Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - DeadLock

#1
Kjøpt hos Bølstad Bil i Bergen.

Forrige eier hadde gratis superlading.

Sendte salgsannonsen til Tesla, og da sa de at bilen var solgt på auksjon.
Etter dette ingen respons fra Tesla, selv etter mange eposter hvor jeg etterspør på hvilket grunnlag de mener bilen er solgt på auksjon.  Vanlig salgsannonse på Finn.no.

Software updates og slikt fungerer. App fungerer også. Veldig rart hele greiene.

Fikk CCS oppgradering samtidig med batteribyttet (betalte 3800,-).
#2
 :-1:
Kona kjøpte en 2014 P85 i begynnelsen av Juli i år.

I salgsannonsen stod det "alt utstyr" og det hadde jo bilen, foruten +pakken. Gratis superlading ut bilens levetid.

Dro på bilferie nedover i Europa og fikk feilmeldinger på første superlader i Lyngdal. "Ingen betalingsløsning lagret" til tross for at jeg har både mitt og kona's kort lagret hos Tesla.

Telefon til Road Assistance avslørte at bilen hadde blitt "fjernet fra supercharging-lista" men de gjorde noe så virket supercharging.

Merket etter ca 1 uke at det forsvant penger på ene kredittkortet. Viste seg at Tesla tok seg betalt for alle superladingene. Eskalerte saken opp i Tesla-systemet og fikk tilbakemelding at "bilen er solgt på auksjon, og er derfor ikke pårettiget gratis superlading".

Har nå i flere måneder prøvd å få ut informasjon fra Tesla om hvilken auksjon de mener, men kommer ingen vei. Noen som har vært borti lignende?

På toppen av det hele, dagen etter at vi returnerte fra sommerferien havarerte hovedbatteripakken.

Fikk "ny" (refurb) P90DL-pakke på garantien på batteriet, bilen hadde da gått 164000km. Dette ordnet seg greit, ingenting å betale, men bilen lader fremdeles ikke på superchargere uten at det trekkes på kortet.

Har prøvd å ringe, men får da bare svar om å "bruke skjemaet for kontakt" som igjen fører til ett sort hull.

TL;DR:  Kjøpte brukt Tesla Model S P85 med gratis superlading som Tesla har deaktivert da de mener bilen er solgt på vrak-auksjon.

#3
e-up! / Sv: Hvor langt har din e-up gått?
fredag 24. januar 2020, klokken 21:10
    Kona har e-Up! fra 2014.
    Full understellsbehandling med Mercasol da den var ny, og påfyll nylig.

    Alle servicer hos Møller Bil.

    Km. Stand per 24.01.2020 er 44000km.  Stort sett bykjøring og mye hurtiglading.

    Rekkevidden når kona kjører er ca 60km om vinteren og 120km om sommeren.


      Problemer:
      • Original ladekladd ville stort sett aldri virke. Ble fortalt at forhåndsinstilling av ladetid kan ha denne effekten. Endte med å kjøpe en justerbar ladekladd av Elbilhjelpen.
      • Klima-anlegg som lever sitt eget liv. Vifte går fra ingen strek til alle streker ved ett trykk på vifteknapp. Møller har ikke funnet ut av dette, og stort sett sagt at "dette er som designet fra VW.."
      • Navienhet som til stadig resatte seg og sa at bilen var i Slovakia. Ble til slutt byttet på garanti i 2019.
      • Klonkelyder i understell i humper. Foringer ble smurt i følge verkstedet.  Lydene er markant værre nå etter garantiutløp

    I det siste har håndbrekket begynt å kneppe ved rygging og av- og til lugger det til.  Spørs vel om jeg må til å bytte hele sulamitten.

    Første og siste BEV fra VW for oss.
#4
Få noen gratis kilometer med Superlading hvis du bruker linken min:

Klikk bare her og legg inn din bestilling.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hellakkering
mandag 13. januar 2020, klokken 15:41
Vil presisere at bilen ble lakkert uten at dører, vinduer og slikt ble demontert, men hele utsiden som var synlig ble lakkert, samt all rust (synlig og under bil og under lister) ble fjernet.

Bilen ble profesjonelt preparert før lakkering i lakkeringsboks med mange filtre.  Jeg er ikke kjent med teknologi og utstyr for bruk til lakkering, men bilen hadde metallic-lakk og de slipte ned klarlakken før de la ny base og "mid-coat?" før de avsluttet med klarlakk i to lag.  Bilen ser ny ut.
Ulempen er at all den sorte/grå plastikken plutselig ser helt j¤vlig ut.  Noen runder med plastfornyer funka greit nok.

På EU-test ble det kommentert hvor bra tilstand det var på lakken da de brukte lakktest-verktøyet.

Buyers beware, men er man villig til å prøve så kan man finne gode priser, selv i Polen.

Er jo ikke værre enn å sende epost og spørre.  Det firmaet jeg linket til har folk som snakker og skriver Engelsk og det er ikke noe problem å gjøre seg forstått.  De legger heller ikke på "turist-tax" som kan hende mange steder hvis du dukker opp med bil med Norske skilter.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hellakkering
mandag 13. januar 2020, klokken 14:53
Det er forholdsvis rimelig å hellakkere bil i Polen, Litauen og Latvia.

Min søster hadde sin Skoda Octavia 2006 modell ned til Krakow i Polen i Novemver 2018 og fikk lakkert hele bilen pga rust og skraper. Kostet rett over 10 laken.  Full service på bilen med nye bremser og slikt kom på 3800,-

Vi brukte Speed Serwis i Krakow.

Tok 18 timer å kjøre nedover, gikk med 4 tanker bensin.  16 timer oppover til Sandnes og 5 tanker bensin (mindre trafikk på autobahn..).

Noe å tenke på?  Er Superchargers langs A4 fra Tyskegrensa til Krakow og helt til Rzeszow. Tollveg fra Wroclaw til Krakow, ca 30Pln hver vei.

Mvh,
Thor
#7
Elbiler i media / Sv: Bilbrann stenger Stavanger Lufthavn Sola
torsdag 09. januar 2020, klokken 02:49
Har selv hatt en nabo med Opel Zafira 2009 modell med diesel motor som var flere ganger på verksted for å få ordnet en ganske kraftig diesel-lekkasje i Common-rail pumpen.   Det rant / sprutet diesel opp i panseret og nedover mot turbo/eksosmanifold. 

En annen nabo fikk motorstopp på sin Zafira CDTI da lekkasjen var så stor at dieselen ikke kom fram til injectorene.

Dette skjedde mens bilen fremdeles hadde garanti.

Begge solgte bilene sine.

Kjente senest sist uke utenfor IMS (butikk i Sandnes sentrum) svært kraftig diesel lukt fra en Zafira som stod parkert utenfor butikken.

Trasig med diesellekkasjer, spesielt hvis det er under trykk og det blir tåke.

Håper alt ordner seg med forsikringer og leiebiler til de som er rammet av denne brannen.

Mvh,
Thor
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: usa Import VIKTIG pass på ikke bli lurt
tirsdag 24. mars 2015, klokken 20:00
Hei.

Se på denne annonsen på Finn.no.

"Norsk bil, kjøpt ny i Norge..."


Mvh,
Thomas
#9
Bilen er solgt.

Har ikke fått taksten enda, men regner med ca 90000,-

Det var en fin bil, og jeg kommer til å savne den.

Mvh,
Thomas
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Forbederet Leaf ??
torsdag 29. januar 2015, klokken 14:06
Hei.

Elektrisk Ford Focus har heller ikke mulighet for hurtiglading. Verdt å huske.

Mvh,
Thomas.
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Dårlige spyledyser
fredag 23. januar 2015, klokken 14:18
#12
Twizy / Sv: Fersk eier av Twizy
onsdag 21. januar 2015, klokken 14:19
Heftig Twizy du har! :)

Fortell gjerne hva du har gjort med bilen din.

Alltid kjekt å se modifiserte kjøretøy.

Mvh,
Thomas
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: e-Golf vs Leaf
onsdag 21. januar 2015, klokken 11:32
Hei.

Jeg har prøvekjørt e-Golf og må si jeg liker fastheten i understellet, og måten navigasjonssystemet betjenes på.

I forhold til min Japanproduserte Leaf er det stor forskjell i kjørekomfort. Golf'en er litt hardere i skarpe humper.

Kia Soul EV var mer behagelig enn e-Golf synes jeg.

Hadde jeg vært på jakt etter bil i dag tror jeg at jeg hadde valgt Kia Soul EV. :)

Hver sin smak.

Husk også at en e-Golf blir ganske dyr når du putter på utstyr som Kia Soul EV og Leaf Tekna har..

Mvh,
Thomas
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Liste over problemer du har hatt på din Leaf
onsdag 21. januar 2015, klokken 11:27
Oppdatering 19. Mai 2014 Klokken 14:10:

Verksmesteren på Ålgårds Auto ringte og sa at bilen min var klar til henting.

Kjørte ut og fikk snakket litt med verksmesteren, og han sa at det var vanninntrenging i en kontakt som var årsaken til problemene.
Kontakten var sikret mot fukt, men det kunne virke som vannet hadde funnet veien inn likevel.

Jeg takket for servicen og god tilbakemelding og satte meg i bilen da Nissan Kundeservice ringte.

Damen var hyggelig og forklarte at kontoen min måtte slettes og en ny måtte opprettes.

Etter noen minutter hadde jeg gjenskapt kontoen, men alle kjøredata o.l. er borte for alltid. :(

Etter ca 2 timer fungerte app og bil som normalt på CarWings.

---

Mvh,
Thomas
#15
Rogaland elbilforening / Sv: Lademuligheter i ryfylket
onsdag 21. januar 2015, klokken 11:26
Nei, det virket som det var selve biltypen han ikke likte.

Vel, nok om det.  Finnes mange andre flotte steder som er mer vennlige mot elbilister jeg kommer til å besøke.

Mvh,
Thomas.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA