Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - langemand

#91
Tidlige elbiler: PSA / Sv: "During" i motorrommet
fredag 17. september 2010, klokken 11:30
Står bilen stille, og har du sluppet speederen helt når du afbryder tændingen? Har du trukket håndbremsen?

Min 106 siger altid lidt fra bremserne bag, når jeg slipper fodbremsen efter at have trukket håndbremsen.
#92
Hvis du holder "band" inde imens du tænder radioen, fungerer den i 3 minutter uden kode :-)

Den tidligere ejer af min har skrevet koden inde i kassettelugen... prøv at se om der står en fire-cifret kode i bilens instruktionsbog eller andre steder. Eller spørg den tidligere ejer.

Ellers må du løsne radioen og trække den ud, så du kan se radioens serienummer. Du kan så betale for at få koden på et af de mange betalingssites du let kan google :-)

Hvis du har en stereo med kassetteafspiller kan du muligvis selv regne koden ud: http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=64063&page=1
#93
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Sikring av barn i P106/Saxo
fredag 06. august 2010, klokken 12:34
Et helt generelt sikkerhedsmæssigt problem for store børn og voksne er at der ikke er nakkestøtter på bagsædet. Dermed vil påkørsel bagfra kunne være fatalt. Og påkørsel bagfra er måske ikke helt usandsynligt når man kører 90 km/t på en motorvej hvor 130 km/t er tilladt (Danmark).

Er der nogen der ved om der findes mulighed for udskiftning af bagsæderyglæn, eller eftermontering af nakkestøtter på ryglænet?
#94
På alle PSA batterikasserne sidder der ved hvert kabel enten en sikringsholder eller en shuntholder. Jeg er interesseret i at købe en sikringsholder (den uden hvid maling om hullerne til sikringen). Det er den ene af de små bokse der er monteret uden på batterikassen, hvor kablet videre er tilsluttet i den ene ende. Det er den boks som sikringen sættes i jeg skal bruge.

Betaler selvfølgelig gerne porto til Danmark, oven i prisen.
#95
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Batterikassen er rustet fast
onsdag 14. juli 2010, klokken 18:07
Tak for tippet, jeg vil ringe til Peter når der bliver tid for al den ferie der skal holdes nu :-)
#96
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Lift og løftebord i Østsjælland?
onsdag 14. juli 2010, klokken 18:01
Jo, bilen kører stadig, nu med korrekt olieniveau - i hvert fald indtil det er lækket af.
#97
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Gearolje
tirsdag 13. juli 2010, klokken 16:23
Tak for mail og links  :)
Desværre nåede jeg ikke så langt med tætningerne, skruen der holder den ene ledning på 6'er kassen sad fast, og nu er torx-kærven slidt rund, så skruen må bores ud.

Jeg fik skiftet gearolie, så jeg nu er sikker på at den ikke kører tør for olie foreløbig.

Jeg vil prøve igen, når jeg har skaffet en ny sikringsholder til 6'er kassen.

#98
Tidlige elbiler: PSA / Lift og løftebord i Østsjælland?
tirsdag 13. juli 2010, klokken 16:18
Jeg har forsøgt mig med at køre bilen på ramper (det fungerer ikke godt når hjulene skal tages af ;-). Det er nok bedre at løfte bilen op på bukke, og jeg har en palleløfter som jeg tænker kan benyttes til trinvis "nedtagning" af batterikasse og motor. Men det vil nok gå noget enklere med en rigtig lift og et "sakse-løftebord".

Er der nogen på Østsjælland der har sådanne faciliteter, som for gode ord og betaling vil lade mig benytte dem?

Ellers bliver løsningen nok at jeg kører på gør-det-selv værkstedet i København, det er lidt besværligt at rode rundt under bilen når den ikke er løftet så højt.
#99
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Batterikassen er rustet fast
tirsdag 13. juli 2010, klokken 16:10
Hvis nogen har en brugt sikringsholder til overs, så vil jeg gerne købe den :-)
#100
Tidlige elbiler: PSA / Batterikassen er rustet fast
tirsdag 13. juli 2010, klokken 09:44
Jeg skal skifte pakninger / simmerringe om reduktionsgearet for at stoppe olielækagen. Først vil jeg demontere 6'er kassen så jeg har bedre plads, men jeg kan ikke engang løsne ledningerne, den ene skrue er rustet fast.

I en anden tråd om at demontere 6'er kassen skrev elektrolux:
"- Bruk Torx (25 tror jeg) inne der shunt og sikring satt, og løsne ledningene til kassen."

Det er Torx 30 i min 106 fra 1999, og den yderste er rustet fast. Først fik den rustløsner, derefter overdrejede jeg torx-kærven med en torx 27, og derefter med en torx 30, så nu fungerer kærven nok ikke til at dreje skruen ud med.
Kan jeg bore skruen ud, uden ulykker? Hvad så bagefter, der er så ikke noget til at sikre kablets forbindelse?
Måske skulle jeg starte med at bestille en ny sikrings-holder inden jeg forsøger at skille mere ad, det virker som om sikringsholderen let kan skiftes ud.
#101
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Gearolje
torsdag 08. juli 2010, klokken 20:47
I dag har jeg hentet de tre pakninger / simmerringe hos det lokale Peuget-værksted, så i morgen er det tid for den store tur: Olien af gearet, motoren ud af bilen, skifte kul og pakninger, montere igen, og fylde olie på.

Er der nogen der har set en vejledning i demontering / genmontering af motoren et sted?
#102
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Gearolje
fredag 02. juli 2010, klokken 00:06
Har fundet en passende olie: http://www.castrolshop.dk/shop/castrol-epx-80w-277p.html
Ikke helt den samme, men "close enough".
#103
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Gearolje
mandag 14. juni 2010, klokken 22:25
Ok, jeg må planlægge at tætne omkring motoren / reduktionsgearet.

Kender I til et godt sted at bestille nye tætninger samt gearolie, eller skal jeg prøve hos den lokale Peugeot-forhandler? Jeg har ikke meget til overs for deres evner, efter at have set skidt flyde rundt på de 20 liter "akku vand" de solgte mig.
#104
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Nytt diagnoseapparat
tirsdag 08. juni 2010, klokken 22:19
Jeg har betalt og modtaget en ReLight2010, den absolut første med engelsk text i displayet. Og så slap jeg også for selv at samle den :-)

Ralf Becker har også oversat den kortfattede vejledning til engelsk, og er i gang med oversættelse af manualen.

Den går ret ofte "i baglås" umiddelbart efter den er sluttet til. Ellers fungerer den som beskrevet med de ting jeg har prøvet (nulstille Ah-overladningstæller og vand-lampe, og resette fejlkoder). Jeg har netop igangsat en vand-service ladning. Den har været på 100% i nogle timer, spændingen er nu 174 Volt, den lader med 9,5 ampere på batteriet, kølevandstemperaturen er 29 grader og køleblæseren er gået i gang.

Så i morgen tidlig er den klar til vandpåfyldning :-)
#105
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Gearolje
tirsdag 08. juni 2010, klokken 22:04
Super, så er det derfor der er olie nedenunder elmotoren! Må vist hellere skifte olie snarest, og så holde øje med hvor hurtigt det synker...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA