Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - langemand

#16
Jeg har solgt min Peugeot 106, men har den oprindelige motor der brændte kommutatorne. Den er blevet drejet af "Hens" for 5-6 år siden, men har ikke kørt siden, og er ikke blevet kontrolleret for isoleringsfejl og lakeret.

Gearkassen er defekt (den fulgte med den motor jeg satte i bilen).

Hvis nogen er interesserede, kan jeg tage den med til Oslo med båden fra København, der ankommer på torsdag d. 13/7 kl. 9:45 (kan levere langs E18 indtil Drammen, langs E134 indtil Røldal).

Prisen er et stik som dette (så jeg kan komme til at lade):
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33119.msg571233.html#msg571233
#17
Kia Soul EV / Sv: Hvordan fikse mangelen på app
onsdag 05. juli 2017, klokken 10:14
Denne post er kun relevant for android udviklere.

Hvis du er Android-udvikler og har lyst til at arbejde med UI, så er min klon af SoulEvSpy nu i stand til at læse data fra gps og bil (de samme bil data som kan læses med Torque Pro), og skrive data på SD-kortet.
Koden er her: https://github.com/langemand/SoulEVSpy
Dette er ikke en færdig App! Det nuværende UI sucks!
#18
Sådan et stik finder jeg nok ikke i Danmark. Jeg må tage kabel og CEE-stik med, og købe sådan et stik som på fotoet i Oslo, når vi er kommet ind med færgen fra København.
#19
Tusind tak for de mange gode tips og råd - jeg har bestilt ladebrik fra Fortum og Grøn Kontakt, og vi har booket en hytte som vi satser på at kunne finde lademulighed i nærheden af (vi tager 20 meter 2,5 mm2 ledning med).
#20
Hej.
Vi er en familie på 4 der tager på elbilferie fra Danmark til Norge i Juli, men vi har svært ved at finde et sommerhus/hytte vi kan leje i en uge (15-22/7), hvor bilen kan lade op om aftenerne. Det er en Kia Soul EV, så en 32 ampere EVSE med type 2 stik eller type 1 kabel vil være ideelt, men vi kan nøjes med et 230 Volt stik der kan levere 10 ampere i 12 timer, til mormorladeren.
Jeg er også i tvivl om hvordan jeg enklest muligt får adgang til de fleste ChaDeMo hurtigladere. Vi regner med at køre fra Oslo til Lysefjord af de seværdige ruter (måske op om Hardangervidda) med overnatning undervejs. Vi tager nok på dagture omkring Lysefjord / Stavanger), og hjemturen bliver formodentlig langs sydkysten, indtil vi når en af færgerne mod Danmark.
Er der noget særligt vi skal tænke på når vi skal over fjeldet på sommerdæk?
#21
Kia Soul EV / Kan Soul'en bruges til V2G?
fredag 02. september 2016, klokken 22:45
V2G (Vehicle2Grid) tillader at bilens batteri kan levere kraft til nettet når der er peak forbrug. Det kræver en speciel lader, samt at bilens ChaDeMo software tillader det. Dette kan muliggøre store besparelser på investeringer i elnettet, og vil derfor omtrent kunne financiere opstilling af laderen.

Nissans biler understøtter V2G og kan derfor deltage i dette projekt i Danmark: https://www.enel.com/en-gb/Pages/media/news/detail.aspx?curPage=1&Title=&id=839

Projektet søger selskaber og elbiler der vil have en V2G ladestander stillet op, men jeg har hørt at Kia Soul EV ikke understøtter V2G?

Det undrer mig, da jeg netop har læst om at Kia har doneret biler til et V2G projekt i Californien: http://www.kiamedia.com/us/en/media/pressreleases/11526/kia-motors-america-provides-electric-vehicles-to-the-advanced-power-and-energy-program-at-the-univer

Ved nogen her hvad Kia'ens ChaDeMo understøtter?
#22
Vandet er bortgivet for længe siden.
#23
Hej.
Jeg fik nogle bud på 15.000 DKK for min P106, fra folk i Danmark der vil ombygge til Lithium.

Hvis du ønsker at kontakte dem, så send mig en PM med din kontaktinfo, så sender jeg det videre. 
#24
Det højeste bud jeg har fået indtil nu er 15.000 DKK (ca. 18800 NOK).

Du har mulighed for at byde over de næste ca. 10 dage.
#25
Ok, så det er besværligt at ordne import-papirerne? Det tænkte jeg ikke på.

Det kan være jeg skal indrykke salgsannoncer i aviserne i de få danske byer hvor der er gratis parkeringspladser for elbiler. Det virker vist i Norge  :)
#26
Bilen er nu solgt. Den oprindelige tekst er herunder:

Nu skal bilen sælges, vi får en Nissan e NV-200 i stedet.
Robometer er monteret, relight-2010 diagnoseapparat og vandservice udstyr medfølger.
Vinterdæk på stålfælge, sommerdæk på alufælge.
Bilen er indregistreret i Danmark, nær København.
Pris 25000 dkk.
Se http://elbil.spjeldager.dk/ for bilens historie gennem de seneste 5 år.
#27
Årgang 1999, har kørt ca. 66.000 km
Robometer er monteret, webastoen kan tændes med telefon, komplet batteriservice-udstyr medfølger (relight 2010). Auto-radio med bluetooth. Vinterhjul monteret, alu-sommerhjul medfølger.

To batteriblokke er udskiftet i min ejertid (5 år), resten er originale.

Kører 8-9 mil om sommeren 6-7 mil når det er koldt. Ladelampen tænder under 0.

Bilen er dansk indregistreret og kører omkring København.

Se fotos her: http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/el-bil/anden-model/annonce/25938909-elbil-peugeot-106

#28
Min gamle elbil er sat til salg. Jeg har erkendt at efter jeg er startet som selvstændig får jeg ikke tid til at ombygge bilen til Lithium, når NiCd batterierne engang bliver slidt op.

Bilen er indregistreret i Danmark. Kan leveres i Oslo med danskerfærgen. Bilen kører dagligt 60 km.

Ekstraudstyr  der medfølger, samt udskiftninger:
- Batteriovervågning (Robometer)
- Webasto kabinevarmer tændes fra telefonen, så bilen er varmet før man kører
- Vandpumpe udskiftet med en børsteløs vedligeholdelsesfri
- Bluetooth autoradio
- "Relight2010" (til udlæsning af fejlkoder og speciel ladning før vandservice)
- Sæt til vandservice
- Vinterdæk på stålfælge
- Gamle sommerdæk på alu-fælge

Bilens historie (siden 2010) er her: http://elbil.spjeldager.dk/
#29
Tak for de gode råd!

Jeg var nødt til at fjerne en hel del af stikkets "gummimanchet", da den hvide ledning var knækket lige ved kanten af denne. Derefter kunne jeg lodde nogle korte ledningsstykker på enderne ved stikket.

Jeg forberedte mig på opgaven med at lodde det på ledningen bag motoren ved at bestille lidt nyt værktøj hjem: Afisoleringstang, loddesamlere og varmepistol. Dette gjorde at jeg kunne afisolere ledningerne selv om jeg kun kunne nå dem med den ene hånd, og lodde dem sammen med de forlængede jeg havde loddet på stikkets ender, ved at tape loddesamlerne på stikkets ledninger, og holde stikket med ledningerne så hver af de tre ledninger bag motoren var i den rette loddesamler, og så varme med varmepistolen, så loddetinnet i loddesamlernes krympeflex smeltede.


Det fungerede perfekt, speedometeret viser igen stabilt den rigtige hastighed  ;D

Herligt at bilen kører igen.
#30
Se http://www.regionh.dk/menu/Trafik/Elbiler/Nyheder/Verdensrekord+for+flest+elbiler+i+en+parade.htm for tilmelding.

Paraden starter fra afslutningen af Oresund Electric Car Rally (www.oecr.org).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA