var defekt. Så da ble jeg uten bil enda 2 dager.. Men hentet bilen i dag og nå er alt i orden. Men.. Elendig kvalitet da?? Defekt støtdemper på under 1,5år gammel bil og 16.000km?? Fikk heldigvis på garanti uten diskusjon men allikevel..

Sjelden at støtdempere byttes så tidlig, så dette var "mot normalt". Nå er det i orden, så bare å kose seg videre med bilen! :+1:
#36
BMW i3 / Sv: Tips og råd FØR kjøp av BMW i3
lørdag 11. mars 2017, klokken 19:21
i3'n som er så kul fortjener en skikkelig farge. Gå for en blå! Alt annet blir så A4 som resten av den norske bilparken.
#37
BMW i3 / Sv: Bilens klokke går for fort...
torsdag 09. mars 2017, klokken 21:36
Sitat fra: Egil Fonn på onsdag 08. mars 2017, klokken 19:40
Under innstillinger- Dato/klokkeslett- Huk av i boks Automatisk innstilling

Mon tro hva BMW legger i "automatisk innstilling"..? Jeg har huket av der, men den fortner seg lell....
#38
BMW i3 / Bilens klokke går for fort...
tirsdag 07. mars 2017, klokken 21:21
Noen som har tilsvarende erfaring? Klokken øker farten med ca. ett minutt pr.mnd. Ingen krise, men finner dette underlig da bilen er på nett og klokkeinnstilling er satt riktig. Bilen er en FC fra okt 2016. Digger'n! :+1:
#39
BMW i3 / Sv: Ulyd i forstilling
mandag 27. februar 2017, klokken 14:13
Sitat fra: Luniboy på mandag 27. februar 2017, klokken 12:48
"ikke noe problem fra Audi'en, den er stille som en mus .....  8)"

Kremt... ;D
#40
Sitat fra: psyfoon på onsdag 22. februar 2017, klokken 14:08
Da har jeg fått stygg rakling i forstillinga på passasjersiden på min 2015 i-miev som er gått 16.000km. Kjenner/hører det veldig godt i humper. Skal inn å sjekke det førstkommende mandag, regner med dette går på garanti..

Noen som har opplevd det samme?

Løst hjul, eller et defekt "kjøttbein" - staget som forbinder fjærbein med stabstag, kanskje? Sving hjulet helt over og ta tak i dette vertikale staget. Bør dog holde i mere enn 16.000km..
#41
BMW i3 / Sv: BMW i3 94Ah - Praktisk rekkevidde?
søndag 19. februar 2017, klokken 14:09
Sitat fra: TM på søndag 19. februar 2017, klokken 13:40
Sitat fra: Egil Fonn på søndag 19. februar 2017, klokken 10:00
Opplever motoreffekten grei å justere med effekt pedalen. Jeg liker bilen best i comfort modus  :)
Jeg har til vanlig ikke problemer med å kontollere «gasspedalen», men med vinterstøvler på og glatt føre er det er fordel om pedalen var litt mindre følsom. Derfor synes jeg eco pro føles tryggere, men skulle gjerne kombinert det med full effekt på varmeanlegget.

Mener jeg har sett i menyen at du kan ha "normalt" varmeapparat i eco pro..
#42
BMW i3 / Sv: Ulyd i forstilling
lørdag 18. februar 2017, klokken 09:45
Vil tro BMW hadde gjort forbedringer dersom dette var en feil som gikk igjen. Det er de ikke gjort - min og andre 17-modeller klukker de også... Kjerringas Suzuki Swift er dog lydløs der bimmern klart sier i fra...hehe...
#43
http://www.bilkontroll.no/antirustbehandling

Her kan du lese deg opp på rust og dertil behandlig. De selger også denne saueguffa hvis du ønsker å leke storbonde en tørr dag til sommeren... :)
#44
BMW i3 / Sv: Ulyd i forstilling
torsdag 16. februar 2017, klokken 22:47
Demobilen jeg kjørte var verre enn det min er.... Har rullet 9.000km - og ja det kakler - særlig over skarpe kanter/asfaltskjøter/dårlig asfalt...
#45
Sitat fra: Klykken på fredag 10. februar 2017, klokken 12:22
Heeelt normal prosedyre at alt åpner seg slik at du må ut av bilen og stenge alt på morgenen. Bilen gjør det for å sikre at du er våken. ;D
Nei, ingenting av det du beskriver er normalt og er absolutt noe du bør ta med forhandler.

Ved en "inkurie" kan man kanskje klare å trykke inn tre knapper samtidig på fjernkontrollen(nøkkelen) slik at dette skjer.... ::) Lå nøkkelen i lomma?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA