Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - scoot

#31
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Opel blir kanskje fransk
mandag 06. mars 2017, klokken 07:45
https://aksjelive.e24.no/peugeot-bekrefter-gm-oppkjop/1488782073290
Da var dette bekreftet i allefall:)
Se ikke på dette som negativt for Opel i det hele tatt.
#32
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Problem med eberpacher
onsdag 01. mars 2017, klokken 10:14
Prøv å bytt disse 6V batteriene i første omgang, dette er en billig test. Batteriene er av type nesten samme som du finner i brannsentraler som backup. Mine var nesten "kokt" når jeg byttet de i min gamle :)
#33
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Reva 2009 modell totalt strømløs.
onsdag 01. mars 2017, klokken 10:12
Brent batteriterminal / tilkobling. Nesten 100% sikker, samme skjedde meg selv en gang :)
#34
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Vannpåfyllingssystemet
søndag 26. april 2015, klokken 21:25
Dette skal være batterivann, vannet som fordamper blir "sugd ut" av en søt liten vifte i batterikassen. Det er i allefall den teoretiske funksjonen, selvom du vil merke lukt i bilen hvis du setter deg inn rett etter lading.
#35
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Død Reva-i vekkes til livet. . . .
onsdag 21. januar 2015, klokken 17:33
Strømtyvene du sikter til er målereferanser til EMS. Dermed VELDIG viktig at disse blir montert i korrekt rekkefølge ved bytte.

Jeg er noe usikker på hva disse to 6v batteriene egentlig gjør, men jeg mistenker det er "minnespenning" eller lignende, f.eks til EMS/Dieselvarmer osv. På min døde _alt_ når jeg knakk en batteripol under kjøring, så de har ingen funksjon direkte til instrumenter eller lignende. Driftspenning herfra kommer fra laderen som har en innebygd 48v/12v DC omformer.
#36
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Gratis Reva, funn eller flopp?
lørdag 03. januar 2015, klokken 18:54
Det var dyrt syns jeg, jeg betalte vel snaue 11 000 når jeg byttet i min gamle 08 modell.
#37
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Gratis Reva, funn eller flopp?
søndag 07. desember 2014, klokken 19:35
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 06. desember 2014, klokken 14:30
Sitat fra: lastve på lørdag 06. desember 2014, klokken 14:00
Hei.
Jeg kjøpte en 2006 modell for ca 1 år siden, og må innrømme at jeg ikke hadde peiling på Reva da. Nå som jeg har sett på bilen så har jeg funnet ut at det er mye å gjøre for å få den kjørbar igjen. Bant annet så er ramma rusten og må repareres, motor overhales, bremseslanger byttes, rustne fester til slanger, ledninger osv. Så jeg er redd for at det kan bli en del jobb med å få en slik bil kjørbar igjen..

Disse bilene må ha vært av ekstremt dårlig kvalitet? Ikke noe av dette er noe jeg på noen måte ville forventet å måtte bytte på en "normal" 8 år gammel bil med lav kilometerstand.

Virker som italiensk 80-talls kvalitet, der rusten tøt ut allerede før bilene var levert til kunde...
Vel hva forventer du? Hehe. Reva er jo tross alt produsert på lavbudsjett i India, jeg tror heller ikke forventet levetid på de er stort mer enn fem år. Bruk - kast.
#38
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Død Reva-i vekkes til livet. . . .
søndag 07. desember 2014, klokken 19:33
Sitat fra: chrugel på fredag 05. desember 2014, klokken 09:38
Nei det har jeg ikke gjort.
Jeg er jo så heldig å ha de helsveiste tilkoblingene så polene spørs om det er noe,men jeg skal ta en titt. Burde prøve å kjøre en tur uten sete og batterilokk . . .  litt utfordrene kansje, men definitivt lettere å finne potensiell dårlig kontakt da. Sjekket med EMS amalyzer og der var ingen filmeldiger lagret.

Det er jo en glimrende mulighet til å få satt inn nytt Auxilary batteri! Kansje ikke hele systemet slår seg av nestegang.

christian
Hele systemet dør av en enkel grunn:
De aux batteriene er der kun for backup av paramtere eller noe, 12V spenningen i bilen hentes faktisk direkte fra laderen. Denne har en 48V/12V DC omformer innebygd, dør batteripakken - dør også 12V din.
#39
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Død Reva-i vekkes til livet. . . .
torsdag 04. desember 2014, klokken 21:18
Har du sjekket batteritilkoblingene i det siste? Jeg hadde "lignende" symptomer i ukene før jeg brant av den ene terminalen på ett av mine batterier. Bilen "slo seg av" i tide og utide - gjerne ved høy belastning eller ved mye regenerering pga store strømmer rundt i pakken.

#40
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Død Reva-i vekkes til livet. . . .
mandag 24. november 2014, klokken 20:19
Jeg mener dette skal ligge på 3,2-3,5V. Den er ganske sær denne EMSn, jeg fikk null reaksjon på 2,5V og null reaksjon på 4V. Når jeg derimot kom over ei vifte med 3,2V gikk det fint.
#41
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Død Reva-i vekkes til livet. . . .
søndag 23. november 2014, klokken 19:19
Hva gir den blå ledningen din i retur? Altså volt?
#42
Jeg har riktignok aldri prøvd en Lion, men jeg må slenge meg på dette. Jeg kjøpte min blyReva fordi den var billig og jeg trengte den i studieperioden. Makan til kjærlighet til en bil har jeg nesten aldri opplevd, og jeg er en såkalt "petrolhead". ( BMW er mitt hjertbarn, men jeg savner Revaen hver dag). Hvorfor savner jeg Revaen? Den var sykt morsom, alle snudde seg, jeg kunne parkere hvor faen som helst, den spant rundinger på snøføre som juling og den var ett kapittel for seg selv å kjøre. Liten, skikkelig dårlige bremser, skikkelig ukomfortabel. Men herregud for en bil.... Jeg savner den hver dag...
#43
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Død Reva-i vekkes til livet. . . .
torsdag 20. november 2014, klokken 16:19
Viften til laderen spiller liten rolle nå i kulda, laderen "kutter" når den passerer 60-70 grader ish og det er sjeldent med mindre bilen står i sollys - til tross for defekt vifte.

Batteriviften din derimot må gi tilbakemelding til EMS for at ladingen noengang skal passere 54,8V som du selv sier.
Får denne riktig tilbakemelding så drar ladeprosessen helt opp mot 62-63V før den avsluttes.

#45
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Problem etter batteribytte
mandag 03. november 2014, klokken 17:45
Skal være mulig å resette den dieselvarmeren, et kjapt google søk gir deg brukerveiledning på norsk til og med.
Jeg regner med bilen ble satt til lading etter byttet, tok du eventuelt også en utjavningslading for å få de nye blokkene opp på nivå med de gamle?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA