Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - emphezis

#16
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
mandag 05. oktober 2020, klokken 13:06
Sitat fra: turfsurf på mandag 05. oktober 2020, klokken 08:43
Sitat fra: emphezis på søndag 04. oktober 2020, klokken 13:17
Er jo ikke noe problem å kjøre Model S og X uten fob. Når jeg trener har jeg ikke engang med meg mobilen. Bruker bare klokka (Apple Watch) til å låse opp og starte min Model S.

Joda, men du er i motsetning av TM3 avhengig av internett forbindelse. Så det er litt risikosport.

Det stemmer. Så hadde ikke gjort det 10 mil utenfor allfarvei eller reist på ferie uten FOB nei. :) Elon lovte jo for 1 års tid siden at Model S og X skulle oppdateres med samme nøkkelløsning som Model 3, men sett lite til det...
#17
Tesla SW og AP / Sv: Tesla kommer med Fuglesyn (Bird’s eye view)
søndag 04. oktober 2020, klokken 21:26
Antar han mener ala løsninger som vi finner i BMW og Audi når han skriver vektorbasert birdseye view da.


https://youtu.be/q43umm8UgYM
#18
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
søndag 04. oktober 2020, klokken 13:17
Er jo ikke noe problem å kjøre Model S og X uten fob. Når jeg trener har jeg ikke engang med meg mobilen. Bruker bare klokka (Apple Watch) til å låse opp og starte min Model S.

Ikke like sømløst som på Model 3, men lar seg fint gjøre.
#19
Tesla SW og AP / Sv: 2020.40
torsdag 01. oktober 2020, klokken 08:24
SitatFor Model S (global incl. Norway): You can now vent all of your windows from the Tesla mobile app.

Note: this feature requires the Tesla mobile app version 3.10.0 or later.

Men om de kan lukkes er vel en annen sak kanskje? Hører folk bruker 3. parts app'er til slikt på Model X blant annet.
#20
Tesla SW og AP / Sv: 2020.40
onsdag 30. september 2020, klokken 23:56
Sitat fra: geirci2 på onsdag 30. september 2020, klokken 20:37
Regner med det kommer ytterligere oppdateringer der skiltgjenkjenning også registrerer opphevelse av fartsgrense-skilt (skråstilte streker) samt LED-skilt (som det blir flere og flere av her i Norge).

Opphevelse av fartsgrense leser den allerede. Men så som så. Ofte blir de oversett OG andre typer skilt med grå skråstilte streker blir avogtil lest som opphevelse av fartsgrense, selv om det ikke har noe med fart å gjøre.

LED sliter den stort med. Har fått den til å lese det en sjelden gang, men som regel blir de forbigått i stillhet. Kan delvis forstå det, en del av de lysskilt-trafikkskiltene er helt håpløse med digre "pixler" og altfor sterkt lys.
#21
Tesla SW og AP / 2020.40
onsdag 30. september 2020, klokken 10:07
SitatSoftware version 2020.40.0.1 was just detected on a Tesla Model S 75D in California United States.
#22
Hjul, dekk og felg. / Sv: Låsebolter ifm. dekkskift
tirsdag 29. september 2020, klokken 10:39
Sitat fra: Klykken på mandag 28. september 2020, klokken 20:10
Hadde det selv tidligere med ødelagte hjulmuttere og skrammer på felg som resultat. Er innleid arbeidskraft i pressperioder med lite erfaring, som oftest. 😟

Ser den. Får ta før-bilder... Og satser på at pressperioden ikke er helt i gang enda, de som ikke skal over fjell tror jeg venter et par uker enda. :)
#23
Hjul, dekk og felg. / Sv: Låsebolter ifm. dekkskift
mandag 28. september 2020, klokken 19:37
Sitat fra: Klykken på mandag 28. september 2020, klokken 13:22
Sykt enkelt å bytte selv, da. Tesla er den enkleste jeg har byttet på, foruten i3en da med sykkelhjul.

Har du jekk så anbefaler jeg at du gjør det selv, så slipper du ødelagt felger og dårlig behandling av hjulmuttere som strammes for hardt.

21mm kopp, momentarm + en totonns jekk er det du trenger.

Bytte dekk selv har jeg ikke gjort siden jeg punkterte Oslo-Trondheim i 2001. Har ikke tenkt å begynne med det nå. Dekkene bor dessuten på hotell. 😇
#24
Hjul, dekk og felg. / Sv: Låsebolter ifm. dekkskift
mandag 28. september 2020, klokken 10:42
Sitat fra: sjokomelk på mandag 28. september 2020, klokken 10:38
Er bare vanlige hjulmuttere som standard. Tesla har aldri levert muttere med spesialnøkkel som tilleggsutstyr.

Antok og håpet på det ja. Da er det vel bare tut og kjør for dekksjappa antar jeg. :)
#25
Hjul, dekk og felg. / Låsebolter ifm. dekkskift
mandag 28. september 2020, klokken 10:01
Skal legge om til vinterdekk på bilen denne uka fordi jeg skal kjøre over et par fjelloverganger i høstferien.

Lurer i den forbindelse på om noen vet om det er låsebolter som standard på felgene til Tesla? Bilen er levert med Arachnid-felger. Ser boltene ligger under plastdeksel, så tenkte å spørre her før jeg begynner å pirke noe borti det selv. Har time til dekkskift på onsdag, kjipt å dukke opp der og så viser det seg at boltene er låst.

Og nei, har ikke fått med noen form for utstyr til dekkskift.
#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fjerne lukke-varselslyd fra bakluke
søndag 27. september 2020, klokken 21:49
Følger denne.

Horribel den lyden. Vekker jo hele nabolaget på natta. Merkelig valg av Tesla.
#27
Tesla SW og AP / Sv: Navigation data, hvilken versjon?
lørdag 26. september 2020, klokken 02:24
Må si Tesla har en gammeldags tilnærming til kart. Årlig oppdatering... når de har millioner av biler på veiene 24/7 som kunne kartlagt nye veier «live». Kjørte Trondheim-Oslo for et par helger siden, vet ikke hvor mye av veien som ikke var korrekt i navi (og dermed virker ikke AP), men det var mye. Både noen mil motorvei ut av Trondheim og Trøndelag + lange strekker med motorvei rundt Elverum.
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S Plaid
onsdag 23. september 2020, klokken 15:48
Sitat fra: RJK på onsdag 23. september 2020, klokken 12:33
Burde bli mulig med 500+ km med henger og last, så da er det ikke mange corner cases igjen, hvor man kan klage reelt på rekkevidden. Er vel bare Autbahn i 200+ km/t som noen fremdeles vil ha sine meninger om der.

Blir autobahn i 300+ km/t nå. 😂
#29
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S Plaid
onsdag 23. september 2020, klokken 11:31
Heftig bil. Så får den enkelte vurdere om det er verdt å bruke ca. 400 000 kroner på å senke 0-60 mph-tiden fra 2,4 sek til < 2,0 sek og topphastigheten godt over 320 km/t. Med på kjøpet får man jo ca. 20 mil lenger rekkevidde også. (Og sikkert raskere lading.)

Litt overraskende at det er ingen updates hverken av eksteriør eller interiør. Mistenker vel at vi kanskje ser en oppgradering her likevel når Plaid lanseres i "late 2021" (ref. deres hjemmeside) i statene. Da er det vel ikke noen europeisk lansering før godt uti 2022 tenker jeg.
#30
Model S 2013 - 2022 / Varseltrekant på regen - feilmelding?
tirsdag 15. september 2020, klokken 19:28
Hei.

Har fått denne noen ganger i det siste, spesielt i starten da batteriet er kaldt.

Er det en feil eller bare sier den at batteriet ikke kan ta imot regen eller noe?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA