Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Mr.Zero

#1
BMW i3 / Ny i3 - nullstille computer
lørdag 05. desember 2020, klokken 09:50
Hei!
Byttet ut 17-modellen med en eskeny i3. Finner ingen steder å huke av som gjør at kjørecomputeren nullstiller seg etter hver tur - som den gjorde på den forrige i3'n. Noen som kan bidra her?😊🚙
#2
Hvit Buddy, km.30.000 med batteritrøbbel, selges. Stått parkert siden i fjor høst. Ring Frank på 99520661 dersom du er interessert. Selges til høyeste bud!
#3
BMW i3 / i3'n låter som en webasto...
fredag 21. april 2017, klokken 22:57
Har en 2016 som jeg nå synes har fått en slik dieselvarmerlåt... Når bilen står (på) stille i garasjen, radio og vifte er HELT av, ja så høres det en suselyd fra dashbordets venstre side. Tror lyden skapes i fronten, men det som er så snodig er at ved å vri på rattet, ja så blir det en av/på- funksjon av suselyden. Lyd-ikke lyd-lyd-ikke lyd...osv. Hører dette kun ved absolutt ro i bilen, så jeg blir ikke gæærn av dette, men har dere andre denne lyden..? Kan ikke huske jeg har hørt den før, men mulig det skal være sånn. Sjekk ut etter en kjøretur - det er da jeg hører den. Så vidt jeg vet har bilen elektrisk servo, så kanskje er det en kjølegreie som går i forbindelse med denne..?
#4
Kjøretips / Gol - Oset. Strømforbruk.
onsdag 05. april 2017, klokken 18:33
Hei!

Tenker på miljøet og vurderer å benytte batteribilen på årets påsketur. Kjører "ny" i3 og skal råne Ski-Oset. Kommer trolig greit til Gol uten å lade, men hvor mye juice går med mon tro fra Gol og opp til Oset? Ca 800 høydemeter og ca 23 km. Tror jeg skal klare å tyne ut ca 25 mil av batteriet dersom været er bra, men det er vel ikke umulig at jeg må guffe på litt i Gol før fjellet skal bestiges.. Eller?  ;D
#5
BMW i3 / Bilens klokke går for fort...
tirsdag 07. mars 2017, klokken 21:21
Noen som har tilsvarende erfaring? Klokken øker farten med ca. ett minutt pr.mnd. Ingen krise, men finner dette underlig da bilen er på nett og klokkeinnstilling er satt riktig. Bilen er en FC fra okt 2016. Digger'n! :+1:
#6
Da var det gjort! Den hvite svane er solgt etter snart fire år og 64.000km. Bilen har vært så bra at det var vondt å selge den, men utvidet jobbområde tilsa lengre rekkevidde, og særlig da på vinterstid. Seff kan man hurtiglade, men fristelsen ble for stor - og en ny langmilutgave av i3 er i bestilling. Grom den, men den vil aldri klare å fylle trillingens enkelhet, manøvreringsevne, kvalitet(!), sjarme osv. For ikke å snakke om eiekostnad. Så til de av dere som vurderer en - go for it!  :D
#7
BMW i3 / Prøvekjørt i3 i dag...
fredag 13. mai 2016, klokken 19:38
...og følte at den var noe ustabil i fronten under akselerasjon. Jeg følte jeg måtte korrigere litt med rattet da det sto på. Er jo ikke Noen forhjulstrekker jeg kjørte, så hvorfor denne (noe) ustabiliteten i en bakhjulstrekker...? For øvrig 19" sommerhjul og tørt føre.
#8
 Tenkte det var på tide med en kikk under lokket i bagasjerommet. Dette lokket sitter festet med fire vingeskruer som virkelig sitter GODT! Da bilen min er fire år, fant jeg det lurest å gå på med litt rustløser fra undersiden. Lommelykt og rustløser med litt trykk i gjorde susen. Lot guffa få jobbe i tre timer. Tok så fatt på "løsrivelsen" - og jammen - med myye kraft løsnet de til slutt uten å knekke.
Foretok en lett rengjøring med kost og støvsuger samt ei fuktig fille. Følte ikke for å kjøre høytrykkspylern rett ned i juvelene... Det ble likevel sånn ca greit rent. Sjekket samtidig vannivået på beholderen til venstre. Alt vel!
Dusjet et lett vokslag over det hele, og sauset skruene inn med fett. Så var det bare å legge på lokket - og håpe på at noe der nede aldri går istykker.. :)
#9
Da har min fantstiske franske trilling vært på sin første helsesjekk på et bilverksted der de sysler med svenske biler. Alt vel, men da lastindex på dekk skulle kontrolleres, ble det ramaskrik... :o I vognkortet på MIN bil står det lastindex (en tallkode som forteller oss hva dekkene tåler av belastning) 77 både for forhjul og bakhjul, mens det på BILENS dekk står merket 77 på bakdekk og 72 på fordekk. Det samme står det på sommerdekkene levert fra fabrikk. Altså feil dekkmerking ihht vognkort - og dermed ga kontrolløren en 2'erfeil.
Snakket samme dag med en eier av tilsvarende bil registrert i samme tidsrom som min. I hans vognkort sto det oppført lastindex 72 på forhjul mens det ikke sto oppført noe på bakhjul.
Jeg tok så kontakt med forhandler som solgte meg bilen ny og fremla problemet. De mente det var noe feil med typegodkjenning da bilene kom - og sendte saken videre til Citroen-guruene hos importøren. Og der ligger den. Innen mars (april) må jeg både ha fått nytt vognkort OG EU-godkjent bilen. Regner med at det ordner seg uten noe plunder og heft for min del.

Har dere trillinger som nærmer seg kontrolltid - ta en kikk i vognkortet før kontrollen. Står det tallet 77 under last index på forhjul, kan dere risikere at 2'erfeilen kommer dersom kontrolløren gjør jobben sin. Ser vedkommende kontrollør på vekten dekkene tåler, vil han /hun se at de er godkjent ihht total akselvekt. Altså er det ikke feil dekk på bilen, men feil i vognkortet.
Nå er dere herved "advart"... ;D
#10
Da det ikke ser ut til at Elbilforeningen klarer å overbevise Uvesenet om å innføre en løsning på Mosseveien lik E18 vest, er det intet annet å gjøre enn å sørge. Det har vært 3,5 år med nær daglig bruk av kollektivfelt - og utallige timer med besparelse av miljø, kroner, tid og irritasjon. Jeg har selv i 20 blå kunne bruke batteribilen med minimal bruk av varme da kjøretiden inn til Oslo har vært forutsigbar og effektiv.
Nå må jeg sterkt vurdere bilbytte da Zero'n ikke er egnet for timelang ferdsel i kø og kaos vinterstid. Dog blir det nok til å reise før fuglene gjør sitt fornødende, og kjøre eksos-MC når kulda slipper taket. Vurderer EL-MC for å opprettholde miljøprofilen og Greenpeace-medlemskapet.. 8)
Uansett - jeg har satt enorm stor pris på de 3,5 årene jeg fikk som "elbilsniker" inn og ut av Oslo. Intet varer evig - og det visste jeg. Likevel hadde jeg ønsket meg en mykere overgang enn det totalforbudet som inntreffer om en drøy uke...
Snufs! :'(
#11
Humor og kanari / En gammal Tesla kan brukes til så mangt..
fredag 24. april 2015, klokken 14:37
Pantepatruljen tenker på miljøet..! ;D
#12
Elbiler i media / Stor variasjon på pris på skadedeler til elbiler.
lørdag 14. februar 2015, klokken 14:30
Avisen Motorbransjen har foretatt en undersøkelse med fokus på delepriser til de forskjellige elbiler på markedet. Interessant å se bl.a at prisforskjellen på identiske (bort sett fra hovedlyskaster) deler på trillingene varierer såpass mye..
#13
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Ny aksjon på gang!
tirsdag 10. februar 2015, klokken 15:50
Citroën c-zero fra 2011 til 20?? skal nå kalles inn for utskifting av stålbjelker som holder batteriet på plass. Disse angripes av stålorm(rust) og kan nok i værste fall forårsake at batteriet faller ned...hehe... Hadde jo vært litt artig å se en trilling med batteriet hengende etter i en orange kabel (skjer nok ikke).. 8) Det er meg bekjent to typer aksjoner - den ene med oppskrift på 35 sider og den andre (for 2012.mod) på 16 sider (NGC heter den). Min vogn skal inn i varmen i uke 9. Verkstedet vil samtidig ihht instruks rustbehandle deler av bilens bunnkonstruksjon.
Flott at Citroën tar grep, for de festebjelkene jeg så var tildels ikke bra.. Så får vi håpe det samme gjelder for Peugeot og Mitsubishi.
#14
Har en ekstra instruksjonsbok (ikke servicehefte) som ligger i heimen og fører til rot. Gis bort - dog må den hentes her på Ski i disse dager, alternativt på Risløkka i Oslo til uka - på dagtid.

God bok! ;D
#15
Satt og lekte meg litt med den original-ettermonterte gps'n i Zero'n min i går. Fikk da bl.a frem dette bildet. Km.stand mangler ca 1000km, men det som overrasker meg er høyeste registrert toppfart... 176km/t! Noen høyere der ute..? ;D
#16
Kjøp og salg av deler og utstyr / Mode 3, type2 til 1, ønskes kjøpt.
torsdag 13. november 2014, klokken 19:34
Hei!

Vurderer å kjøpe en Mode3-kabel til trilling. Noen som har en på f.eks hytta som ikke brukes? 8)

#17
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Rep. av batteripakke
tirsdag 16. september 2014, klokken 16:55
Nu ryktes det i Mitsubishi-klanen at diagnoseutstyr og "litteratur" ligger klart for å begynne med reparasjoner (utskifting av celler)  i i-Miev. Det er foreløpig - så vidt meg bekjent - ikke reparert noe kundebatteri enda. Batterier med defekter er erstattet med fabrikknye.

Spennende! Så får vi se hva Citroën- og Pygfolket gjør etter hvert.
Kr.264.000 for batteri til Peugeot, men bare kr.204.000 til Citroën. Artige fantasipriser..!  ;D Får en ny Pyg til kr. 139.900,-...
#18
Elbiler i media / Jaja, så veldig raskt har det vel ikke gått...
tirsdag 16. september 2014, klokken 13:42
Var det gamle Bellona-Jetta'n dette, kanskje..?
#19
Humor og kanari / Ut på tur..
torsdag 17. juli 2014, klokken 22:56
 Blir alltid en del humor når elvogna får 70 liter bensin ombord.. Har en fossilbåt som må ha litt guffe, og da passer det bedre å fylle på land mandag morgen til 13.94,- enn 17.68,- på marinen.. 8)
#20
Satt og sørfa litt på komplett.no og fant denne lille trådløse ringeklokka type Nexa MLR-1105. Dro kortet (159,-) - og etter ei drøy uke lå den hos den lokale rimisjappa. Inn med 3 x1,5V, så lagt i en tett matpakkepose før den ble stripset fast i motorrommet. Fjernkontrollen lett tilgjengelig på dashbordet. Høy lyd med mange ringe-varianter. Anbefales!
Ding dong - ding dong - ding dong... ;D ;D ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA