Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - RuneW

#2491
Elektriske utfordringer / Sv: Fjernlys
lørdag 05. januar 2013, klokken 21:58
Sitat fra: Stian på lørdag 05. januar 2013, klokken 14:26
Hadde bilen inne til service hos Autocenteret i Åsane (Bergen). Da jeg nevnte at det var problemer med fjernlyset sa de at de viste om at det var noe problemer med jordingen. Da jeg fikk bilen tilbake var lysene myye bedre. Ganske fornøyd, men kunne tenkt meg bedre pærer også, er det noen som har funnet oppgraderingspærer med H9 sokkel? Kan ikke finne at Osram eller Phillips har det.

Kan du ta rede på akkurat hva de gjorde med lysene?
#2492
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X - Dører
onsdag 02. januar 2013, klokken 15:32
Sitat fra: laumb på onsdag 02. januar 2013, klokken 14:37
4-hjuls trekk er for pyser som skal på høyfjellshytta si i Holmenkollen. ;)

Hehe - ja du kan så si  ;D
#2493
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X - Dører
onsdag 02. januar 2013, klokken 13:56
Sitat fra: ElRey på onsdag 02. januar 2013, klokken 13:47
Tror nok det blir litt moderert. skyvedører ønsker jeg meg i steden

Ja, det hadde vært mye bedre. Hvis ikke hadde en Model S med trekk på alle 4 vært langt å foretrekke for mitt vedkommende.
#2494
Model X 2014 - 2022 / Model X - Dører
onsdag 02. januar 2013, klokken 11:35
1. Er det noen som har funnet ut hva totalhøyden med dørene åpne er? Jeg har googlet for harde livet, men det virker ikke som om noen vet dette essensielle målet... Jeg har en takhøyde på 260 i garasjen, men mistenker at selv det kan bli litt snaut.

2. Hvordan vil disse fancy dørene fungere med norsk klima? En ting er is, men jeg ser med gru på hvordan dette fungerer med f.eks. 5 cm nysnø. Ser for meg en god porsjon snø ned på setet ved åpning av døra.

Disse fancy dørene egner seg vel best for en bil som står på en messe og ikke i real life...
#2495
Sitat fra: 2EL på fredag 28. desember 2012, klokken 21:15
Jeg måtte bare teste det, men var en smule nervøs

Hehe - fint at du ofret deg for vitenskapen :-)
#2496
Lading / Sv: Eit par nybegynnerspørsmål - lading/forvarming/etc
fredag 28. desember 2012, klokken 20:38
Sitat fra: 2EL på fredag 28. desember 2012, klokken 19:39
1 Når du forvarmen bilen med kablen i tar den strøm fra kablen ikke batteriet. Du mister ikke kapasitet.

Dette er vel en sannhet med modifikasjoner... Så vidt jeg har forstått så trekker forvarmingen mer strøm en laderen klarer å levere. Dermed må batteriet bidra og du mister "kapasitet".
#2497
Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 21:41
Snakket med Nissan i dag og de sa at problemet er løst. Ny softwar og sikring som er forsterket. Så nå skal problemet være saga blott, men jeg må ha bilen i jula og kommer ikke til å teste dette før etter nyttår.

Det er i så fall meget gode nyheter! Hvilken versjon er det du har fått?
#2498
Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 12:28
Sitat fra: RuneW på torsdag 27. desember 2012, klokken 10:04
Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 07:26
Nå har jeg hatt Leafen min en uke etter at jeg fikk den tilbake etter repp. Merket at de har oppgradert sofwaren på bilen. Tidligere iriterte det meg at det altid forsvant en batteristrek etter at jeg hadde slått av bilen og slått bilen på igjen 5 min sener. Det problemet har jeg ikke lengre.  :)

Og forvarming på batteri fungerer 100% uten hikke?

Aner ikke, har ikke turt å prøve enda. Har ikke lyst til å prøve nå redd for å ikke ha noe elbil i jula.
Fikk heller ikke snakket med verkstede om dette før jeg hentet bilen.

OK, men det hadde vært veldig interessant å vite om (Nissan mener at) dette er fikset med en software-oppgradering!
#2499
Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 07:26
Nå har jeg hatt Leafen min en uke etter at jeg fikk den tilbake etter repp. Merket at de har oppgradert sofwaren på bilen. Tidligere iriterte det meg at det altid forsvant en batteristrek etter at jeg hadde slått av bilen og slått bilen på igjen 5 min sener. Det problemet har jeg ikke lengre.  :)

Og forvarming på batteri fungerer 100% uten hikke?
#2500
Sitat fra: nefertari på lørdag 22. desember 2012, klokken 21:07
Hatt leaf i todager, og etter at vi satte på hurtiglader, gikk for å spise. Satte på forvarming av bil selv om da bilen var ferdig med lading. Fikk deretter ikke start på bilen. 12v batteriindikator lyste. Startet på 2 forsøk

Hmmm... noen som vet hvordan dette fungerer med hurtiglading? Er situasjonen over samme problemet som ver forvarming helt avkoblet?
#2501
Det som er litt problematisk er at vi ikke aner hva som egentlig skjer. Blir DCDC belastet på en feilaktig måte slik at den til slutt kutter ut. For alt vi vet så kan også tilsynelatende fungerende biler sakte drepe DCDC når man forvarmer på batteri.

Hva om DCDC ryker når bilen er 6 år pga høy belastning nå? Det blir nok billig tenker jeg...
#2502
Sitat fra: BE på onsdag 19. desember 2012, klokken 10:57
Bil tilkoblet - Forvarming skrur seg av etter 120 minutter

Bil frakoblet - Forvarming skrur seg av etter 15 minutter

Ok kjekt å vite! 120 minutter bør jo holde...
#2503
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 19. desember 2012, klokken 09:06Du trenger ikke å svette så lenge, forvarming på batteri stopper etter 15 minutter. Så en bedre plan er å starte den med timerfunksjonen i appen slik at den starter 16 minutter før du skal kjøre.

Er det slik at det er forskjell på hvor lenge forvarmingen står på om man er koblet til eller ikke? Synes jeg har hørt tallet 25 minutter et sted.
#2504
I dag tok jeg sjansen på å forvarme bilen på batteri. Planen var å stanse forvarmingen via carwings-app'en 1 min før start. Men carwings begynte å tulle, oppskriftsmessig nok, og jeg fikk noe ala "server unavailable" (veldig usikker på den nøyaktige ordlyden).

GAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!

Heldigvis funket carwings etter 3-4 minutter med intensiv trykking og svetting, men dette blir for dumt:

1. Forvarming på batteri er en risikosport, men kan "fikses" ved  å skru av forvarmingen med carwings.
2. Carwings i seg selv er noe av det mer ustabile innen software/kommunikasjon jeg har sett...

#2505
Sitat fra: LarsVS på tirsdag 18. desember 2012, klokken 22:21
En ny bil på verksted:(

Har du noen fler data? Kjøpsdato, VIN, software?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA