Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond.Strom

#526
tenkte litt på den 288volt motoren, 90 stykk 100AH batterier gir deg jo 28,8KW/H i batteripakka, det burde være nok til en grei pendlebil. Motoren trekker jo mindre amp på høyere volt
samenlignet med 45 stykk 200AH batterier så er jo KW/H likt, men du har mulighet til å ta ut mere effekt hvis du ønsker ved å tråkke på gasspedalen

vektmessig vil jo 90 100AH batterier og 45 200AH batterier komme forholdsvis likt ut
315kg mot 270 kg

med motor så ser du uansett på ca 400kg vekt, jeg aner ikke hvor mye bensinmotoren veier, men den har jo også en bensintank som veier litt

#527
Oslo og Akershus elbilforening / medlemskap i Norstart
tirsdag 30. mars 2010, klokken 10:30
Jeg fikk brev med tilbud om medlemskap i norstart før jul, vurderte det, men fabnt ut at jeg ikke ville melde meg inn enda siden jeg hadde slått fra meg tanken på elbil på det tidspunktet. Fikk så et nytt brev fra norstart for noen uker siden som så ut som en purring på at jeg ikke hadde betalt medlemsavgift. Siden jeg ikke er medlem syntes jeg formuleringen i brevet var ugrei.
Jeg er positiv til elbil og foreningen norstart, men dette brevet fikk meg til å ikke ønske å bli medlem!

kanskje noe å tenke på?
#528
Ja jeg skal holde forumet oppdatert på fremgangen i denne saken, føler at det er vært litt jobbing før jeg eventuellt kaster inn håndkleet
#529
tror du kommer langt med 144V Warp 11 til den bilen, blir ikke noe fartsmonster, men du slipper unna med 45 batterier så 270Kg og dreimomentet er bra så vil ikke føles som en sinke. Du kan jo vurdere Warp13 isteden som har bedre Dreimoment.

Når det gjelder kapasiteten til batteriene så kan du vel fort regne ca 100 amp på flata for å holde grei hastighet (80/90 KM/T) sp da kan du kjøre ca 2 timer før du må lade, men husk at motoren trekker opp mot 500 amp ved maks pådrag så 160+ AH batterier er nok ikke så dumt som et minimum
45 Thundersky batterier 200AH koster ca 10k USD så ca 75K NOK etter at du har momset det inn

du kan jo gå for 100AH batteriene som veier kun 3,5KG/ stykk og koster halvparten men da burde du ikke ha lang vei til jobben :)


#530
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Pris på nye Buddy
tirsdag 30. mars 2010, klokken 09:50
ja, man klarer å stoppe den, men bremsepedalen ligger ligger ikke optimalt i forhold til sittestilling og hvem vet hvordan man reagerer i en krise situasjon. I mine øyne burde man hatt servo bremser på denne bilen. Jeg ville følt meg mere sikker i allefall
#531
Så du på Warp 11 HV fra netgain?
http://evcomponents.com/cscart/index.php?dispatch=products.view&product_id=29892

288Volt og 190ampere continous blir 54KW/73HP og motoren har vel ca 85% effektivitet så 62HK effekt kontinuerlig

i tidsperioder under 1 time har den 225 amp som blir  73,9HK

i 5 minutter burst( maks effekt) trekker den 450 amp eller 147HK

usikker på hva som vegvesenet regner som effekt på en elmotor, men denne burde kunne flytte calibraen din greit

for å skaffe 288V trenger du 90 stykk Thundersky batterier i serie, hvis du går for 200AH versjonen av batteriene som veier 6KG stykk så ser du på en batteripakke på 540Kg etter det jeg har lest burde Warp11 veie ca 120KG så der har du 640KG total for motor og batterier

kostov motors har også en del interessant
http://kostov-motors.com/tractionmotors/kostovevmotors&kits/seriesdcmotorsforelectricvehicleconversions/
#532
Ja sikkert ikke noe dumt tips det. Kjenner en kar som jobber for Honda Norge, har spurt han om de vil kunne hjelpe til med dette. Men mye som tyder på at det ikke blir elektrisk honda på meg i år :(
#533
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Pris på nye Buddy
tirsdag 30. mars 2010, klokken 08:25
jeg prøvekjørte også nye buddy forrige helg. Jeg hadde ekstremt lave forventninger til den, men må si jeg ble meget skuffet. Føles som en golfbil som nevnt av andre her. er også overrasket og bekymret over at den ikke har servobremser, scenario her er at jeg kommer tuslende innover E-18 i kollektivfeltet i 65/70 KM/t, en uoppmerksom sjofør legger seg ut rett foran meg og jeg har ingen mulighet til å stanse bilen.....

Støynivået var også noe høyt etter min smak når man passerte 50KM/t

I mine øyne er ikke denne "bilen" bra nok til å pendle med
#534
for batterier kan du vurdere Thundersky. sjekk denne nettbutikken
http://evcomponents.com/cscart/index.php?dispatch=categories.view&category_id=171

de selger også motorcontrollere og motorer

#535
Hei
har vurdert å kjøpe brukt elbil fra statene, bilen jeg tenker på er konvertert av en ildsjel der borte. Alt er godt dokumentert, men etter å ha lest i dette forumet har jeg blitt litt usikker. er det noen som har importert en brukt konvertert bil noen gang?
hva er sansynligheten for at jeg får skilter på den?

Supert forum forresten
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA