Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - DeadLock

#16
Hei.

Viking (Egersund Bilberging) ville erstatte felgen og omlakkere støtfangeren.

Har pga jobb og flytting ikke fått gjort dette, men satser på å få tatt det i løpet av Januar.

Kan ellers nevne at jeg monterte Dunlop Sport BluResponse 205/50R17 93W XL som sommerdekk i slutten av Juni.

Behagelig lydbilde og bilen brukte mindre strøm ved kjøring i 80-90kmt.

Byttdekk har disse til en billig penge, og de scorer bra på rullemotstand og gripeevne på vått føre.

Godt nytt år alle el-bilførere.

Mvh,
Thomas
#17
Leaf 2010-2017 / Sv: Regenerering problem
onsdag 31. desember 2014, klokken 09:44
Hei.

Regenerering skaper endel varme, og når jeg kjører i Rennfast så stopper regenerering ett stykke ned i Byfjordtunellen.

Dette skjer selv med nesten tomt batteri (skilpadde).

Godt nytt år.

Mvh,
Thomas.
#18
Twizy / Sv: Fersk eier av Twizy
onsdag 03. desember 2014, klokken 11:13
Hei.

Syns det er tøft gjort å gå for Twizy. :)

Jeg har prøvekjørt den selv, og hadde jeg hatt plass ville jeg hatt en. :)

Nyt høsten og vinteren. :)

Mvh,
Thomas
#19
Mekanisk / Sv: Dunkelyd ved rygging
onsdag 05. november 2014, klokken 19:05
Hei.

Samme lyd på min før jeg demonterte og smurte opp bremsene selv.

Min samboers e-Up! har også "smell" og "slag" ved bremsing under rygging.
Dette merkes svært godt hvis man har kjørt forover før man begynner å rygge.

Teknisk forklart:
Bremseklossene er litt for "små" og vipper litt fram- og tilbake, allt etter rotasjonsretningen på bremseskiven.

EBC GreenStuff-klosser passer bedre og gir mye mindre støv, og vil sikkert vare bilens levetid.

Mvh,
Thomas
#20
Elektriske utfordringer / Sv: MOD: LED i kupè
mandag 27. oktober 2014, klokken 20:58
Sitat fra: bjorn_2390 på søndag 12. oktober 2014, klokken 23:48
Sitat fra: DeadLock på torsdag 28. november 2013, klokken 08:05

Må finne passende blinklysrelé før jeg får alle pærene vekk fra "oldtiden". :)
Mvh,
Thomas
Kom du noen gang i mål på dette?
Hei.

Pga jobb og bo-situasjonen har jeg måttet sette Leaf-modding på vent en stund.

Venter på noen deler før jeg kan begynne med sekundær-lader installasjon, ellers er det ikke noe nytt å melde.

Mvh,
Thomas
#21
Carwing / Sv: Noen spørsmål om USB, software for bil og navigasjon
mandag 22. september 2014, klokken 11:51
Hei.

Når det gjelder maksimumsstørrelse på USB-lagring, så er det i min bil 32GB.  Uavhengig av filsystemtype.

Har fått oppgitt 2399,- for kartoppdatering da jeg kjøpte bilen, og samme pris da jeg forhørte meg i vår.

Tviler vel på at det blir noe "nytt" for våre "gamle" Nissan Leaf slik som for Tesla.

Mvh,
Thomas
#22
LeafSpy / Sv: lesing av feil melding med leafspy pro
fredag 12. september 2014, klokken 12:21
Hei.

Nissan har en oppdatering som fikser U1511-feil. (Backup strømforsyning til bremsene.)

Ellers så har du feilmelding fra din innebygde lader (on-board charger) som kan skyldes jordfeil.

Ta bilen til en Nissan-forhandler, så kan de lese ut feilkodene og gi deg råd om hva som må gjøres.

Lykke til.

Mvh,
Thomas
#23
Leaf 2010-2017 / Sv: Dugg ved bruk av Auto-funksjon på klimaanlegg
torsdag 11. september 2014, klokken 12:07
Hei.

Jeg var plaget av mye dugg og fuktighet på teppet på førersiden.

Gikk tilslutt til verks med å demontere midtkonsollen.  Der fant jeg at dren-røret fra A/C registeret ikke var tilkoblet.

Allt kondensvann rant altså rett ned på gulvet.  Jeg satte på gummislangen og festet den med 2 strips.

Les også på MyNissanLeaf-forumet om samme problem.

Etter dette er det mye mindre dugg-problemer. :)


Mvh,
Thomas
#24
Carwing / Sv: App server helt bak mål
onsdag 10. september 2014, klokken 22:33
Hei.

Jeg leser med forundring disse trådene om CarWings-problemer.

Jeg har brukt Leaf Manager mot Europe-server i "hele" dag, og det har fungert.
Samme med You+Nissan CarWings-nettsiden.

Eneste problemet jeg har hatt med CarWings var da Nissan ved en feiltakelse slettet profilen min.

Snodig at det virker som noen "alltid" har problemer, mens andre knapt har problemer..

Mvh,
Thomas.

#25
Leaf 2010-2017 / Sv: Varselhorn ved parkering
onsdag 10. september 2014, klokken 10:03
Hei.

Jeg pleier å holde fjernkontrollen høyt og trykke på Låse-knappen.

Pleier å se blinkene ganske greit. :)
Ellers så vil Leaf Manager sammen med en OBD2-adapter gi deg ganske nøyaktig posisjon.

Mvh,
Thomas
#26
Hei.

Jeg hadde en episode hvor det skjedde noe lignende mens jeg hurtigladet.

Jeg hadde nøkkel i lommen og gikk ut av bilen for å avslutte hurtigladingen.
Da jeg lukket døren skjedde det ingenting, men da jeg trakk ut hurtigladerpluggen hørte jeg at bilen låste seg.

Bilen stod i "Accessory Power Mode" (Radio + AC var på), og den reagerte ikke på knappen.

Ringte til Ålgårds Auto (Lokal Nissan-forhandler 400 meter unna) og de kom raskt ned.

Imens låste jeg opp bilen med nødnøkkelen.
LeafSpy rapporterte "Smart Key Error" og "Smart Lock Error".

Årsaken var for lite strøm på 12V batteriet grunnet løs batterikabel på minus-siden. (Jording).
Da vi åpnet panseret kunne vi løfte av minuspolen uten verktøy.


Sjekk at kablene sitter godt fast på batteriet ditt. :)

Mvh,
Thomas.
#27
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvilken Leaf har du?
onsdag 10. september 2014, klokken 09:56
Hei.

Jeg har 09.2012 Japan Leaf som har kjørt 55743km siden 18. Februar 2013.
Veldig bra bil, og billigste bil jeg noensinne har hatt. :)
Bra service hos forhandler + behagelig bil å kjøre = problemfritt bilhold.

Veldig fornøyd.

Mvh,
Thomas
#28
Mekanisk / Sv: Selvoppretting
søndag 03. august 2014, klokken 23:19
Hei.

Det "meste" var svaret fra verkstedet.

På kontroll-lappen er både camber, spissing foran og bak feil.

Dette ble justert.

Monterer senkesett (Tein coilovers) i løpet av høsten, og vil da ta en ny understellsjustering for å sikre fortsatt gode kjøreegenskaper. :)


Mvh,
Thomas.
#29
Mekanisk / Sv: Selvoppretting
fredag 01. august 2014, klokken 23:14
Hei.

Min Nissan Leaf var veldig "ullen" på styringen.

Etter en full understellskontroll så ble den som en helt normal bil. Selvoppretting er meget bra.

Kjører 3,2 Bar i fordekk, og 3,1 Bar i bakdekk.  Får nesten 40000Km utav sommerdekk.

Mvh,
Thomas
#30
Elektriske utfordringer / Sv: Sigarettenner i bagasjerom
søndag 27. juli 2014, klokken 20:08
På min 2012.09-modell Leaf, så ligger både hovedlader til fremdriftsbatteriet og nødstrømmen til bremsene.
Denne nødstrømmen er en kondensator ( i følge verkstedmanualen til 2011-2012 Leaf ) og strømforsyningen til denne er på 30A hvor man enkelt kan trekke 5A. :)

Er på ferie nå, men satser på å sette i gang med å mekke på bilen utover høsten.

Nyt sommeren folkens.

Mvh,
Thomas
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA