Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - RuneW

#16
Model Y / Sv: Hattehylle
fredag 14. april 2023, klokken 08:46
Sitat fra: Stjerneglis på torsdag 13. april 2023, klokken 10:26Her er et annet alternativ:
https://www.begood.no/products/hattehylle-tesla-model-y?gclid=EAIaIQobChMIupj8u7em_gIVJ4xoCR3UNw48EAYYASABEgI_u_D_BwE

Altså:
"Dette produktet passer alle Tesla Model Y utenom de som er utlevert etter april 2022 og har hattehylle originalt fra Tesla."
#17
Model Y / Sv: Hattehylle
torsdag 13. april 2023, klokken 10:07
For å svare meg selv:

https://www.bilkomponenter.no/products/rollo-tesla-model-y-hattehylle

"Passer KUN til TMY med original hattehylle - utlevert ca april 2022 og nyere."

Men skulle gjerne ha sett noen tester av dette produktet. Hvor bra det er lime-fast-noen-fester-greiene fungerer er jeg litt nysgjerrig på...
#18
Model Y / Sv: Hattehylle
torsdag 13. april 2023, klokken 10:03
Sitat fra: MightyCalves på mandag 13. mars 2023, klokken 21:48Makan til klønete opplegg. Den demper sikkert litt lyd men er konstant i veien når jeg skal laste bak. Hvorfor i all verden kan den ikke låses i brettet tilstand?

100% enig! Utrolig upraktisk opplegg. Har sett noen (tilsynelatende) bra alternativer hos begood.no, men felles for dem er at de ikke passer på nyere Model Y som kommer levert med eget trekk/hylle (som min).

Finnes det tredjeparts alternativer for nyere bilder?
#19
Tesla SW og AP / Sv: Løsning for sensorløse biler kommer
torsdag 30. mars 2023, klokken 09:59
Sitat fra: filtvet på onsdag 29. mars 2023, klokken 08:10Tesla selger bra nå, men jeg tror det er max 2-3 år til før de andre merkene er like gode så da er det nok game over og tesla blir en nisjebil.

Haha. Dette høres ut som uttalelsene til en besserwisser fra 2015.
#20
Model Y / Sv: Model 3 vs model Y
tirsdag 28. mars 2023, klokken 10:11
Har gått fra 3 til Y og ser meg ikke tilbake. ALT er bedre. Riktignok hadde jeg en 2019 Model 3, med alt det innebar (ikke varmepumpe eller varme i ratt osv). At den er litt slappere plager meg latterlig lite.
#21
Model Y / Sv: Hattehylle
mandag 13. mars 2023, klokken 12:43
Hattehyllen er soleklart den dummeste løsningen på bilen. Håper det kommer noe fornuftig tredjepartsløsninger snart.
#22
Tesla / Sv: Tesla aksjer
fredag 03. mars 2023, klokken 10:56
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 02. mars 2023, klokken 20:46
Nå som børsdagen snart er over kan vi vel si at kursen ikke har reagert positivt på investorday, 189 akkurat nå.

Er du overrasket? Synes aldri markedet reagerer positivt på noen av disse seansene.
#23
Model Y / Sv: Bakvindu går ned ved stopp/åpning av førerdør
mandag 27. februar 2023, klokken 14:30
Sitat fra: PolarCow på mandag 27. februar 2023, klokken 11:23
Og angående regenerering (da bruker jeg uttrykket heretter istedet for autobrems), så tenkte jeg at det er rart at denne fungerer helt fint under hele turen selv om symbolet er der (for jeg har forstått det slik at batteriene ikke tar til seg strøm når det er synlig, men bilen bremser allikevel), så er det fortsatt rart at man ikke vet om den bremser eller ikke på samme kjøretur - og det var helt tørt og fint der den ikke bremset, så ingen hjulslipp. :/

Det er jo ikke slik at om dette symbolet vises, så er det ingen regenerering i det hele tatt. Det betyr bare redusert regenerering. Batteriet skal være rimelig kaldt eller 100% ladet for at regenerering ikke vil fungere i det hele tatt.
#24
Model Y / Sv: Vinterkjøring med Y er utfordrende
torsdag 02. februar 2023, klokken 09:33
Sitat fra: geear på torsdag 02. februar 2023, klokken 08:58
Her er litt testing med hyppig bytting mellom full regen og maks pådrag i relativt godt tempo, og i kurver, med Performance og piggfrie dekk:

https://youtu.be/GFE8mJ9rsXA

Ser ut som det går sakte på video, men farten er grei, som du kan se på skjermen innimellom. Regen og pådrag vises over farten, grønn strek mot venstre er regen og hvit strek mot høyre er pådrag.

PS: Forbruk på 183 Wh/km med denne kjøringen.

Ser jo ut til å oppføre seg bra. Regner med dette var uten "Terrengassistent" ?
#25
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 02. februar 2023, klokken 07:37
Sitat fra: SurSnasen på fredag 27. januar 2023, klokken 13:26
Hot topic fordi:
- Det er likevel mer innsats i det å finne dugandes ladesteder underveis (ikke som bensinstasjoner hvor du har store skilt som forteller deg at her finner du Esso, Shell etc)
- Betalingsløsninger er ennå knotete for mange.
- Tesla har åpnet store deler av ladenettverket sitt. Glimrende! Men atter en app. Og du kan BARE bruke den appen for å sette i gang en ladesesjon om du har en non-Tesla
- Plug'n Charge kommer på flere nå, takk og pris! Men ennå gjenstår litt arbeid
- Vinterlading er så som så, hvor ikke alle har forstått at forvarming av batteriet er viktig
- Påliteligheten til ladestolpene har vært litt så som så, med mye nedetid mange steder
- Underveis-lading har blitt dyrt

Takk for at du bekrefter at jeg har gjort et godt valg av bil. Hadde ikke trodd det skulle komme fra deg.
#26
Model Y / Sv: Rust på bremskiver på Model y?
tirsdag 31. januar 2023, klokken 10:09
Sitat fra: Handyman på mandag 30. januar 2023, klokken 15:16
Gøy kommentar, men det er nesten bare regerering de fleste opplever. Fantom(nød)brems (med fysiske bremer) er det heldigvis ikke så ofte forekommer. Jeg har ikke opplevd det under mine 75kkm i Tesla. Så det ville betydd lite for rust på skivene.

Bra du driver litt voksen(?)opplæring. Jeg orket ikke.
#27
Model Y / Sv: Rust på bremskiver på Model y?
mandag 30. januar 2023, klokken 11:07
Etter 3.5 år og 75kkm var skivene på min TM3 100% plettfrie. Har aldri sett maken på noen av mine andre biler. Gjorde aldri noe spesielt (som å bremse hardt en gang for hver kjøretur).

Det er bare å håpe at skivene på min TMY vi holde seg like bra.
#28
Sitat fra: hELgenen på søndag 29. januar 2023, klokken 20:59
Sitat fra: RuneW på søndag 29. januar 2023, klokken 20:47
Sitat fra: hELgenen på søndag 29. januar 2023, klokken 12:15
Sitat fra: Haggish på søndag 29. januar 2023, klokken 11:58
Enig, og som de flest vet Tesla bruker ikke penger på annonser, så heller ingen inntekter der😉🙏

Tesla brukte mye penger på Guangzhou Auto Show 2022

Det er vanskelig å se hvordan det at Tesla bruker penger på Guangzhou Auto Show skal ha noe som helst å si for norske motorjournalisters integritet.

Det var vel heller ikke poenget - poenget var selvfølgelig å vise til at Tesla bruker penger på annonsering av bilen i ulike markeder.......Noe det ble påstått ikke var tilfelle.....

1. Når ble annonser og annonsering det samme?

2. De fleste forstod nok at han sikter til manglende annonsering i motorpublikasjoner og om dette har påvirkning på hvor uhildede testene er.

#29
Sitat fra: hELgenen på søndag 29. januar 2023, klokken 12:15
Sitat fra: Haggish på søndag 29. januar 2023, klokken 11:58
Enig, og som de flest vet Tesla bruker ikke penger på annonser, så heller ingen inntekter der😉🙏

Tesla brukte mye penger på Guangzhou Auto Show 2022

Det er vanskelig å se hvordan det at Tesla bruker penger på Guangzhou Auto Show skal ha noe som helst å si for norske motorjournalisters integritet.
#30
Sitat fra: oroar på søndag 29. januar 2023, klokken 13:45
Sitat fra: 02jan på søndag 29. januar 2023, klokken 13:38

* Bilde er av id4 GTX, den kom vel i 2022 ? 

Det gjør jo saken enda værre. Hvis testen ble utført i 2022 så burde de ha funnet en 2022-modell Tesla også.
Da hadde de sluppet unna noen faktafeil.

Det er pga sånn møkka-journalistikk at disse konspirasjonsteoriene dukker opp. Man prøver vel å finne en slags forklaring på hvorfor sånt skjer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA